• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-05 20:31:52 följande:
    Men fy! Varför gör man något sånt?

Sådär, ångest är bara så stor, gick hem från jobbet och bara sov sov och sov..
    Ja jag hade väl inte varit sur på henne om hon gjort den EN gång... men FEM gånger!

Förstår att du har ångest nu, men jag tror det kommer gå bra!
    Grönsiska skrev 2010-11-06 01:01:06 följande:
    Idag har jag undvikit en situation med 100% risk för magsjukesmitta dels av egoistiska skäl, men också pga att vi ska träffa en släkting med nedsatt imunförsvar imorgon. Vill ju inte medvetet dra dit smitta av något slag överhuvud taget.
    Man får undvika en situation där det är 100% risk för magsjukesmitta!!
    Det tror jag dom flesta vetiga människor gör!!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Fridayyy
    milla2 skrev 2010-11-05 19:23:38 följande:
    jag hade slutat träffa dom..

jag var på kalas igår å de har så ofräscht hemma.. så jag var säker på matförgiftning inatt men jag klarade mig plus min son som var med..

jag är inte så rädd just nu men jag kommer va ensam med barnen 3v nu skulle ni haft dom hemma under den tiden eller hur hade ni gjort?
    Hur ofräscht? Känns som jag också har det men jag är stenkoll på hygien när det gäller maten. Vi har katter och jag lägger aldrig ex mackan direkt på bänken eller bordet som endel gör. Man får ju lite andra rutiner. På golvet har vi säkert 1000 saker, barnens!!
  • milla2

Dels hade hon inte försökt dammsuga eller torkat golven innan vi kom, barnen är i maten å grisar med händerna,nyser å ja ni vet.. sen är och tar på alla tallrikar å så innan.. på toan orkade jag inte gå på,min kompis so moxå var där sa att när hennes son skulle gå på toan fick hon liksom torka av själva ringen det var inte städat igår sa hon :( katterna gick på bänken och de har kattlådan i köket..ja listan kan göras lång..

igår kväll fick jag som magknip  flera ggr men inget mer..vad kan d varit tror ni?

• zasata
    milla2 skrev 2010-11-06 19:56:29 följande:
    Dels hade hon inte försökt dammsuga eller torkat golven innan vi kom, barnen är i maten å grisar med händerna,nyser å ja ni vet.. sen är och tar på alla tallrikar å så innan.. på toan orkade jag inte gå på,min kompis so moxå var där sa att när hennes son skulle gå på toan fick hon liksom torka av själva ringen det var inte städat igår sa hon :( katterna gick på bänken och de har kattlådan i köket..ja listan kan göras lång..

igår kväll fick jag som magknip  flera ggr men inget mer..vad kan d varit tror ni?
    usch fy!
    Tror det var oro!

Här är stökigt,, men det beror på att vi bor fyra stl på 75 kvadrat med tonvis av grejer.. Försöker alltid få undand disk, städa rent badrum osv. sen är vår lägenhet väldigt sliten, men då det är hyres och vi vill flytta orkar jag inte riktigt bry mig.
  • Avelyn

Min fobi är lite triggad i kväll. Känner viss oro. Dottern har varit bubblig i magen, släppt sig mycket under kvällen. Hon har ätit som hon ska. Nu innan hon skulle lägga sig klagade hon över huvudvärk. Fick alvedon. När hon väl låg i sängen sa hon att magen kändes konstig. Jag gav henne en banan i sängen. Hon ligger där nu och äter banan. ( Struntar i att hon nyss borstat tänderna ) Hon har huvudvärk ännu. Tror ni det finns risk för magsjuka i natt ? Hon gick på dagis senast i torsdags. Efter detta har vi inte umgåtts med någon och heller inte varit i väg på så mkt affärer och dylikt. Om hon fått något från dagis, borde hon insjukna i natt då ? Det går inget på dagis just nu efter vad jag hört annat än förkylning.

Usch.. hatar att känna oro.

• zasata
    Avelyn skrev 2010-11-06 20:26:44 följande:
    Min fobi är lite triggad i kväll. Känner viss oro. Dottern har varit bubblig i magen, släppt sig mycket under kvällen. Hon har ätit som hon ska. Nu innan hon skulle lägga sig klagade hon över huvudvärk. Fick alvedon. När hon väl låg i sängen sa hon att magen kändes konstig. Jag gav henne en banan i sängen. Hon ligger där nu och äter banan. ( Struntar i att hon nyss borstat tänderna ) Hon har huvudvärk ännu. Tror ni det finns risk för magsjuka i natt ? Hon gick på dagis senast i torsdags. Efter detta har vi inte umgåtts med någon och heller inte varit i väg på så mkt affärer och dylikt. Om hon fått något från dagis, borde hon insjukna i natt då ? Det går inget på dagis just nu efter vad jag hört annat än förkylning.

Usch.. hatar att känna oro.
    Kanske svalt snor? äter hon är det ingen fara :)
  • Avelyn
    zasata skrev 2010-11-06 20:46:21 följande:
    Kanske svalt snor? äter hon är det ingen fara :)
    Hon är inte det minsta snorig, så något sådant är det nog inte. När jag kollade till henne nyss hade hon smugit ned och hämtat sitt lördagsgodis och smygåt under täcket. Kan man slappna av när barnet är så pass att hon vill äta gott och blandat i smyg ? I normala fall hade jag sagt att hon får äta det dagtid och inte nu med tanke på tandtroll. Jag var dock snäll och låtsades inte om att hon åt gotter nu. Om hon inte är på topp kanske hon behöver det

Tror jag ska vara upp extra länge i natt för säkerhets skull. På något vis kan jag slappna av mer när klockan passerat 23...
  • zasata

Är nog ingen fara!

Jag har sen i fredags haft väldigt ont vid höger revben, ca två cm upp från naveln och sedan in mot revbenet.
    Det lättar om jag tar två panodil var 4de timma. jag har ingen feber men olidigt trött och yr. Och ibland kallsvettas jag.
    Var sitter gallan? Trodde först det var magkatarr, men den brukar sitta mer på vänstersidan.
    jag är öm, känns som ett blåmärke ungefär.
    Läste att man kan ta värktabletter om det är gallan måste man söka vård? Kan det ge med sig själv?
    Jag mår lite illa, men inte kräkts. Är det vanligt man kräks???

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-11-06 21:36:21 följande:
    Är nog ingen fara!

Jag har sen i fredags haft väldigt ont vid höger revben, ca två cm upp från naveln och sedan in mot revbenet.
    Det lättar om jag tar två panodil var 4de timma. jag har ingen feber men olidigt trött och yr. Och ibland kallsvettas jag.
    Var sitter gallan? Trodde först det var magkatarr, men den brukar sitta mer på vänstersidan.
    jag är öm, känns som ett blåmärke ungefär.
    Läste att man kan ta värktabletter om det är gallan måste man söka vård? Kan det ge med sig själv?
    Jag mår lite illa, men inte kräkts. Är det vanligt man kräks???
    Är det som kramper? Så hade jag när jag tror att det var gallan, har inte blivit undersökt med hade detta under graviditeterna. Men det kan säkert variera i styrka, du kanske skulle röntga gallan och se om du har problem med det eftersom du ofta har ont i magen?  Märker du om det kommer typ nån halvtimme efter du ätit?
  • Fridayyy
    milla2 skrev 2010-11-06 19:56:29 följande:

ja så illa är det ju inte hos oss...*phu* Och kommer det folk städar jag ju alltid innan. Och toaletten är alltid ren!! Men visst borde jag städa oftare...*hehe* istället för att sitta vid datorn.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5