• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • milla2

GAHHH nån som orkar läsa å svara? Idag är första dagen som jag är ensam med barnen.. jag valde att lämna barnen på förskolan eftersom jag ska försöka å inte föra över detta hemska på barnen.. men när jag hämtar min son på dagis så säger dom att han inte sovit å sen efter lunchen hade han bajsat 3ggr "löst"..jag frågade om det var vatten men det var det inte!
    Nu är jag så himla rädd... ska vi få detta nu alla 4 här hemma,hur ska jag klara detta och helt själv? Ångesten är så jäkla enorm och jah orkar inte äta inget..
    när vi kom hem så frågade han om välling och det fick han så ville han ha mer så han fick en till.. .. inget hände..
    nu fick han 2till och nu har han lagt sig för kvällen.. tror ni han har magsjuka och tror ni han vaknar i natt å har det?såå himla rädd nu.. jag hämtade kl 14 i dag å inget hänt..

• nollåtta
    milla2 skrev 2010-11-08 19:06:11 följande:
    GAHHH nån som orkar läsa å svara? Idag är första dagen som jag är ensam med barnen.. jag valde att lämna barnen på förskolan eftersom jag ska försöka å inte föra över detta hemska på barnen.. men när jag hämtar min son på dagis så säger dom att han inte sovit å sen efter lunchen hade han bajsat 3ggr "löst"..jag frågade om det var vatten men det var det inte!
    Nu är jag så himla rädd... ska vi få detta nu alla 4 här hemma,hur ska jag klara detta och helt själv? Ångesten är så jäkla enorm och jah orkar inte äta inget..
    när vi kom hem så frågade han om välling och det fick han så ville han ha mer så han fick en till.. .. inget hände..
    nu fick han 2till och nu har han lagt sig för kvällen.. tror ni han har magsjuka och tror ni han vaknar i natt å har det?såå himla rädd nu.. jag hämtade kl 14 i dag å inget hänt..
    Hej, ville bara svara på ditt inlägg. Jag har inte kräkfobi men hoppas det är okej ändå.

Om han inte har bajsat eller kräkts sen klockan 14 idag så borde det inte vara magsjuka. Barn kan vara lösa i magen utan att det behöver vara något allvarligt. Min dotter bajsade löst och kräktes på förskolan för ett par veckor sen och jag fick hämta hem henne. Det kom inget mer under den dagen men höll henne hemma i 48 timmar för att vara på den säkra sidan så att inga andra barn skulle behöva få samma grej. Jag tror dock att det var något hon ätit..

Hoppas ni alla får hjälp med era fobier, och att ni slipper ångest.
  • zasata
    Var det inte vatten var det nog inte magsjuka och vill han äta igen så. var det magsjuka borde dagis ringt..
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-08 17:26:56 följande:
    Ja.. Men att dom borde försvinnit?
    Jag tror (nu vet jag inte för jag är absolut ingen läkare!! försöker bara tänka lite logiskt..) att kanske om man äter något för mycket så blir det "för mycket" för kroppen och den kan börja säga i från.. Så är det för mej med mat (vet ej medicin) äter jag något för ofta så blir man mage till slut dålig av det och jag börjar må dåligt... kanske är detta lite långsökt men kanske att det kan vara så?

Fick en annan fundering.. du äter väl någon mer medicin? Brukar du blanda dom?
    Tänkte om dom reagerar på varandra?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Kanske hade han bara en utrensning ( som vi så vackert kallar det här hemma ), mina barn har sånna dagar så dom bajsar mycket för att rensa ut..verkar det som i alla fall
    Men han kanske bara fått i sej något som hans mage reagerar lite på.. kanske lite sand från sandlådan eller något sådant.
    Jag tror i alla fall inte att det är magsjuka, då hade han inte velat äta!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • milla2

han sover nu sen nån timme..inget än jag vet inte om jag ska våga somna..  men jag tycker han borde ha gjort nått om d varit magsjuka?

• nicely

Ångest ångest ångest!!
    Nu börjar det bli kallt och massa sjuka överallt! Jag pallar inte detta. Kan/vill inte sova men måste för att orka nästa dag. Hur går det för er? Hur orkar ni på dagarna? Kvällarna är värst för mig gällande ångest.

Har försökt tränga bort allt som har med magsjuka att göra samt försökt tänka bort ångesten men nu går det inte.

Dottern verkar lite borta idag, hängig. Har sån ångest. Tänk om hon blir magsjuk??
    Orkar inte mer. Har psykolog tid imorgon...men allt känns bara så värdelöst. Jävla vinter. Vill bara isolera mig. Önskar att jag vore en björn som ligger i ide nu, hela vintern.....

Proppar i mig biobics (tack zasata för tipset, hjälpt lite mot ångest genom att veta att dem kanske hjälper) äter verum hälsofil, ja allt som innehåller bra bakterier för magen och tränar för jag vet att det är bara för immunförsvaret. Börjar känna mig som en expert gällande att bygga upp immunförsvaret.
    Skrubbar toaletter, handtag mm och jag börar bli less på det. Tar så mycket energi.
    Vill verkligen inte ha magsjuka här hemma!!

Behöver verkligen stöttning nu.....
    Måste nog gå lägga mig då lilltjejen brukar vakna vid tolv och sova oroligt resten av natten. Håller på får tänder.

• milla2

inget hänt så man kan ju undra om han ens va lös i magen..jag menar han har bajsat hårt  en gång i dag.. hade ni lämnat på dagis imorgon?

• isis bianco

Ni är såna fantastiska mammor hela högen här inne! Jag hoppas jag också kommer bli en fantastisk mamma när det väl är min tur att få barn.

Vill ge extra pepp till nicely och milla2!
    Jag tror innerligt att ni båda två kan gå och lägga er och slappna av. Sov sött, det förtjänar ni

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5