• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy
    Avelyn skrev 2010-05-27 22:55:37 följande:
    Nu är det kväll igen. Ännu mer ångest för att bli sjuk under natten. Sambon har nu varit frisk i ett dygn. Oroar mig för att viruset vårat verkar leva hur länge som helst. Kommer det någonsin lämna vårt hem. Hur mycket ska jag städa nu ? Från golv till tak ? Alla rum överallt.. gno och tvätta allt..sofföverdrag och precis allt.
    Det är ju märkligt att det varit kvar så länge, men DU blev ju inte sjuk och det var väl du som tog hand om barnen? Kan inte smittan kommit från nåt annat ställe? Är han noga med att tvätta händerna annars? Funnits på nån mat, ex frukt? (fast jag önskar innerligt att det inte smittas så)
  • Avelyn
    Fridayyy skrev 2010-05-28 12:13:08 följande:
    Det är ju märkligt att det varit kvar så länge, men DU blev ju inte sjuk och det var väl du som tog hand om barnen? Kan inte smittan kommit från nåt annat ställe? Är han noga med att tvätta händerna annars? Funnits på nån mat, ex frukt? (fast jag önskar innerligt att det inte smittas så)
    Vi har ätit samma mat. Ingen av oss äter frukt vidare ofta. Vi åt i och för sig lösviktsgodis två dagar innan från samma skål han och jag. Skulle han fått smittan via dem borde jag nog med ha blivit dålig. Ja det är skumt att jag inte blivit sjuk ännu som torkat upp diverse utsöndringar.

Nja, sambon tvättar händerna och så, men lika noga som mig är han ju inte. Han är ju inte emetofob.
  • Enniie

Som om man inte hade nog förrförra helgen med sonens alla spyor.

förut på vägen hem från en kompis säger han helt plötsligt till mig att han behöver kräkas. Ångest eller vaddå ? Nu sitter jag bara och väntar typ....

• nicely
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-05-28 19:01:29 följande:
    Som om man inte hade nog förrförra helgen med sonens alla spyor.förut på vägen hem från en kompis säger han helt plötsligt till mig att han behöver kräkas. Ångest eller vaddå ? Nu sitter jag bara och väntar typ....
    Usch förstår att ångesten lär vara på toppen. Hoppas han inte kräks.
    Tänker på dig!
  • milla2

hej alla vänner.. nu har jag haft en "bättre" period igen men nu kikade jag in.. ångest delux.. fy farao.. hur går d för er?  Kräktes din son? Tvåbarnsmamma88?

• nicely
    milla2 skrev 2010-05-30 20:37:50 följande:
    hej alla vänner.. nu har jag haft en "bättre" period igen men nu kikade jag in.. ångest delux.. fy farao.. hur går d för er?  Kräktes din son? Tvåbarnsmamma88?
    Bra att du har inte varit på tråden. Skapar ibland mer ångest då man läser om eländet. Och skönt att du har en bra period. Kämpa på och tänk härliga tankar! 

Jag har gått med i SME nu....vet ej om det är någe bra egentligen.

Jag har enorm ångest varje dag..... Får panik när dottern äter..för då kan hon spy...
    Vill bli av med detta fobi nu.
    Ska städa badrummen igen.....
    Fan för detta!
  • Avelyn

Detta är sanslöst.. min dotter 'r sjuk igen. Hon som var magsjuk för två och en halv vecka sedan. Nu hade hon hög feber från kl 15.30. När det var som värst hade hon 41 grader. Kl 21 kräks hon för att sedan be om ett äpple. Fick ett och åt. Inget mer har hänt. Ligger dock i feber och frossa och får alvedon var fjärde timma. Ont i huvudet och ont i örat. Tror ni det är magsjuka igen ?

• Anonym (Spyfobi)

Det är inte ovanligt att barn krägks om dom får snabbt stigande feber. En av min systers barn kräks så fort hon får feber så håller tymmarna att de beror på febern.

• Avelyn

Min dotter kräktes vid 21 i går efter flera timmar med hög feber. Sedan åt hon och somnade. Nu har hon vaknat. Har ingen feber och vill ha frukost. Skumt.. Om det hade varit magsjuka, hade hon väl kräkts mer än en gång ?

• middiz
    Avelyn skrev 2010-05-30 23:22:11 följande:
    Detta är sanslöst.. min dotter 'r sjuk igen. Hon som var magsjuk för två och en halv vecka sedan. Nu hade hon hög feber från kl 15.30. När det var som värst hade hon 41 grader. Kl 21 kräks hon för att sedan be om ett äpple. Fick ett och åt. Inget mer har hänt. Ligger dock i feber och frossa och får alvedon var fjärde timma. Ont i huvudet och ont i örat. Tror ni det är magsjuka igen ?
    Det låter som samma som min stora dotter fick, hon fick feber och kräktes 4 gånger sen hade hon över 40 grader i en vecka, hon var såå dålig och blev inlagd på sjukhus, jag tror seriöst att det var svininfluensan, jag fick det sen med och det var lääängesen jag var så sjuk! Så jag tror inte att det är magsjuka hon har!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5