• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • jomi

kräkarn: Absolut förstår jag skillnaden jag är inte korkad!

Det jag BER dig och så många andra om ÄR:

Följ rekomendationerna och var hemma då smittorisken är HÖG inom48-72tim! efter sista symptom!!! 
    Det finns ju rekomendationer av en anledning..

Tänka på sin omgivning och inte bara på sig själv (Och det är inte bara riktat till dig)
    utan till ALLA !! oavsett sjukdom....sunt förnuft!
    Finns det en smittorisk så håller man sig hemma!!

Längtar.....
  • Anonym (Emomamman)

Kräks:
    Ja rekomendationer finns ju av en anledning. För andra och för en själv. Det är ingen som kräver att du måste vara hemma från jobbet men det är en rekomendation och jag tror andra i din omgivning uppskattar det. Om man bryr sig om andra i sin omgivning....

Det finns vägar och gångbroar.. en rekomendation är att gå över bron istället för vägen.. inget krav, men för dig och andras säkerhet. Förstår du skillnaden?!

• Anonym (Svara inte)

Svara inte på "kräks" inlägg, det hjälper inte. Det enda hon/han vill är att vi skall bli irriterade och svara. Så det enda raka är att totalt ignorera, då ledsnar personen ifråga, och blir förhoppningsvis tyst. Hur arga och irriterade ni än blir så strunta i det.

Ibland måste man bara lägga sig ner och vara tyst. Det handlar inte om att vi inte KAN svara utan det handlar om att personen kommer att hitta fel och problem i det vi skriver, oavsett vad vi skriver. Hon/han tycker om att få människor att vrida sig i irritation och ilska. Finns inga sätt att vinna över en sâ envis och trist person, som inte har ngt annat att göra än att sitta vid FL.

Och du kräks, jag kommer inte att svara på ett ev inlägg från dig ang detta inlägg. Jag orkar inte ödlsa tid på dig.

• Anonym (nyfiken)

Kräkfobi. Gäller det att kräkas själv eller alla i familjen osv? Jag gör allt för att slippa kräkas själv, men kan ta ungarnas utan problem.

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2010-03-16 12:50:22 följande:
    Måste bara få fråga.. Är inte så insatt i det här med spyfobi.. Givetvis gillar man ju inte att spy men jag har för övrigt ingen fobi gällande det.. Gäller fobin att kräka över lag eller är det "kräksjuka" som är fobin? alltså tex vinterkräksjuka, influensa osv.. dvs sjukdmmen??Hoppas ingen tar illa vid av min fråga..
    Det finns olika varianter. För min del är jag inte orolig för att må illa själv (har inte gjort det på säkert 20 år), men är livrädd för alla typer av illamående hos alla, oavsett om det beror på VKS, matförgiftning, fylla eller annat.
  • jomi

Jag är livrädd för att kräkas/andra kräka oavsett anledning......
    Får panikångest av att höra att någon har magsjuka eller har kräkts!
    Försöker sakta bättra mig men det tar tid.....

Längtar.....
  • middiz

Jag har inga problem när folk kräks och man vet att det inte smittar, typ som fylla och så. Men magsjuka som smittar har jag verkligen panik för!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • jomi

Usch! Min brors familj är sjuka och jobbar kompisens dotter blev sjuk igår...FY!
    När man trodde att den var på väg bort så kommer den närmre än någonsin...HUA!

Tänkte bara tillägga att min jobbarkompis stannar hemma två dagar av respekt för smittorisk...det ni!! Inte vab utan semesterdagar...

Längtar.....
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2010-03-16 22:14:31 följande:
    Det finns olika varianter. För min del är jag inte orolig för att må illa själv (har inte gjort det på säkert 20 år), men är livrädd för alla typer av illamående hos alla, oavsett om det beror på VKS, matförgiftning, fylla eller annat.
    okej.. Tänker mest på dom stackarna som verkligen lider av att kräkas. måste ju vara fruktansvärt om man tex mår väldigt illa av tex graviditet osv..
    Hoppas alla övervinner sin fobi så ni slipper må dåligt över det.. lycka till med allt!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5