• Enniie

Emetofobernas tråd 5

Nu struntar jag i att vara anonym; (Gråtfärdig)

Fan nu sitter man med ångest igen. Under denna graviditet så har jag säkert vart förkyld 10-20 gånger (utan att överdriva) så immunförsvaret är ju då inte på topp. Nu när sonen hade spytt, så spydde han första gången hos min mamma, och hon har inte blivit sjuk. Han fortsatte ju hemma, och spydde en gång till men sen inge mer. En kompis har vart här hela helgen och nu på kvällen skickade hon sms om att hon låg och spydde (hon är gravid så ja vet inte om det är därför), så nu är jag ÄNNU mera orolig att det faktiskt kanske var magsjuka sonen hade, och nu väntar jag bara på att jag skall bli sjuk.

Men det jag inte förstår, är att mamma inte blev sjuk, som var i kontakt med sonen och hans kräk först, och att kompisen blir sjuk, så hon kom hit på fredagskvällen och träffade sonen först igår.

eh, jag vet inte.

Igår kväll fick jag VÄRLDENS ångestattack. Jag hade tidigare under kvällen kännt mig enormt rastlös vilket jag brukar göra innan en attack. Sen kom det bara POFF, illamående, skakningar och hjärtat slog typ 160slag/min. Fick ta en dusch mitt i natten och en Lergigan Comp innan jag kunde sova gott.

Fy fan för denna fobi !

• Enniie

Usch. Mår inte bra alls. Sitter med hjärtklappning. Oron över att kanske bli sjuk eller börja spy, gör så att jag får en massa sammandragningar. Och sambon kommer inte hem fören imorgon natt. Vill bara sätta mig ner och gråta....

• Enniie

Vi fick veta imorse att det går magsjuka på dagiset, och att 3 barn ligger hemma sjuka. Barnen var ju på dagis idag, då dem var illa tvunga, men jag kommer nog hålla dem hemma resten av veckan... Nu är man mer ångestfylld än någonsin !

• Enniie

Som om man inte hade nog förrförra helgen med sonens alla spyor.

förut på vägen hem från en kompis säger han helt plötsligt till mig att han behöver kräkas. Ångest eller vaddå ? Nu sitter jag bara och väntar typ....

• Enniie

Jag tycker faktiskt att det är ganska sanslöst att magsjukan håller på såhär långt in på våren/sommaren. Vet inte vem/vad man skall skylla på.

Nej, sonen kräktes aldrig. Tack och lov. Men jag satt på helspänd hela natten ändå. Magsjukan går ju fortfarande på dagis, och jag har ju lämnat dem då jag jobbat, så än kan man ju inte andas ut. MEEEN, man får ta en dag i taget helt enkelt...

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5