nicely skrev 2010-06-04 22:14:59 följande:
Lollisen- är så avundsjuk på dig att du har blivit nästan av med fobin. Det tar så jävla mycket på krafterna. Vill njuta av livet!
Hur lång tid tog det tills du började må bättre och vilken sorts behandling fick du? Vad gjorde du under behandlingen? Fick du göra övningar eller bara lära dig tänka annorlunda?
Jag har faktiskt jobbat själv med en form av KBT, att fullständigt TVINGA mig själv att vistas bland andra, vara på obekväma ställen (där jag trodde att smittorna fanns tex) och sådär...
Jag utsatte mig konstant för (vad jag trodde) eventuella smittor och jag tvingade mig själv att pusha gränserna hela tiden.
Fruktansvärt jobbigt och energikrävande, men såklart väldigt värt det! Nu i efterhand...
Jag försöker hela tiden tänka på annat, att tvinga tankarna på annat när alla "automatiska" negativa tankar kring magsjukor drar igång så att säga.. Försöker forcera hjärnan att skicka ut andra signaler, tankar och impulser.
Men som skrivet, det är inte lätt och det har varit MYCKET panikångest och gråt... Minst sagt..