• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • isis bianco

Fick precis ta en lugnande tablett. Jag kände att jag inte skulle fixa det här.
    Just nu känns vintermånaderna långa. Fem månader innan jag börjar se en ljusning Fan, varför varför varför skulle jag få denna fobin?

• Grönsiska

Martini hoppas du känner dig bättre snart.

• Avelyn
    zasata skrev 2010-10-31 05:57:50 följande:
    Hoppas du mår bättre!
    Har en dotter som precis börjat klaga på magont :(
    Hur ofta gör dom det vid 3 års ålder och sedan blir magsjuka? Hon drack precis välling..
    Min dotter säger dagligen nästan att hon har ont i magen och att hon mår illa. Hon är 5 år. Vi har kommit på att hon säger så när hon är hungrig, mätt, gasig, förstoppad etc. Hon kan inte beskriva det bättre. När hon väl varit magsjuk ( 2 ggr i sitt liv.. ) klagade hon inte på magont innan, då kom det pang på utan förvarning.
  • zasata
    Avelyn skrev 2010-10-31 07:23:04 följande:
    Min dotter säger dagligen nästan att hon har ont i magen och att hon mår illa. Hon är 5 år. Vi har kommit på att hon säger så när hon är hungrig, mätt, gasig, förstoppad etc. Hon kan inte beskriva det bättre. När hon väl varit magsjuk ( 2 ggr i sitt liv.. ) klagade hon inte på magont innan, då kom det pang på utan förvarning.
    Ja jag tror med det är så.. Dottern klagar rätt ofta också, speciellt när hon skall bajsa, Men tankarna sätter ju igång :( Men frågat ett par gånger men gör inte ont mer säger hon.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-10-31 08:33:10 följande:
    Ja jag tror med det är så.. Dottern klagar rätt ofta också, speciellt när hon skall bajsa, Men tankarna sätter ju igång :( Men frågat ett par gånger men gör inte ont mer säger hon.
    Hon kanske bara behövde fisa eller nåt. Jag försöker undvika att säga att jag själv har ont i magen för då börjar barnen med. Säger jag att jag har ont i huvudet säger de det efteråt.
  • middiz

Fy nu har jag ångest!!

Var ute igår för att träffa en vän som jag inte träffat på nästan tio år, vi var nere på den enda krogen är i det lilla samhället.
    Det var ganska mycket folk där (kors i taket ) och nu skriver en som var där igår som jag stod och pratade med att hon inte tror att hon spyr för hon är bakis utan hon tror hon har magsjuka, hon får inte behålla något... Jag har superpanik nu!!
    Var visserligen bara utanför och pratade med henne men stod jämte henne där inne också!!
    Usch hoppas hoppas hoppas hon är bakfull!!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Fridayyy
    middiz skrev 2010-10-31 10:44:52 följande:
    Fy nu har jag ångest!!

Var ute igår för att träffa en vän som jag inte träffat på nästan tio år, vi var nere på den enda krogen är i det lilla samhället.
    Det var ganska mycket folk där (kors i taket ) och nu skriver en som var där igår som jag stod och pratade med att hon inte tror att hon spyr för hon är bakis utan hon tror hon har magsjuka, hon får inte behålla något... Jag har superpanik nu!!
    Var visserligen bara utanför och pratade med henne men stod jämte henne där inne också!!
    Usch hoppas hoppas hoppas hon är bakfull!!!
    Men om du tänker logiskt kan hon ju inte smittad dig för hon var ju inte sjuk igår och du fick ingen kroppsvätska på dig. Man blir inte sjuk av att stå jämte någon som blir sjuk dagen efter och det kan ju vara bakfylla också som du skriver. Tror att risken att du blev smittad av henne är närmare 0 %. Jag antar att du också sköter din handhygien och inte har fingrarna i munnen.
  • middiz
    Fridayyy skrev 2010-10-31 11:33:34 följande:
    Men om du tänker logiskt kan hon ju inte smittad dig för hon var ju inte sjuk igår och du fick ingen kroppsvätska på dig. Man blir inte sjuk av att stå jämte någon som blir sjuk dagen efter och det kan ju vara bakfylla också som du skriver. Tror att risken att du blev smittad av henne är närmare 0 %. Jag antar att du också sköter din handhygien och inte har fingrarna i munnen.
    TACK för svaret!!
    Ja jag gick aldrig på toa där nere igår, och tvättade händerna noga när jag kom hem och torkade av mobil mm..
    Men jag rökte utan att jag hade tvättat händerna, dock inte med den handen som jag tagit i pengar med..men jag hade hållt bacardin i den handen... Usch vad skadad man är!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5