• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • middiz
    Anonym (Emomamman) skrev 2010-03-24 12:58:51 följande:
    Nej jag tar inte illa upp. Jag är det själv och läser all fakta jag kan komma över. Även om det finns i avföringen innan det bryter ut så betyder det ändå att du måste få det på händerna och få in det i munnen. Räcker inte att någon andas på dig
    Fast använder man samma toalett så är risken stor att man får det..
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • zasata
    Grönsiska skrev 2010-03-24 15:24:51 följande:
    Men usch! Zasata förstår din oro. Är likadan själv när någon är sjuk här hemma. Tror inte du blivit smittad av tandkrämen. Om min man varit sjuk brukar jag faktiskt köpa en ny tandkräm så får han fortsätta på den gamla. Men innan sjukan brutit ut så oroar jag mig inte. Vi bor så trångt och har bara en toalett så jobbigt är det om nån blir sjuk. Önskar vi hittar något större snart så vi i alla fall har två toaletter en liten tröst i eländet skulle det vara.
    har du klarat dig någon gång?
    sambon ärpåväg hem, dottern kräktes
  • middiz
    zasata skrev 2010-03-24 16:25:32 följande:
    har du klarat dig någon gång? sambon ärpåväg hem, dottern kräktes
    Usch stackare... hoppas verkligen att du och den minsta slipper få det!!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Fridayyy
    har du klarat dig någon gång?sambon ärpåväg hem, dottern kräktes
    är han bra nu??? usch tycker synd om dig
  • Aussielotta

Hej igen.
    Jag skrev häromdagen att min son och sambo varit hemma hos några kompisar i söndags (3 vuxna killar och 3 småkillar = killträff) och natten till måndagen blev kompisarnas son magsjuk med kräkningar. Min son och sambo gick därifrån kl 18. Kompisarnas son kräktes kl 03 på natten till måndagen. Jag som trodde att det inte smittade innan det bröt ut HAR SÅ JÄVLA FEL! För på måndagskvällen kl 22 blir pappan till kräksjuka son OCKSÅ kräksjuk och diarre. Fem timmar senare blir MIN SAMBO kräksjuk och med diarre. Ytterligare två timmar senare blir den tredje vuxna killen sjuk i diarrer... Fattar ni hur i helvete kunde det spridas så lätt? Och ingen av dem (förutom den första sonens pappa) har varit i närheten av någon spya, avföring eller liknande. TIll och med min son blev INTE sjuk trots att han gick på samma toa som den kräksjuke kompisen.

En teori jag har är att det spridits via maten som pappan i familjen lagade, men vore konstigt också.

Jag har varit så orolig hela dagen igår för att jag eller min son skulle blivit smittad av min sambo, eftersom det UPPENBARLIGEN smittas innan det bryter ut. Min son och sambo delade tex vattenflaska på kvällen innan sambon blev kräksjuk. Hittills har varken jag eller min son fått det, nu är det snart två dygn sen sambon blev sjuk. Hoppas verkligen att inte nåt händer inatt!!! Inbillar mig att vi är safe nu, eftersom de andra uppenbarligen fick sjukan så snabbt, inom ett dygn.... Men vem vet.

Summasumarum: DET SMITTAS INNAN DET BRYTER UT. Kan ju i vårt fall knappast varit någon annan som smittat alla fyra killarna, låter otroligt isåfall.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Grönsiska
    har du klarat dig någon gång?sambon ärpåväg hem, dottern kräktes
    *peppar, peppar* så har jag inte fått det någon av gångerna mannen åkt på det och då delar vi som sagt toalett och jag har städat (med massa klorin, hållit andan så gott det går, spritat mm). Barnen har inte heller fått det när mannen fått sjukan...men då har han inte fått laga mat mm förrän det gåttt tre dygn.

Hur går det för dig? Gissar att du har det rätt jobbigt nu när både sambo och dotter är sjuka. Usch. Håller tummarna för att du slipper bli sjuk iallafall
  • Grönsiska
    Aussielotta skrev 2010-03-24 22:41:48 följande:
    Hej igen.Jag skrev häromdagen att min son och sambo varit hemma hos några kompisar i söndags (3 vuxna killar och 3 småkillar = killträff) och natten till måndagen blev kompisarnas son magsjuk med kräkningar. Min son och sambo gick därifrån kl 18. Kompisarnas son kräktes kl 03 på natten till måndagen. Jag som trodde att det inte smittade innan det bröt ut HAR SÅ JÄVLA FEL! För på måndagskvällen kl 22 blir pappan till kräksjuka son OCKSÅ kräksjuk och diarre. Fem timmar senare blir MIN SAMBO kräksjuk och med diarre. Ytterligare två timmar senare blir den tredje vuxna killen sjuk i diarrer... Fattar ni hur i helvete kunde det spridas så lätt? Och ingen av dem (förutom den första sonens pappa) har varit i närheten av någon spya, avföring eller liknande. TIll och med min son blev INTE sjuk trots att han gick på samma toa som den kräksjuke kompisen. En teori jag har är att det spridits via maten som pappan i familjen lagade, men vore konstigt också.Jag har varit så orolig hela dagen igår för att jag eller min son skulle blivit smittad av min sambo, eftersom det UPPENBARLIGEN smittas innan det bryter ut. Min son och sambo delade tex vattenflaska på kvällen innan sambon blev kräksjuk. Hittills har varken jag eller min son fått det, nu är det snart två dygn sen sambon blev sjuk. Hoppas verkligen att inte nåt händer inatt!!! Inbillar mig att vi är safe nu, eftersom de andra uppenbarligen fick sjukan så snabbt, inom ett dygn.... Men vem vet.Summasumarum: DET SMITTAS INNAN DET BRYTER UT. Kan ju i vårt fall knappast varit någon annan som smittat alla fyra killarna, låter otroligt isåfall.
    Kan de ha ätit tex frysta bär eller något annat "färdigköpt" som inte hettas upp innan det äts? Skrevs ju nyligen tex om några euroshopper hallon som innehöll calici...
  • zasata

Som bon kräktes ju aldrig hemma i alla fall.
    Dottern kräktes en gång i vårat sovrum och en gång i sin säng, sen har hon försökt en gång till vid 22 igår men då kom inget..
    Jag är så säker på att jag kommer få det, hoppas jag slipper vänta en vecka bara..
    Hur lång tid har det tagit för er oftst att bli sjuka?

• Anonym (Spyfobi)

F****N Har sån ångest gubben ligger å spyr ja gråter å skakar i hela kroppen vill inte vara här har världens panik för att jag ska bli sjuk nu =( Jag vill inte

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5