Frosk skrev 2010-10-19 09:29:27 följande:
lollisen, det låter bra! Försök vara stark :)
Hur känner ni andra för att resa utomlands? Är ni mkt rädda för att bli magsjuka på resan? och reser ni ändå?
Jag har lite svårt för att åka utomlands... har gjort det en gång bara sen min fobi blommade ut ordentligt. När jag var yngre (typ före 27 år) var jag inte alls lika nojig som senare... Skulle jag åka väljer jag INTE kräksäsongen eftersom man kan dra på sig nåt skit o antingen kommer man inte iväg eller så blir man sjuk på resan eller när man kommit fram. Jag är oxå rädd att få nåt skit på plats, skulle aldrig åka till Indien eller Egypten - Afrika över huvud taget - de länder som sägs vara värst med magsmitta...
Jag tycker det kan vara jobbigt att resa bort även i Sverige, speciellt vintertid, allra mest om man ska sova över. O ju längre bort hemifrån desto värre o mer ångest... :(
I januari var vi till min svägerska o strax innan vi skulle åka hem fick 3½-åringen diarré 2 ggr... det var ca 11 mil hem, hela bilresan lyssnade jag efter minsta knyst från henne i baksätet, men det blev inget mer utom vart bara den lösa magen. Men jobbig hemresa var det :(