Anonym (Ångest) skrev 2010-08-20 14:42:30 följande:
Hej!
Väljer att vara anonym än så länge. Är ny här i tråden..
Jag undrar om någon här har fått hjälp med sin fobi?
Jag har aldrig varit rädd för att spy eller ha magsjuka innan jag fick min dotter för 2 år sedan (har även en son på 6år). Hon var/är undernärd, och en magsjuka innebär katastrof för oss.
Det värsta är att det här tar över hela min vardag. Nu kom grabben hem och sa att hans kompis hade magsjuka (det var även han som öppnat dörren då sonen var där). De lekte här igår.
Då låser det sej direkt för mej.. Hungerskänslor försvinner, pulsen ökar, hjärtklappningen börjar och jag vill helst gömma mej. Jag slutar helt att fungera, bara att ta hand om barnen är en ansträngning. Jag mår absolut inte bra av det här.
Så finns det någon hjälp att få? Det kluriga är att jag inte vet vad jag är rädd för. Att själv spy rör mej inte i ryggen (så länge jag är hemma).. Antar att det är att se barnen dåliga. Lilltjejen åkte på det i Januari och var dålig i 9 dagar, ingen hit.
I alla fall har jag nu kommit så långt att jag inser att jag måste ta mej ur den här ångesten, men jag skäms och vet inte vart jag ska vända mej..
Tacksam för de svar jag få.
Snabba dig och sök hjälp, du är nog ganska "lättbotad". Många av oss andra har haft fobin så länge vårt minne sträcker sig. Din kanske försvinner om din dotter blir lite äldre och hon inte är undernärd längre.