• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-04 19:31:34 följande:
    nu mår jag illa också :(
    Jag tror att du mår illa och att du var lös i magen för att du stressar upp dej och inbillar dej lite.. jag är speciallist på det!!
    Har mått illa sen barnens kusin var här..men bara när jag tänker på att han varit här!

Koka lite te och sätt på en film som du älskar..eller kanske ett bad?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    nicely skrev 2010-11-03 21:47:22 följande:
    Jag är som du. Tänker och känner efter samt letar efter symtom hos barnen. Det är så fruktansvärt jobbigt.
    Jag tycker att du var väldigt stark som lät  "smittkällan" hälsa på. Men ångesten efteråt är jobig men du klarar det.
    SKickar styrkekramar till dig!!
    Tack!

Det är tråkigt att man inte kan lita på att folk är friska när dom kommer..förstår inte varför alla verkar ta magsjuka som en lätt sak? Jag menar att även om man inte är rädd för att spy så är det väl inte många som vill göra det?

Skönt att höra att jag inte är ensam om att leta..samtidigt som det är tråkigt att vi är sånna!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-04 20:59:33 följande:
    Nej ingen jag vet tycker det är roligt och säger "man vill ju bara dö". Och varför utsätter sig då så många för det?

För att de inte har samma tänk som vad vi har, de ser inte riskerna med att bli smittad på det sätt so m vi gör..
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

Nu blev mitt sista inlägg väldigt konstigt.... ?

• lollisen

Det jag tänkte skriva var att folk som inte lider av fobin tänker ju inte på samma sätt som vad vi gör... De ser ju inte potientiella smittoställen överallt och tänker liksom inte på det...

Ungefär som vad vi kanske inte tänker på alla andra sjukdomar som man kan smittas av hela tiden typ... Jag funderar inte på "tänk om jag bir förkyld å får feber nu" eller liknande... Utan kommer det så gör det det...

• zasata
    lollisen skrev 2010-11-04 21:30:51 följande:
    Det jag tänkte skriva var att folk som inte lider av fobin tänker ju inte på samma sätt som vad vi gör... De ser ju inte potientiella smittoställen överallt och tänker liksom inte på det...

Ungefär som vad vi kanske inte tänker på alla andra sjukdomar som man kan smittas av hela tiden typ... Jag funderar inte på "tänk om jag bir förkyld å får feber nu" eller liknande... Utan kommer det så gör det det...
    Det tänker jag på :( Jag e rädd för alla jävla sjukdommar nu för tiden..

men det jag menar är som dom som inte är rädda säger ju endå "åå jag var så sjuk och ville bara dö." "jag trodde jag skulle dö", men varför tvättar dom inte händerna då?
  • lollisen
    zasata skrev 2010-11-04 21:37:49 följande:
    Det tänker jag på :( Jag e rädd för alla jävla sjukdommar nu för tiden..

men det jag menar är som dom som inte är rädda säger ju endå "åå jag var så sjuk och ville bara dö." "jag trodde jag skulle dö", men varför tvättar dom inte händerna då?
    Nämen.... Är du så rädd vännen? Lider med dig...

Jag tror ändå inte att de tänker så mycket på det där som vi gör, även om de upplever ett enormt obehag då de är sjuka...
    Jag trodde seriöst att jag skulle dö i en influensa jag hade en gång, den satt i länge och jag hade grymt hög feber och hosta etc... Men jag känner inte att jag går runt och är direkt orolig för att drabbas igen. Jag är rädd för att bli lika sjuk, men det är inget jag har i huvudet hela tiden, tar inte till säkerhetsbeteenden eller liknande. Förstå du hur jag menar?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5