Fridayyy skrev 2010-05-14 08:26:21 följande:
Håller med. När jag var liten var jag sjuk 1 g med magsjuka och då var jag 10 år. Smittade ingen annan i familjen vad jag minns. Nu verkar ju många vara sjuka 3 ggr per år. Jag var dock inte på dagis. Men skolan gick jag ju i. lekte mer ute med grannarna när jag var liten. Jag tror även man äter mer ute på fik och så nu, och snabbmat och det kan ju smitta många om nån i personalen är sjuk. Folk är ute alldeles för lite tror jag. I friska luften alltså. Jag var inte ofta förkyld heller. Under några skolår hade jag inte en enda frånvarodag. Är det vanligt nu eller??
Jag tror oxå på det. Jag har haft magsjuka max 4 gånger i mitt liv. Två av dem när jag började jobba på förskolor. Sist jag var magsjuk var jag 22 år, snart tio år sedan.....och då kräktes jag bara två gånger och sen var det klart. Har inte haft feber på 4-5 år samt varit endast lite snuvig under dessa år. Har jobbat inom barnomsorgen i 7 år. Kan det även vara att vissa är mer immuna mot magsjuka än andra?
Vi har haft magsjuka hemma tre gånger sedan min dotter föddes, hon är 6 ½ år nu. Och ingen av gångerna blev jag smittad.
Usch vad detta är jobbigt. ... ångest varje kväll. Hoppas att jag får tag i psykologen idag så jag får hjälp.