• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Anonym

Nej tråden är inte död . Förstår din oro och ångest! Jag får också dåligt samvete när jag känner mig så rädd bara någon är magsjuk i huset och jag ser allt som de tar på och mår dåligt. Det tar verkligen energi ifrån en att hela tiden gå på helspänn. Men konstigt nog så finns det ett slut och även för dig. Försök att ta en dag i taget och till slut är eländet över hos er för den här gången.
    Det låter löjligt men det är så jag försöker att tänka även om det inte funkar så bra alltid. Men en sak är säker, du är inte ensam om din fobi!!!!!!!!!!!!!

• zasata
    Anonym skrev 2010-03-23 21:23:15 följande:
    Nej tråden är inte död . Förstår din oro och ångest! Jag får också dåligt samvete när jag känner mig så rädd bara någon är magsjuk i huset och jag ser allt som de tar på och mår dåligt. Det tar verkligen energi ifrån en att hela tiden gå på helspänn. Men konstigt nog så finns det ett slut och även för dig. Försök att ta en dag i taget och till slut är eländet över hos er för den här gången. Det låter löjligt men det är så jag försöker att tänka även om det inte funkar så bra alltid. Men en sak är säker, du är inte ensam om din fobi!!!!!!!!!!!!!
    Jag bara hoppas han inte har smittas oss innan han kräktes..
  • LinnIvan

Usch ja, jag är också kvar här med den förbannade ångest som detta helvete ger en! ALLA är sjuka runt om mig känns det som! Dottern mår illa sen i Söndags men jag hoppar det inte är kräkhelvetet!
    En kompis är sjuk, två på min kurs, syrrans två bonusbarn osv osv!

Hela jag är alldeles matt! Det värsta är tycker jag är att INGEN kan förstå utan det skämtas och skrattas om det! Hatar det, och vill verkligen bara bryta ihop och gråta ibland så de kanske fattar!

• Anonym (Emomamman)

Läs denna TS för mer fakta. Det har hjälpt mig mycket att veta hur viruset fungerar, hur det smittar, och hur man bör rengöra osv osv.

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49078248.html

Det smittar alltså INTE innan det bryter ut. Tvätta tvätta tvätta händerna och stoppa aldrig fingrar i munnen. Det är väl den gyllene regeln.

• middiz
    Anonym (Emomamman) skrev 2010-03-24 10:10:34 följande:
    Läs denna TS för mer fakta. Det har hjälpt mig mycket att veta hur viruset fungerar, hur det smittar, och hur man bör rengöra osv osv.www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49078248.htmlDet smittar alltså INTE innan det bryter ut. Tvätta tvätta tvätta händerna och stoppa aldrig fingrar i munnen. Det är väl den gyllene regeln.

Inget illa menat, men som emetofob kan man det mesta om hur man ska undvika att få det

Det där med att det inte smittar innan säger dom olika om. Det kan finnas i avföringen innan det brytit ut...

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Anonym (Emomamman)
    middiz skrev 2010-03-24 11:09:42 följande:
      Inget illa menat, men som emetofob kan man det mesta om hur man ska undvika att få det   Det där med att det inte smittar innan säger dom olika om. Det kan finnas i avföringen innan det brytit ut...
    Nej jag tar inte illa upp. Jag är det själv och läser all fakta jag kan komma över.
    Även om det finns i avföringen innan det bryter ut så betyder det ändå att du måste få det på händerna och få in det i munnen.
    Räcker inte att någon andas på dig
  • Anonym

Idag så satt jag och läste en tidning i skolan och helt plötsligt hör jag någon som säger "jag måste k....." och sedan så kom det och det var inte lite heller. Jag fick sådan panik att jag blev alldeles blek i ansiktet och åkte hem. Den där djävla magsjukan är överallt nu omkring mig och pluggar man på högskolan så är risken stor att åka på det=(. Har även tre barn som kan dra hem det från förskolan och skolan + en karl (fast han blir sällan sjuk).
    Tycker ni att det hjälper att äta 10 vitpepparkorn varje dag?

• Anonym (Emomamman)
    Anonym skrev 2010-03-24 14:15:58 följande:
    Idag så satt jag och läste en tidning i skolan och helt plötsligt hör jag någon som säger "jag måste k....." och sedan så kom det och det var inte lite heller. Jag fick sådan panik att jag blev alldeles blek i ansiktet och åkte hem. Den där djävla magsjukan är överallt nu omkring mig och pluggar man på högskolan så är risken stor att åka på det=(. Har även tre barn som kan dra hem det från förskolan och skolan + en karl (fast han blir sällan sjuk). Tycker ni att det hjälper att äta 10 vitpepparkorn varje dag?
    Nej vitpepparkorn hjälper inte. Det är ett virus och finns inga kryddor som hjälper mot det.
    Var du precis framför eller runt den som kräktes så kan det virvla runt i luften så du får det.
    Tvätta händerna OFTA och använd DAX desisoft (köps på apoteket).
  • Grönsiska

Men usch! Zasata förstår din oro. Är likadan själv när någon är sjuk här hemma. Tror inte du blivit smittad av tandkrämen. Om min man varit sjuk brukar jag faktiskt köpa en ny tandkräm så får han fortsätta på den gamla. Men innan sjukan brutit ut så oroar jag mig inte. Vi bor så trångt och har bara en toalett så jobbigt är det om nån blir sjuk. Önskar vi hittar något större snart så vi i alla fall har två toaletter en liten tröst i eländet skulle det vara.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5