• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Emma w S

Jag funderar emellanåt på den här förbenade fobin... Den begränsar mig otroligt mycket. Framförallt så begränsar den mina tankar och fantasier. Ständdigt oroar jag mig för smittorisker, jag försöker läsa av folk för att se att de mår bra, ser till att inte ha händer i ansikte, tänka på att besöka toaletten innan jag ger mig iväg för det är sällan jag går på toa nånannanstans. osv... Min hjärna överbelastas, och det gör att när det blir kväll, natt, så maler tankarna och mynnar sedan ut i ångest. Förtjänar man att ha det så här? Jag kan stå ut när det är februari månad, men nu är det för tusan maj och jag ska väl också få må bra?

Bara lite natt-tankar från mig
    Jag har lugnande tabletter och tog en för en stund sen, nu börjar  lugnet infinna sig och när jag är i stadiet där det rationella tänkandet kommer in så gillar jag att skriva ner lite. Drömmer om att ge ut en bok nån gång med alla mina ångesttankar oc fobin. För att få folk att förstå

• zasata
    Emma w S skrev 2010-05-08 03:52:26 följande:
    Jag funderar emellanåt på den här förbenade fobin... Den begränsar mig otroligt mycket. Framförallt så begränsar den mina tankar och fantasier. Ständdigt oroar jag mig för smittorisker, jag försöker läsa av folk för att se att de mår bra, ser till att inte ha händer i ansikte, tänka på att besöka toaletten innan jag ger mig iväg för det är sällan jag går på toa nånannanstans. osv... Min hjärna överbelastas, och det gör att när det blir kväll, natt, så maler tankarna och mynnar sedan ut i ångest. Förtjänar man att ha det så här? Jag kan stå ut när det är februari månad, men nu är det för tusan maj och jag ska väl också få må bra? Bara lite natt-tankar från mig Jag har lugnande tabletter och tog en för en stund sen, nu börjar  lugnet infinna sig och när jag är i stadiet där det rationella tänkandet kommer in så gillar jag att skriva ner lite. Drömmer om att ge ut en bok nån gång med alla mina ångesttankar oc fobin. För att få folk att förstå
    Ååå jag tänker precis lika dant.. Vad fan har man gjort för att få gå på sådanan här helspänn hela tiden? En dröm för mig är att kunna bara ha ett dygn, utan oro och bara få njuta av fullo.
  • Anonym (antikräk)

samma här. Känner mig helt slutkörd pga dessa tankar och ångesten. Vill oxå slappna av.
    I helgen hade min sambo bokat hotell och spa med fyra rätters middag.
    Vi kom dit rätt tidigt och behövde äta lunch. Till min förskräckelse så var det lunch buffe. Smittornas paradis. Vågade knappt äta. Men det var inga folk där så jag vågade i mig lite... Sedan fanns tankarna i huvudet kring smittan i fyra timmar tills jag vågada slappna av att inte ha fått i mig någon smitta. 
    Till middag blev det en räkcocktail. Åt den knappt för har blivit sjuk av räkor förut.
    Så vår myshelg gick åt ångest för min del.  

Orkar inte mer.....

• middiz

Fy faan!!! Vi var på dop i lördags och nu spyr min stora massor! Faaaan!!!!!
    Jävla skit jag trodde att det var ganska lugnt nu! Jävla idioter som går ut med sjuka barn!!!!!!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Ingen här idag??

Hon har slutat spy nu iaf och har ätit 5 isglassar, tror det har vänt på henne iaf men jag väntar på att det ska sätta igång på oss!

• Anonym (antikräk)

nä usch! Hoppas ni slipper. Det är så hemskt!! Tvätta händerna noga och håll händerna borta från ansiktet.
    Vi ska på dop i helgen. Fan om vi blir sjuka!!!!

• middiz

Ja jag har inte kunnat äta eller dricka nåt...vågar inte!!
    Eftersom hon spydde mej rakt i ansiktet så har jag inte varit speciellt noga med hygienen...
    Dopfesten var i kyrkans hus efteråt och det fanns massa leksaker där (man kan gå dit och fika billigt och barnen kan leka) så det fanns säkert smitta på dom!

Nu har hon ätit 6 isglassar och en tallrik pommes med avslagen cola till men febern ger inte med sej!

• Anonym (antikräk)

Lider med dig. Världens ångest fast det är ni som är sjuka. {#lang_emotions_frown}

• middiz

Fick precis veta att ena barnets gudmor på dopet i lördags hade spytt och var förkyld och feber på fredagen (dopet var på lördagen), min syster fick detta i söndags (hon hade träffat barnets gudmor på torsdagen) hon blev dålig i magen och feber, halsont mm, nu har hon även ont över ögonen (teckan på influensa i vår familj).
    Kan det vara så att Jouline har detta?
    Hennes feber ger inte med sej, hon har 40 grader och sover heela tiden, spyr inte längre.
    Hon har träffat min syster fre, lör och söndag och dopbarnets gudmor träffade hon i lördags på dopet såklart....
    Vad tror ni, magsjuka från leksakerna eller influensa?

• middiz

Ingen här längre??

Hon spyr igen nu och min man är och fiskar två timmar härifrån!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5