• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Anonym (lillan)

Hej! Jag har inte skrivit på ett tag. Tycker mest det var jobbigt att läsa om alls illamående och magsjukor här i tråden så jag har hållt mig här ifrån för att inte tänka på att vi kan bli sjuka. Men nu härjar magsjukan på min sons dagis och jag har mått så dåligt hela veckan.. Vet inte vart jag ska ta vägen vissa dagar =( Får panik bara av att tänka på det. Jag måste ju jobba nästa vecka (denna har han vart hemma och vart dunderförkyld) och jag vill verklige INTE. Får ont i magen bara av att tänka på att han måste dit och ev bli magsjuk. Min lille kille kräktes 2 ggr igår men det var pga allt slem i halsen. Jag vill verkligen inte att vi blir sjuka! Ångesten är enorm just nu!!! Någon som kan dämpa min ångest?

• jomi

Trodde man att det börjar lugna ner sig...man sänker guarden lite DÅ!...
    Min brors familj igen!, jobbar kompis, och dagis *SUCK*

Måste bara få det skrivet av nån... det smittar inte förrens PERSONEN man träffat blivit sjuk eller varit sjuk va? det smittar alltså inte innan???????????????? eller?

Har inte träffat någon av följande DEN dagen de blev sjuka men är SÅ orolig ändå...

Längtar.....
  • Anonym (Emomamman)

Trodde vi skulle ha en mysig fredagkväll.. men nej då.. sonen och mannen var ute och köpte hamburgare. När dom kom hem så säger sonen att han mår dåligt. Sen kräks han i badkaret och har kräkts typ var 20 min sen kl 20.30. FAAAAAAN!!!!
    Vill inte!!!! Gubben min kommer säkert bli smittad nu när det är han som har hand om sonen. Vill inte att min lilla 1 åring ska bli sjuk :((((

• Anonym

Hej allesammans!
    Har inte varit här på säkert ett år men nu känner jag ångesten komma tillbaka. Jag hade själv magsjuka för 3 veckor sedan (har ångest för att själv kräkas) och fick då göra det en gång och höll emot resten då ni som har fobi vet ju vilken ångest det är. Inatt fick min sambo magsjuka och har gjort...ja ni vet en gång i halvtimmen+ nr 2 och är jättedålig. Nu börjar min son på 9 år att springa på toaletten men inte kräkas. Min yngsta dotter på 4 år fick springa på toaletten förra helgen. Orkar inte med det här längre snart. Går på helspänn hela tiden och mår dåligt när jag ser allt som min sambo och son tar i tex i kylskåpet osv. Vill inte ha det!!
    Förlåt om det är äckligt men jag behövde verkligen skriva av mig. Här där jag bor så härjar magsjukan för fullt och i affären var det slut på blåbärssoppa....

• middiz

Jag har också ångest nu!
    Har varit och träffat han som smittade oss 5 ggr förra vintern, och varje jävla gång mår jag lika dåligt!! Det kan vara mitt i sommaren och jag mår dåligt i flera dagar efteråt!
    Är så otroligt trött på det!!
    Idag åt han både mat och tårta iaf så jag hoppas att han var frisk!!!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • LinnIvan

Kikar in här ibland och nu behöver hag erat stöd. Min 11 åriga dotter är hos sin pappa i helgen. Hade vaknat i morse o mått illa. Är lös i magen men har inte kräkts än iallafall. Lite feber. Mådde illa bara jag hörde om det. Hennes pappa jobbar bara Måndag o Tisdag denna vecka. Så jag bad han på mina knän om inte han kan vabba i två dagar?? Han har ALDRIG vabbat tidigare! Jag grät i telefonen. Fan att ingen kan förså mig i detta! Mår jättedåligt o känner mig som en dålig mamma!

Han börjar 14 i morgon o jobbar till 00 så hon kan o vill ju inte vara ensam. Så jag hämtar henne så klart. Så rädd bara att jag ska bli sjuk, är gravid också o så har vi en lillebror också.

Varför kan han inte förstå o ställa upp???? Varför????

Bara gråter här hemma! Ska på ultraljud i morgon men just nu känns ju allt bara skiiit!

• Aussielotta

Hej Hej,
    Nu har jag verkligen ångest. I förra veckan började det komma magsjuka på grannavdelningen på min sons dagis. Avdelningarna leker ofta tillsammans. I fredags blev en av fröknarna på grannavd sjuk och hon var dessutom vikarie på sonens dagis i fredags. I helgen blev en pojke på sonens avd magsjuk och idag skickade dom hem en kille med diarre.

Men det värsta av allt var att igår var min sambo och son hemma och lekte med en av sonens bästa kompisar mellan typ kl 15-18. Klockan 03-04 nånting på natten börjar kompisen att kräkas. Detta fick jag reda på imorse då jag fick ett mail av mamman iden familjen. FAN FAN FAN. Nu sitter jag som på nålar och väntar på att sonen OCH sambon (som förra vintern var magsjuk 3 ggr) skall få skiten. Det kommer liksom inpå en från alla håll och kanter nu. Varför försvinner det inte? Den här gången känner jag på mig att vi inte kommer att kunna värja oss från den, särskilt med tanke på att sonen och kompisen lekte igår. Kompisen var som vanligt hela dagen och kvällen. Undra om det smittar innan....

Dessutom är det två vikarier nu på sonens avd pga långtidssjukskrivna fröknar, vilket innebär att organiseringen och rutinerna inte är de bästa, så det känns som den här gången kommer vi att få det....VILLLLL INTE!!!!

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Grönsiska

usch det är ju vår snart så bort med sjukorna nu. Ska det inte minska istället för att eskalera såhär års? Hmmm törs man åka iväg och fira påsk med släkten och alla deras barn...som gjort för att barnen ska dela på massa virus och baciller.

• zasata

SAMBON ÄR SJUK!!!
    HELVETE!!
    Inte kräkts än men tydligen ont i magen och mår illa, och lös i magen.
    Han är på jobbet hur stor är risken att jag är dålig?
    Kan man ta biobics efter frukost?
    Hur funkar det med tandkräm också?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5