• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • milla2

mina barn har haft påsklov från dagis men ångesten har redan börjat,uhhh

• LinnIvan

Fyyy, nu behöver jag erat stöd igen! RIngde min mamma nyss o inatt har min syrra spytt!!! Jag var ju med dom igår! Så, kommer vi också bli sjuka nu tro? Fan vad jag hatar detta!!!!

• zasata

nej, smittar inte innan.

Igår fick vi vända på dagis.. var inne i hallen kanske 3-4min. hoppas inte vi blev smittade då.

Kokade ägg i morse. var väl ca 15-20min sen. Smakde lite konstigt och så ont i magen nu. dom var inte gammla.. 16aprill..

• Emma w S

milla2

Du kan alldeles säkert vara lugn. Jag hade själv varit supernojig och orolig men när man inte varit "utsatt" som du så kan man se det mer rationellt och därmed kan jag säga att du kan vara lugn.

zasata

ägg är ibland lite luriga, beroende på vad man ätit innan eller om man inte ätit alls så kan man få ont i magen. Jag kan få det iallafall.

• Emma w S

Min tur att vara orolig

Träffade en kompis idag som är läkarstudent, hon hälsade på mig i sina sjukhuskläder och jag skulle få tillbaka en drickflaska som jag glömt hos henne. På avdelningen där hon har praktik nu går det calicivirus... Hon berättade detta för mig precis när vi pratat färdigt. Jag är jätterädd nu!!! Tänk om hon bär smitta på sina kläder. och överför detta på mig. Vad ska jag göra med drickesflaskan? Jag hade god lust att bara slänga den men den har kostat nästan 200 spänn så det vill jag iörsökte ångkoka den lite samt har tvättat den med klorin. Alla mina kläder åkte direkt i tvätten och jag har duschat samt spritat med alkogel och klorinat mina händer. Tagit biobics och druckit en snaps.

• zasata
    Emma w S skrev 2010-04-14 18:23:21 följande:
    Min tur att vara orolig Träffade en kompis idag som är läkarstudent, hon hälsade på mig i sina sjukhuskläder och jag skulle få tillbaka en drickflaska som jag glömt hos henne. På avdelningen där hon har praktik nu går det calicivirus... Hon berättade detta för mig precis när vi pratat färdigt. Jag är jätterädd nu!!! Tänk om hon bär smitta på sina kläder. och överför detta på mig. Vad ska jag göra med drickesflaskan? Jag hade god lust att bara slänga den men den har kostat nästan 200 spänn så det vill jag iörsökte ångkoka den lite samt har tvättat den med klorin. Alla mina kläder åkte direkt i tvätten och jag har duschat samt spritat med alkogel och klorinat mina händer. Tagit biobics och druckit en snaps.
    ingen fara alls.
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-04-14 20:04:15 följande:
    ingen fara alls.
    visst är du teaterdocka på sme?
    jag är jollyjumper ;)
  • Emma w S

Nu känner jag mig orolig igen... Inte för det i eftermiddags för det skulle vara alldeles för tidigt. Men jag har ont i magen, och har halsbränna. Det är säkert bara oron som spökar men ändå. Fan att man ska vara så rädd!

• zasata
    Emma w S skrev 2010-04-14 21:26:27 följande:
    Nu känner jag mig orolig igen... Inte för det i eftermiddags för det skulle vara alldeles för tidigt. Men jag har ont i magen, och har halsbränna. Det är säkert bara oron som spökar men ändå. Fan att man ska vara så rädd!
    Jag brukar ta en gravicion (eller hur dom stavar) dom hjälper mig mkt. även primperan.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5