• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Avelyn
    Serendipity skrev 2010-05-17 19:55:57 följande:
    Om det rinner vattentunn diarré skulle jag misstänka magsjuka. Men annars, nej, det är ju skitsvårt att veta!
    Han har haft vattentunn diarre flera gånger om dagen sedan han föddes. Supersvårt att veta. Han heltidsammas och har konstant diarré. Upp emot en gång i timmen. Det är som sagt inget nytt. Han har alltid haft extremt hög förbrukning av blöjor. Inget bvc brytt sig i eftersom han mår bra och ökar fint i vikt. Vid sådana här tillfällen när det går magsjuka blir man brydd för att man inte märker och inte vet.
  • Avelyn
    zasata skrev 2010-05-17 21:00:15 följande:
    Nu har sambon fewber igen!!
    Skum feber som kommer om kvällarna.

Ska lägga mig på plats framför teven nu. Avskyr nätterna. Dag 6 har snart passerat sedan dottern fick magsjuka. I morgon kommer dag 7. Klarar vi oss i natt ? Oron kryper på mig alltmer. Nu har jag dessutom mina två stora söner hemma. Den ena har haft migrän men är ok igen nu.
  • nicely
    Avelyn skrev 2010-05-17 22:14:44 följande:
    Skum feber som kommer om kvällarna.Ska lägga mig på plats framför teven nu. Avskyr nätterna. Dag 6 har snart passerat sedan dottern fick magsjuka. I morgon kommer dag 7. Klarar vi oss i natt ? Oron kryper på mig alltmer. Nu har jag dessutom mina två stora söner hemma. Den ena har haft migrän men är ok igen nu.
    Lider med dig. Usch! Min stora tjej åkte till sin pappa idag så nu hoppas jag att ångesten släpper lite.
    Jag håller tummarna att ni slipper!
  • middiz
    Det kanske är samma skit som jag har..jag får feber på kvällarna också, fast jag är även förkyld och låg däckad i feber i två dagar, men nu kommer den bara på kvällen..
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • nicely
    Nä vad trisst! Hoppas han blir bra snart!
  • Enniie

Vi fick veta imorse att det går magsjuka på dagiset, och att 3 barn ligger hemma sjuka. Barnen var ju på dagis idag, då dem var illa tvunga, men jag kommer nog hålla dem hemma resten av veckan... Nu är man mer ångestfylld än någonsin !

• StarkMamma

Min minsta dotter höll på att kräkas igår kväll!
    Men det var av slem så hon fick Bisolvon. Hon har problem med slembildning.
    Gissa vem som sen inte kunde sova?
    Jätte jobbigt att ha det så här när man dessutom just nu är ensamstående.

Snart gör vi nummer 6!
  • zasata

Mistänker det är stress mest.. Nu mår han ok än.. Men jag är så trött då jag tagit bägge barnen i natt.

Avelyn skrev 2010-05-17 22:14:44 följande:
    Skum feber som kommer om kvällarna. Ska lägga mig på plats framför teven nu. Avskyr nätterna. Dag 6 har snart passerat sedan dottern fick magsjuka. I morgon kommer dag 7. Klarar vi oss i natt ? Oron kryper på mig alltmer. Nu har jag dessutom mina två stora söner hemma. Den ena har haft migrän men är ok igen nu.
    När min sonen fick lite magsjuka (tror jag) så var det mer åt det vita hållet och väldigt slemmigt.
    Avelyn skrev 2010-05-17 22:12:37 följande:
    Han har haft vattentunn diarre flera gånger om dagen sedan han föddes. Supersvårt att veta. Han heltidsammas och har konstant diarré. Upp emot en gång i timmen. Det är som sagt inget nytt. Han har alltid haft extremt hög förbrukning av blöjor. Inget bvc brytt sig i eftersom han mår bra och ökar fint i vikt. Vid sådana här tillfällen när det går magsjuka blir man brydd för att man inte märker och inte vet.
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-05-18 19:08:00 följande:
    Mistänker det är stress mest.. Nu mår han ok än.. Men jag är så trött då jag tagit bägge barnen i natt.
    Jag tänkte precis säga det, att det säkert beror på stress. Hoppas han blir bättre snart. Känner han sig stressad?
  • Emma w S

Jag är orolig. Jag är så yr och känner mig frånvarande. Tror att det beror på näringsbrist, men tycker det är så svårt att veta. Vid 11 åt jag en tallrik fil men banan, kl 15 en kopp kaffe och en brownie med grädde. Klockan 18 åt jag en laxfilé och några ärter. Nu när jag läser vad jag skrivit så är det kanske snarare vätskebrist??

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5