Emetofobernas tråd 5
Sitter just nu, som varje natt 5 nätter tillbaka, och oroar mig över att jag ska höra fotsteg i mitt tak (bor på källarvåningen). Min lillebror på 13 år går såklart i skolan, och det är där all smitta börjar... Så, gissa om en otroligt skraj emetofob sitter i sin källare och verkligen PANIKAR sönder! Förr vintern gick det bra, då tvättade + spritade jag händerna med jämna mellanrum, även om jag inte tagit i något eller skulle ta i mat osv osv.. (kanske ska lägga till att jag åkte fortfarande ganska mycket buss och tåg för att komma till skolan...)
Vet inte varför jag panikar så mycket denna hösten/vintern.. Jag går inte skola mer och är sällan ute, tar mig inte i ansiktet och äter bara mat som varit uppe i över 90 grader...
Vill egentligen fixa mig en egen lägenhet men då hade jag behövt gå på soc för att få bidrag (ingen utbildning = inget jobb = inga pengar), plus att jag kommer få göra något som sysselsättning.. Typ gå på arbetsförmedlingen..
Så min fråga till er som är väldigt erfarna av dethär; kan man bli sjukskriven för sin enorma emetofobi?
Har INGEN lust att gå terapi för att få bort min fobi, för den är min trygghet.. Så snälla, någon som kan svara?
/Tacksam emetofob på 18 år.