• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz

Lollisen, det ligger något i det du säger..
    När jag hade en lugn period i tonåren (var aldrig magsjuk heller) så tänkte jag aldrig på att bli smittad av magsjuka..jag levde precis som vanligt.. Hade tom två olika kassajobb och ett jobb som säljare, vilket betydde att jag åkte runt till MASSA olika affärer och plockade varor mm...och jag blev aldrig sjuk!

Det är först nu när vi fick stora dottern och blev smittade av svägerskan 5 ggr på en säsong som jag blev verkligen livrädd för att få det (var det visserligen när jag var liten också men sen glömde jag liksom bort det eftersom vi inte hade magsjuka på många, många år!)
    Hade hon inte smittat oss så många gånger med flit hade jag garanterat inte varit så överdriven nu.
    Ibland kan jag verkligen bli väldigt bitter och arg för jag är en sån hemsk människa så jag tycker att det faktiskt är hennes fel att jag har blivit som jag har blivit...

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Avelyn
    middiz skrev 2010-11-05 08:22:53 följande:
    Lollisen, det ligger något i det du säger..
    När jag hade en lugn period i tonåren (var aldrig magsjuk heller) så tänkte jag aldrig på att bli smittad av magsjuka..jag levde precis som vanligt.. Hade tom två olika kassajobb och ett jobb som säljare, vilket betydde att jag åkte runt till MASSA olika affärer och plockade varor mm...och jag blev aldrig sjuk!

Det är först nu när vi fick stora dottern och blev smittade av svägerskan 5 ggr på en säsong som jag blev verkligen livrädd för att få det (var det visserligen när jag var liten också men sen glömde jag liksom bort det eftersom vi inte hade magsjuka på många, många år!)
    Hade hon inte smittat oss så många gånger med flit hade jag garanterat inte varit så överdriven nu.
    Ibland kan jag verkligen bli väldigt bitter och arg för jag är en sån hemsk människa så jag tycker att det faktiskt är hennes fel att jag har blivit som jag har blivit...
    Smittade hon er med flit ? !!!
  • Anonym

Jag är egentligen mera koprofob än emetofob.

Jag är rädd för att få bajs på händerna, på matlagningsytor, i munnen, etc.

• zasata

japp av den anledningen att vi var sjuka hela förra höten vintern och våren :( 
    Har jätte ont i magen idag med och mår illa. men kudne äta frukost..
    Nu har en kompis köpt kaffe, inte alls sugen.
    Tagit alvedon men hjälper inget. Vill bara sova.
    Tror jag mår dåligt för jag är så trött.. 

• middiz
    Avelyn skrev 2010-11-05 09:50:26 följande:
    Smittade hon er med flit ? !!!
    Japp... alla 5 gånger!! Första gången vi blev sjuka fick jag bli inlagd på sjukhus pga uttorkning, när hon fick veta detta bara skrattade hon och sa att hon inte trodde att dom var sjuka för hon hade ju bara spytt en gång?!
    Kanske inte är så konstigt att jag har ångest varje gång vi träffar dom?
  • Avelyn
    middiz skrev 2010-11-05 13:38:49 följande:
    Japp... alla 5 gånger!! Första gången vi blev sjuka fick jag bli inlagd på sjukhus pga uttorkning, när hon fick veta detta bara skrattade hon och sa att hon inte trodde att dom var sjuka för hon hade ju bara spytt en gång?!
    Kanske inte är så konstigt att jag har ångest varje gång vi träffar dom?
    Fy..ja jag skulle också haft ångest av att träffa en sådan människa
  • milla2

jag hade slutat träffa dom..

jag var på kalas igår å de har så ofräscht hemma.. så jag var säker på matförgiftning inatt men jag klarade mig plus min son som var med..

jag är inte så rädd just nu men jag kommer va ensam med barnen 3v nu skulle ni haft dom hemma under den tiden eller hur hade ni gjort?

• middiz

Ångest är väl bara förnamnet
    Sluta träffa dom går ju inte heller (även om jag GÄRNA vill) det är ju ändå min mans syster... försöker dock att bara träffa dom när jag absolut måste

milla2, hade det varit jag (och om du kan) så hade jag haft dom hemma och haft en liten mysperiod nu i det tråkiga höstmörkret, leka i lekpark, picknick, baka, måla, bygga kojor mm mm..det behövs massa sånt nu när det är så tråkig årstid!

Zasata, hur går det för dej?

• Grönsiska

Idag har jag undvikit en situation med 100% risk för magsjukesmitta dels av egoistiska skäl, men också pga att vi ska träffa en släkting med nedsatt imunförsvar imorgon. Vill ju inte medvetet dra dit smitta av något slag överhuvud taget.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5