• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • lollisen
    jomi skrev 2010-10-22 12:51:15 följande:
    Mmmm...man blir så ARG på sig själv när man vet att man sluppit undan att man gått och nojjat  och mått dåligt i onödan!!!!! never learn....
    NJUT av helgen nu då

Detsamma! Kram
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • jomi

Har en liten light "ångest" utan anledning...
    Dottern sov dåligt inatt pga av magont, fast hon har förstoppningsmage så jag borde vara van vid det men ändå kommer tankarna...hon har vart pigg idag så det är lugnt..men varför straffar man sig så?
    Min brorson kräkte i natt en gång (har inte träffat honom)
    +att jag har hört flera som är dåliga....(inte heller träffat)
    Så jag har ingen anledning att nojja men gör det ändå!!!!!!!!!!! GHA!

extra nojjig nu som gravid med får absolut inte bli magsjuk!

Behöver nog bara skriva av mig!!

Längtar.....
  • lollisen
    jomi skrev 2010-10-22 20:14:22 följande:
    Har en liten light "ångest" utan anledning...
    Dottern sov dåligt inatt pga av magont, fast hon har förstoppningsmage så jag borde vara van vid det men ändå kommer tankarna...hon har vart pigg idag så det är lugnt..men varför straffar man sig så?
    Min brorson kräkte i natt en gång (har inte träffat honom)
    +att jag har hört flera som är dåliga....(inte heller träffat)
    Så jag har ingen anledning att nojja men gör det ändå!!!!!!!!!!! GHA!

extra nojjig nu som gravid med får absolut inte bli magsjuk!

Behöver nog bara skriva av mig!!
    I hear you! Hjärnan är bra knasig emellanåt...
    Att hon har ont i magen beror säkert på förstoppning eller vad som, men det går ingen "magåkomma" what so ever på vårt dagis iallafall, så med det kan du ju vara lugn...

Men jag förstår dig, särskilt när du har så mycket annat att brottas med, gravidhormoner och att inte starta förlossningen nu och sådär...

Kram
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • middiz

Usch var på sjukhuset igår igen.. min mormor låg inne så jag var och hälsade på henne.. Hon har lugninflammation och urinvägsinfektion och hon blev så lös i magen av medicinen sa hon så hon hann inte ens in på toaletten (det brukar hon nästan aldrig göra pga enorm övervikt och gammal stel kropp) men bara för mej att vara på sjukhus gör att jag mår illa och det är verkligen inte bättre nu när hon var så dålig i magen... hon mådde dock inte illa för hon åt lunch när jag var där och åt upp allt..
    Men det här är såå jobbigt, samtidigt som hon var väldigt dålig ett tag och jag ville verkligen hälsa på henne...
    Hur fan ska man få bort dessa tankar, nedräkning och att man känner efter??

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • felle

hade lite ont i magen innan idag, som gjorde så ont att jag fick panik, såklart. sen gick det över.. sen när jag satt på toa och kissade så fick jag lite ont igen. ska ha mens snart så är väl antagligen mensvärk, men kände inte igen denna smärta (därav paniken). mår bra nu, men paniken lurar runt hörnan.. har inte varit utsatt för smittotillfälle, så vad tusan kan det vara?

• Fridayyy
    middiz skrev 2010-10-22 20:39:38 följande:
    Usch var på sjukhuset igår igen.. min mormor låg inne så jag var och hälsade på henne.. Hon har lugninflammation och urinvägsinfektion och hon blev så lös i magen av medicinen sa hon så hon hann inte ens in på toaletten (det brukar hon nästan aldrig göra pga enorm övervikt och gammal stel kropp) men bara för mej att vara på sjukhus gör att jag mår illa och det är verkligen inte bättre nu när hon var så dålig i magen... hon mådde dock inte illa för hon åt lunch när jag var där och åt upp allt..
    Men det här är såå jobbigt, samtidigt som hon var väldigt dålig ett tag och jag ville verkligen hälsa på henne...
    Hur fan ska man få bort dessa tankar, nedräkning och att man känner efter??
    Äter hon så tror jag ju inte hon har magsjuka. Det är säkert medicinen.
  • jomi

Lollisen: Nä egentligen så ska jag inte nojja särskilt jag som inte får vara ute ens
    MEN när man helt plötsligt känner FLERA som är sjuka så kommer verkligheten ikapp för fort....
    W mage visste jag att det var lugnt men...ja..... nojja *suck*
    Tack för support!!! Kram

Längtar.....
  • zasata

ååå nu har jag ångest, tabletterna gör att jag vågar utmana mig i KBT.. men sendan
    nu gå det magsjuka på dagis, var där på föräldrar möte igår och tre barn hade dom skickat hem i fredags. en igår. Men ebba fick gå endå.  Och jag kommer vara ensam med barnen i helgen,,,

• Frosk

Heja dig zasata! Har du börjat eller ska du börja med KBT? Vilka tabletter hjälper dig? Modigt av dig som vågar dagis trots magsjuka!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5