lollisen skrev 2010-12-18 07:45:59 följande:
Blääää!!
Just nu har jag värsta ångesten och är nära att ta teralen för mitt illående!
Vaknade av en konstig känsla i kroppen, säkert ångest, men kopplar det såklart till illamående! Nu har jag panikångest och det liksom kryper i hela kroppen... :0(
För jag är såklart övertygad om att jag ska kräkas.....
Varför ska det behöva bli såhär?
Har ju blivit bättre i min fobi, men just NU mår jag riktigt dåligt faktiskt...
Usch...
Hur har det gâtt Lollisen? Jag hoppas att du mâr bättre! Alla fâr vi bakslag, men det är bara att ta nya tag och fortsätta i kampen mot fobin. Själv klarar jag nu lätt av att bli illamâende men blir fortfarande arg/irriterad/stressad dâ min man har ont i magen/mâr illa, docl utan ângesten. Se det inte som ett nederlag att du behövde ta medicinen (om du nu gjorde det), jag vet att jag sâg det som det, tills jag kom pâ att varför mâ dâligt om man inte behöver det. Och fâr man ângest en gâng vid ett sânt här tillfälle sâ tänker man ju nästa gâng att "nu fâr jag säkert ângest som förra gângen" och cirkeln är pâbörjad...
Jag brukade ocksâ vakna med ângest och direkt tro att det var illamâende, men nu tänker jag pâ alla de gânger som jag vaknat tidigt och inte mâtt illa. Och förstâr att jag kan vakna sâ ibland utan att det har ngt med sjukdom att göra, det kan bli sâ bland. Kanske är du stressad över ngt och kroppen inte kommer till ro, kanske är det pms, kanske är det grannar som har varit högljuda och väckt dig utan att du medvetet har hört dem.
Iaf, jag hoppas att du fâr en bättre dag än denna morgon som du har haft. Tänk positivt! OM du nu skulle kräkas sâ är inte det hela världen, du överlever, det gâr över fort och du är fortfarande ok som person (mitt mantra som jag fick hos terapeuten).
Kramar