• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • isis bianco
    zasata skrev 2010-10-19 16:08:58 följande:
    Köpte köttfärs paj vid halv 3, mår sååå illa nu. och ont i magen. försökt gå på toa men var mest hår, fryser svettas och helt yt i huvudet... så jävla rädd nu :(
    ingen fara!
    Skulle maten varit dålig så märks det inte så tidigt. Det är säkert din magkatarr som spökar. Var den stark? Andas lugnt.
  • zasata
    martini bianco skrev 2010-10-19 16:28:54 följande:
    ingen fara!
    Skulle maten varit dålig så märks det inte så tidigt. Det är säkert din magkatarr som spökar. Var den stark? Andas lugnt.
    nej men äcklig och smakade lite konstigt..
  • lollisen

Hej alla!

Tack Jomi för gulliga ord! Kul att han bjudit dig på goood sandkaka... haha... Lille rackare...

Sitter med en liten ångestklump i halsen fortfarande, men försöker att ignorera tankar och känslor... Är jag smittad så är jag liksom.. Lika bra att sysselsätta sig så mycket som möjligt innan isf, så slipper man dra ut på lidandet genom att ha en helsikes massa ångest flera dygn innan menar jag...

Rationellt sett försöker jag tänka så... Sen att känslorna vill göra det riktigt jobbigt för mig det är en annan sak...

Tack för era ord och ert stöd! Ni är guld värda!

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • jomi

Hur går det för er ni som hade det jobbigt igår?
    Ny dag nya tankar eller??

Längtar.....
  • lollisen

Jag mår fortfarande lite upp och ner.... Snart har "tiden" gått ut och jag kan pusta ut lite mer... Försöker dock att inte räkna så mycket på timmarna eller lägga min fokus på det... Men det är svåååårt!

Hur mår du annars Jomi?

• jomi

Lollisen: jodå...gravid i v. 31
    Hemma i soffan med tvångsvila så inte liten kommer ut för tidigt!
    Har fått stränga order från läkare att inte dra hem baciller(hosta,nysningar,och givetvis magsjuka kan sluta riktigt illa) från dagis så hoppas verkligen de kan hålla sig undan ett tag till
    jag har ju inte fobi för kräkningar mer än om det är smittsamt så jag liiider verkligen med en del andra härinne som får kämpa mest hela tiden...

Tror nog du kan pusta ut redan nu annars borde ditt illamående redan ha eskalerat.....
    Du verkar inne i en bra "fas" annars, peppar på de andra här inne...härligt!

Längtar.....
  • lollisen
    jomi skrev 2010-10-20 10:50:30 följande:

Lollisen: jodå...gravid i v. 31
    Hemma i soffan med tvångsvila så inte liten kommer ut för tidigt!
    Har fått stränga order från läkare att inte dra hem baciller(hosta,nysningar,och givetvis magsjuka kan sluta riktigt illa) från dagis så hoppas verkligen de kan hålla sig undan ett tag till
    jag har ju inte fobi för kräkningar mer än om det är smittsamt så jag liiider verkligen med en del andra härinne som får kämpa mest hela tiden...

Tror nog du kan pusta ut redan nu annars borde ditt illamående redan ha eskalerat.....
    Du verkar inne i en bra "fas" annars, peppar på de andra här inne...härligt!

Då ska jag hålla alla tummar och tår för att bebis stannar kvar därinne ett tag till.   Det är inte långt kvar nu! Kul!
    Tur oxå att barnen är såpass friska som de är på dagis nu med. Peppar peppar!

Jag känner oxå med alla härinne, ångest är inte att leka med. Usch vad hemskt det är!

Ja, jag borde redan blivit sjuk, så jag börjar slappna av mer och mer... Försöker avleda och tänka rationellt.
    Jag är mycket bättre i min fobi mot vad jag var förr... Jösses vad jobbigt det va förr... Så jag gör gärna allt vad jag kan för att peppa andra. Vet ju hur man mår när ångesten är som värst... usch..
  • Frosk

Skönt att höra att ni vågar resa trots fobin. Jag blev ordentligt magsjuk när vi åkte till Teneriffa för nästan 20 år sen och sen dess har jag bara varit i europa. Nu ska vi åka till Thailand i Januari och jag oroar mig redan för att bli sjuk där.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5