• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata
    jomi skrev 2010-04-18 09:21:43 följande:
    Visst kan man kräkas av snor! Kolla bara alla småbarn som lätt kräks när de är förkylda för de inte får ut allt genom näsan! Fräsa fräsa fräsa zasata: fråga på apoteket de brukar vara väldigt duktiga!! hoppas det lättar för er pollenstackare...
    men är det vanligt bland vuxna??
  • middiz
    zasata skrev 2010-04-18 08:14:21 följande:
    Jag tänkte faktiskt gå till VC idag och kolla om det finns nån medicin på recept man kan ta.. sväljer sjkt mkt snor. huvudvärk och blä!
    Jag ringde och pratade med dom förra veckan och enligt vc här i Mullsjö så finns det ingen pollenmedicin man får äta när man ammar. Jag hoppas att dom har fel! (Det har ju hänt innan...många gånger!!)
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Fridayyy

Nej det kan inte vara vanligt att vuxna spyr av snor, försök blanda upp snoret i magen med annan dryck och allra helst mat så borde det ju inte vara känsligt för magen. Tänk all sprit vuxna kan dricka utan att spy (ja en del iaf=)). Men barns magar är ju känsligare. Dessutom tror jag att de spyr av snor för att det är det enda de har i den lilla magsäcken.

• middiz

FY FY FY!!! Jag var ute och gick nyss, helt plötsligt gick jag förbi en spya!!!!
    Smittar magsjuka ute??

• zasata
    middiz skrev 2010-04-18 20:04:49 följande:
    FY FY FY!!! Jag var ute och gick nyss, helt plötsligt gick jag förbi en spya!!!! Smittar magsjuka ute??
    Har jag gjort flera gånger. ingen fara...

Ringde dagis idag, ingen i magsjuka nu vad dom visste.
    Hade vart 2barn och en vuxen på avdelningen förra veckan. Så klingat av.
    Fint väder, så dom är väl säkert ute en del.. Hon går ju bara 9-12..
    Tror ni det är nån fara?
  • middiz
    zasata skrev 2010-04-19 08:16:36 följande:
    Har jag gjort flera gånger. ingen fara... Ringde dagis idag, ingen i magsjuka nu vad dom visste. Hade vart 2barn och en vuxen på avdelningen förra veckan. Så klingat av. Fint väder, så dom är väl säkert ute en del.. Hon går ju bara 9-12.. Tror ni det är nån fara?
    Skönt att höra, nojjar för fullt nu!

Jag tror inte att det är någon fara, är det ingen vad dom vet, som är sjuk nu och om dom ska vara ute mest så tror jag att det är lugnt!
  • Anonym (mia)

Har precis fått reda på att jag är gravid....v4
    Mår redan illa....TIPS har ni det!
    Är livrädd för att kräkas.....

• Fridayyy
    Anonym (mia) skrev 2010-04-20 10:16:34 följande:
    Har precis fått reda på att jag är gravid....v4Mår redan illa....TIPS har ni det! Är livrädd för att kräkas.....
    Beror på vad som funkar för just dig. Äta ofta, äta vissa saker, tabletter, ingefära, seaband. Jag mådde illa hela tiden (några veckor) men spydde inte. Testade det mesta men det funkade inte, på nåt sätt vänjer man sig efter några dagar.

Men DU! ETT STORT GRATTIS!! Jättekul att du är gravid, ditt illamående kanske snart ger med sig ändå, eller inte blir värre iaf.
  • milla2

Ang gravid å illamående..som stor EMETOFOB så har jag trots mina 3 grav inte kräkts en enda gång... jag har mått så illa så jag trott jag ska till att spy men jag menar jag tror på ett vis att jag som är så rädd klarar inte att spy.. kan va att du med är likadan?!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5