• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Gritz

Jag tror inte heller det är magsjuka utan en reaktion på hög feber och infektion i kroppen Vad är SME för något som man kan gå med i?

Jag måste säga att jag är NÄSTAN fri från min fobi! Men visst kan det komma ett bakslag när som..... men när jag läser härinne så känner jag så väl igen mig i eran ångest som ni beskriver och detta analyserande hela tide tar ju knäcken på en bara det! Men nu är ångest attackerna färre och färre och jag tänker inte så mycket på magsjuka längre. Jag tänker som så att blir vi magsjuka ja, då blir vi det. Visst både sjukt äckligt och jobbigt men vi dör inte av det, det är ju faktiskt ofarligt.
    Dottern ska börja på dagis i aug och tidigare så var jag bombsäker på att jag skulle få äta lugnande men som det känns nu så kommer jag nog klara mig utan, men som sagt det är som läget är nu...jag kan lika väl få ett bakslag och fobin tar mig i ett järngrepp igen. Men jag lever på hoppet att en dag bli helt fri  
  • Avelyn

Nu har min dotter fått läkartid på häsocentralen i af. Hon hade så ont i ryggen så de misstänker ev ngt med urinvägarna.

Låter hemskt med din dotter Middiz. Magsjuka är en mardröm men de andra alternativen kan vara nog så otrevliga med. Min dotter har vaccinerats mot den sjukan, så det lär kunna uteslutas i af.

Gritz,

Sme är " Svensk mötesplats för emetofober ". Ett forum för oss emetofober som enbart är öppet för medlemmar. Se gärna : sme.emetofobi.se/

• Anonym (Emomamman)

Barn kan egentligen kräkas av många olika anledningar.
    Min son tex har haft problem med förstoppningar i över 7 år. När det är som värst så kräks han.
    Dottern på 14 mån hade 3dagarsfebern i början av april. Hon hade mellan 39.5-40.6 i nästan 4 dagar och när hon fick i sig för mycket välling så kräktes hon upp det. Vi fick ge halva flaskor istället.

• nicely
    Gritz skrev 2010-05-31 08:32:35 följande:
    Jag tror inte heller det är magsjuka utan en reaktion på hög feber och infektion i kroppen Vad är SME för något som man kan gå med i? Jag måste säga att jag är NÄSTAN fri från min fobi! Men visst kan det komma ett bakslag när som..... men när jag läser härinne så känner jag så väl igen mig i eran ångest som ni beskriver och detta analyserande hela tide tar ju knäcken på en bara det! Men nu är ångest attackerna färre och färre och jag tänker inte så mycket på magsjuka längre. Jag tänker som så att blir vi magsjuka ja, då blir vi det. Visst både sjukt äckligt och jobbigt men vi dör inte av det, det är ju faktiskt ofarligt. Dottern ska börja på dagis i aug och tidigare så var jag bombsäker på att jag skulle få äta lugnande men som det känns nu så kommer jag nog klara mig utan, men som sagt det är som läget är nu...jag kan lika väl få ett bakslag och fobin tar mig i ett järngrepp igen. Men jag lever på hoppet att en dag bli helt fri  
    Oh vad underbart att du är nästan fri från detta!

Jag försöker tänka som du att magsjuka är inget man dör av och får man det så får man det... men inte lätt.

Aveline- Jag tror inte att hon är magsjuk utan bara en reaktion på febern.
  • jomi

Hej igen!

Även jag har hållt mig borta länge nu!
    Är gravid i v11 och har mått riktigt illa och kräkts...
    Nu har DET lugnat ner sig iaf...jag överlevde denna gången med men med många tårar ;)

Fick meddelande från dagisfröken igår ALL personal (4st) låg hemma och kräktes!!!!!!!
    Vad kom det ifrån??????
    Det är för sjutton MAJ månad...ska inte den skiten vara över????????
    Dottern får följa med till jobbet halva dan idag för jag lämnar INTE!

Tur i oturen är väl att dagis vart stängt igår så vi har inte träffat NÅGON sen i Fredags vid 11!!!
    Känner mig inte safe ändå!
    Sen är det sommarfest i morgon på dagis...HADE NI GÅTT????

Längtar.....
  • Enniie

Jag tycker faktiskt att det är ganska sanslöst att magsjukan håller på såhär långt in på våren/sommaren. Vet inte vem/vad man skall skylla på.

Nej, sonen kräktes aldrig. Tack och lov. Men jag satt på helspänd hela natten ändå. Magsjukan går ju fortfarande på dagis, och jag har ju lämnat dem då jag jobbat, så än kan man ju inte andas ut. MEEEN, man får ta en dag i taget helt enkelt...

• jomi

Har fått reda på att 4 barn är sjuka med...
    Vad tror ni om smitt odds???????

Längtar.....
  • Avelyn
    jomi skrev 2010-06-01 15:30:51 följande:
    Jag hade nog inte gått på den där sommarfesten i det läget. Främst för att de sjuka nu kanske kommer dit som friska innan 48 timmar gått bara för att inte missa festen. Så brukar det vara hos oss tyvärr.Ja, att andra gör så, inte jag.  ( Men du ska göra det som du tycker och tror på. )
  • Anonym (€)

Jag hade inte gått, tyvärr alltför många som skiter i 48 tim regeln bara för att man måste prompt gå på festen, vilka jävla egoister det finns alltså..

• Serendipity
    jomi skrev 2010-06-01 15:30:51 följande:
    Låter ju som mycket smittsamt om 4 fröknar och 4 barn insjuknat de senaste dagarna. Kanske via dagisets kök/mat??
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5