• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Avelyn
    zasata skrev 2010-05-16 22:39:01 följande:
    Är det bara vi som bor i en tra med en liiiten toa? Min barn är tre år och 8a mån..
    Vi bor en i en 4:a med två toaletter. ( 2 toaletter= min räddning ) Vi har fyra barn..
  • Avelyn

Serendipidy,

Det var inte så många gånger på 20 år heller.

Det blir liksom lite läskigare/ännu hemskare när det gått lång tid. Allt framstår som ännu värre än vad det är. Jag minns inte ens hur det känns att kräkas, föreställer mig det som det värsta jag kan råka ut för i livet. Blir kallsvettig av tanken. Min vän som inte är emetofob säger att det inte är så illa, att det går över så fort. Önskar att jag hade den inställningen.

Barnen tycks inte alls så rädda när de blir sjuka..

• Enniie

Nu struntar jag i att vara anonym; (Gråtfärdig)

Fan nu sitter man med ångest igen. Under denna graviditet så har jag säkert vart förkyld 10-20 gånger (utan att överdriva) så immunförsvaret är ju då inte på topp. Nu när sonen hade spytt, så spydde han första gången hos min mamma, och hon har inte blivit sjuk. Han fortsatte ju hemma, och spydde en gång till men sen inge mer. En kompis har vart här hela helgen och nu på kvällen skickade hon sms om att hon låg och spydde (hon är gravid så ja vet inte om det är därför), så nu är jag ÄNNU mera orolig att det faktiskt kanske var magsjuka sonen hade, och nu väntar jag bara på att jag skall bli sjuk.

Men det jag inte förstår, är att mamma inte blev sjuk, som var i kontakt med sonen och hans kräk först, och att kompisen blir sjuk, så hon kom hit på fredagskvällen och träffade sonen först igår.

eh, jag vet inte.

Igår kväll fick jag VÄRLDENS ångestattack. Jag hade tidigare under kvällen kännt mig enormt rastlös vilket jag brukar göra innan en attack. Sen kom det bara POFF, illamående, skakningar och hjärtat slog typ 160slag/min. Fick ta en dusch mitt i natten och en Lergigan Comp innan jag kunde sova gott.

Fy fan för denna fobi !

• Serendipity
    Avelyn skrev 2010-05-16 22:43:15 följande:
    Serendipidy, Det var inte så många gånger på 20 år heller. Det blir liksom lite läskigare/ännu hemskare när det gått lång tid. Allt framstår som ännu värre än vad det är. Jag minns inte ens hur det känns att kräkas, föreställer mig det som det värsta jag kan råka ut för i livet. Blir kallsvettig av tanken. Min vän som inte är emetofob säger att det inte är så illa, att det går över så fort. Önskar att jag hade den inställningen. Barnen tycks inte alls så rädda när de blir sjuka..
    Det är ju inte så läskigt när det väl händer, att man kräks själv alltså. Tyvärr verkar hjärnan glömma bort det snabbt som fan, typ på några dygn?!! Däremot är det läskigt när ens barn kräks. Fy.
  • Serendipity
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-05-16 22:44:16 följande:
    Nu struntar jag i att vara anonym; (Gråtfärdig) Fan nu sitter man med ångest igen. Under denna graviditet så har jag säkert vart förkyld 10-20 gånger (utan att överdriva) så immunförsvaret är ju då inte på topp. Nu när sonen hade spytt, så spydde han första gången hos min mamma, och hon har inte blivit sjuk. Han fortsatte ju hemma, och spydde en gång till men sen inge mer. En kompis har vart här hela helgen och nu på kvällen skickade hon sms om att hon låg och spydde (hon är gravid så ja vet inte om det är därför), så nu är jag ÄNNU mera orolig att det faktiskt kanske var magsjuka sonen hade, och nu väntar jag bara på att jag skall bli sjuk. Men det jag inte förstår, är att mamma inte blev sjuk, som var i kontakt med sonen och hans kräk först, och att kompisen blir sjuk, så hon kom hit på fredagskvällen och träffade sonen först igår. eh, jag vet inte. Igår kväll fick jag VÄRLDENS ångestattack. Jag hade tidigare under kvällen kännt mig enormt rastlös vilket jag brukar göra innan en attack. Sen kom det bara POFF, illamående, skakningar och hjärtat slog typ 160slag/min. Fick ta en dusch mitt i natten och en Lergigan Comp innan jag kunde sova gott. Fy fan för denna fobi !
    Ja fy fan. Och är det inte just att kräksjuka är så himla.. oberäknelig som är något av det hemska med det? När det smittar, vilka som smittas, hur länge man är sjuk, om man spyr eller det kommer bakvägen-- allt är så ovisst! Och inte finns det någon tablett att ta heller som tar bort sjukan, som.. Alvedon mot feber.
  • Serendipity
    zasata skrev 2010-05-16 22:43:28 följande:
    Förstår det, gud vad jag vill ha två toaletter!
    Vi har två badrum. Fast när det går magsjuka vill jag ha två separata hus typ..
  • Serendipity
    zasata skrev 2010-05-16 22:51:27 följande:
    Jag kan ta hand om mina barn, om jag vet inte det inte smittar..
    ja... fast jag är aldrig säker på att det inte smittar. Vi har inte haft någon kräk-grej som _inte_ smittat än från barnens håll.

Jag tycker också att det är jobbigt att höra när sonen har ont i magen, tycker det gör ont att kräkas, gråter, svettas och har det allmänt jobbigt. Alltså allt runtomkring.
  • Serendipity

Ska snart sova. En jobbig period, natten, när man har det jobbigt i sin fobi!! Är det så för er också?

Måste bara säga, läste lite bakåt  i tråden ang att smittas _innan_ det bryter ut så har vi flera ggr senaste året varit "utsatta" för detta, dvs att sonens kompisar börjat spy efter vi precis gått hem/träffats på dagis och ingen av dessa gångerna har någon insjuknat. Däremot har han smittats 6-7 dagar efter de har varit sjuka, fast då _hemma hos_ den som varit sjuk. Säkert från ytor i hemmet etc.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5