• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • nicely

Ps har sanerat hela huset. Stinker badhus här hemma.Foten i munnen

• lollisen
    nicely skrev 2010-06-04 22:14:59 följande:
    Lollisen- är så avundsjuk på dig att du har blivit nästan av med fobin. Det tar så jävla mycket på krafterna. Vill njuta av livet!
    Hur lång tid tog det tills du började må bättre och vilken sorts behandling fick du? Vad gjorde du under behandlingen? Fick du göra övningar eller bara lära dig tänka annorlunda?
    Jag har faktiskt jobbat själv med en form av KBT, att fullständigt TVINGA mig själv att vistas bland andra, vara på obekväma ställen (där jag trodde att smittorna fanns tex) och sådär...

Jag utsatte mig konstant för (vad jag trodde) eventuella smittor och jag tvingade mig själv att pusha gränserna hela tiden.

Fruktansvärt jobbigt och energikrävande, men såklart väldigt värt det! Nu i efterhand...

Jag försöker hela tiden tänka på annat, att tvinga tankarna på annat när alla "automatiska" negativa tankar kring magsjukor drar igång så att säga.. Försöker forcera hjärnan att skicka ut andra signaler, tankar och impulser.

Men som skrivet, det är inte lätt och det har varit MYCKET panikångest och gråt... Minst sagt..
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen

...Det tar lång tid, eller det har gjort det för mig iallafall.. Men det ger resultat, särskilt om man är envis... VIlket jag är som tur är.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Emma w S

Min man har kräkts inatt!!!
    Jag vaknade inte som tur är och han väckte mig inte heller utan berättade imorse.
    Han säger själv att han är stressad. Han har haft sura uppstötningar, magont i flera veckor och sovit oroligt den senaste tiden, och de har massor att göra på jobb. Direkt efter att han kräkts mådde han bra och han har varken feber eller är lös i magen. Ska jag våga tro att det är stress?

• nicely
    Emma w S skrev 2010-06-06 11:56:45 följande:
    Min man har kräkts inatt!!!
    Jag vaknade inte som tur är och han väckte mig inte heller utan berättade imorse.
    Han säger själv att han är stressad. Han har haft sura uppstötningar, magont i flera veckor och sovit oroligt den senaste tiden, och de har massor att göra på jobb. Direkt efter att han kräkts mådde han bra och han har varken feber eller är lös i magen. Ska jag våga tro att det är stress?
    Stress helt klart. Så var det för min sambo för ett halv år sen. Hade ont i magen i veckor och fick hjärtklappning och plötsligt kräktes han. Mådde bra direkt efteråt.
    Våga tro. Det skulle jag göra.
    Men lättare sagt än gjort. Oroar mig fortfarande för min sambo som kräktes efter sina antibiotikatabletter. ....
  • Emma w S

Tack för stöttningen nicely. Jag tror också att det är stress. Hoppas på det men samtidigt är det trist för hans skull... Stress är inget roligt alls. Jag räknar ändå timmar nu, typiskt mig. Har ingen panikkänsla dock. Och det är skönt, hoppas jag kan hålla mig lugn. Angående din sambo så är det säkerligen tabletternas fel. Se till att han äter fil.

• Avelyn

Min sambo börjar jobba på dagis 3 månader från och med i morgon. Känns inte roligt alls. Ett annat dagis än dottern. Två ställen att dra hem smitta från

• Emma w S
    Avelyn skrev 2010-06-06 16:40:07 följande:
    Min sambo börjar jobba på dagis 3 månader från och med i morgon. Känns inte roligt alls. Ett annat dagis än dottern. Två ställen att dra hem smitta från
    men nu är det ändå sommar! vi måste försöka se positiva saker. plus att många barn är hemma under semestrar och de är utomhus mycket! Hoppas han tycker om sin praktikperiod.
  • Anonym

Min dotter har sedan i fredags fått kraftiga diareér så fort hon äter något och har ont i magen och mår lite illa..Det är bara jag som har torkat henne och hon har inte kräkts men har haft hög feber och har fortfarande lite feber. Hon är 4 år ...tror ni att det är magsjuka? Peppar peppar så har ingen annan i familjen fått det!
    Jag som ska ut och resa på lördag och har mycket som ska göras nu sista veckan som barnen går i skolan=(...är så orolig!!

• Aussielotta

Anonym --> Svårt att se att det skule vara något annat än nån typ av magsjuka. Kraftiga diarrer får man väl knappast av annat än att man ätit något dåligt eller dragit på sig ett virus/bakterie av något slag.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5