• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy

Hur har det gått för er alla? Håller tummarna för att ni mår bra.

Ang. terapi, det är mycket svårt att bli av med spyfobi verkar det som, iaf genom KBT och sånt. Min teori är att man aldrig får en belöning när man utsätter sig för något, inte direkt iaf som man kan få vid torgskräck, spindelfobi m.m. Vi har ju alltid ångest efteråt.

Jag vill veta mer om EMDR!

• Anonym (Spyfobi)

Har klarat mej än så länge har precis skurat alla handtag och allt gubben kan ha rört vid för hundrafemtielfte gången här i huset. Toan har ja dränkt i klorin å samma med handfat. Hoppas hoppas ja klarar mej. Ska försöka få i mej något i magen har bara ätit knappt en halv rostebröd sen i onsdags kväll. Är fortfarande skakig i hela kroppen men de kan ju bero lite på närings brist oxå. Är hungrig och mår illa om vart annat men illamåendet e nog psykiskt. Håll alla tummar å tår att ja klarar mej.

• Anonym (Spyfobi)

tror ja kan pusta ut. hittade korven som gubben hade på smörgåsen sent på onsdags kvällen oc den gick ut på datum i söndags. så nu tänker ja tro att det var den för nu kan ja äta

• Fridayyy
    Anonym (Spyfobi) skrev 2010-03-26 11:03:09 följande:
    tror ja kan pusta ut. hittade korven som gubben hade på smörgåsen sent på onsdags kvällen oc den gick ut på datum i söndags. så nu tänker ja tro att det var den för nu kan ja äta
    Tror du han blev matförgiftad? Luktade korven konstigt?
  • zasata

Jag är så trött.
    Mistänker att det jag trodde sonen var snorig i magen i ons morse kanske var ms.. Det var nästan vitt vatten i en blöja, frätande. Men han är jätte snorig.. Så vet inte vad tror ni?

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-03-26 12:24:01 följande:
    Jag är så trött. Mistänker att det jag trodde sonen var snorig i magen i ons morse kanske var ms.. Det var nästan vitt vatten i en blöja, frätande. Men han är jätte snorig.. Så vet inte vad tror ni?
    Kanske det var magsjuka. Hade ni varit ute på nåt i sön-måndags? Det brukar väl inte komma så jättemycket i blöjan om de är förkylda, eller jag vet inte det kanske är olika mellan olika barn.
  • zasata
    Fridayyy skrev 2010-03-26 12:27:21 följande:
    Kanske det var magsjuka. Hade ni varit ute på nåt i sön-måndags? Det brukar väl inte komma så jättemycket i blöjan om de är förkylda, eller jag vet inte det kanske är olika mellan olika barn.
    vi var på ikea i sön, men bara jag tobbe och leo, leo sov i vagnen..
  • Anonym (Emomamman)

Fan dilemma!!
    Dottern fyller 1 år idag och imorgon ska vi ha kalas. Pratade med min syster precis och hennes son har varit magsjuk. Idag är det 48 timmar sedan sista kräkning men hennes gubbe blev sjuk idag. Han ska givetvis inte följa med i vilket fall.
    Men ska jag hålla dom borta eller ta kalaset på söndag? Jag vill VERKLIGEN inte ha hit det igen då sonen hade magsjuka för en vecka sen.
    Kan dom ta med smitta hit även om dom inte är sjuka?

• zasata
    Anonym (Emomamman) skrev 2010-03-26 17:09:21 följande:
    Fan dilemma!! Dottern fyller 1 år idag och imorgon ska vi ha kalas. Pratade med min syster precis och hennes son har varit magsjuk. Idag är det 48 timmar sedan sista kräkning men hennes gubbe blev sjuk idag. Han ska givetvis inte följa med i vilket fall. Men ska jag hålla dom borta eller ta kalaset på söndag? Jag vill VERKLIGEN inte ha hit det igen då sonen hade magsjuka för en vecka sen. Kan dom ta med smitta hit även om dom inte är sjuka?
    hade inte  låtit dom komma.
    klarasde du dig när sonen var sjuk?

igår fick sambon diare, ca 40 timmar senare. har idag med. nu dottern med. ca 40 timmar senare. Trodde det var över nästan ju.. Trodde att det skulle bli bättre nu!
    Hur länge kan diarren sitta i? Är det fortfarande magsjuke virurs? DOm äter nu och är pigga. Dottern är väl inte jättepigg men sambon mår bra för övrigt.
    Vi bor ju i en tra bara och har en toa. JAG ORKAR INTE MER! Vill bara krypa ner i sambons famn och gråta.
  • Anonym (Emomamman)
    zasata skrev 2010-03-26 17:53:08 följande:
    hade inte  låtit dom komma.klarasde du dig när sonen var sjuk? igår fick sambon diare, ca 40 timmar senare. har idag med. nu dottern med. ca 40 timmar senare. Trodde det var över nästan ju.. Trodde att det skulle bli bättre nu! Hur länge kan diarren sitta i? Är det fortfarande magsjuke virurs? DOm äter nu och är pigga. Dottern är väl inte jättepigg men sambon mår bra för övrigt.Vi bor ju i en tra bara och har en toa. JAG ORKAR INTE MER! Vill bara krypa ner i sambons famn och gråta.
    Nej det lutar åt att dom får stanna hemma. Känner att min ångest bara stiger och stiger sen hon ringde i eftermiddags.

Vet inte hur länge diareé kan stanna kvar men iaf allt ifrån 1 dygn till 3 kanske.
    Även om diareén försvinner så kan viruset sitta kvar i tarmarna så var noga med att använda klorin närmsta veckan efter det släpper.
    Att bara ha en toa är riktigt jobbigt. Sen vi flyttade och har 2 iaf så känns det bättre för mig. Tanken på att 2 ska bli dåliga samtidigt och dela på en toa är nära döden upplevelse.
    Jag tror att jag skulle fixa att bli sjuk om jag blev garanterad att min man inte blir smittad. Att en håller ställningarna. Dessutom har jag nog mer ont av att han kräks än att jag själv gör det.

Tänk så här att det går över. Det här är inte för alltid. Om en vecka är allt som vanligt igen och vår o sommar är på ingång nu. Det är ljust och varmt och allt ordnar sig.
    Det är sånt mantra jag har. Varje gång sonen blir sjuk så får jag liksom rabbla detta för mig själv. Det är snart över och dom flesta dagarna på året är ju faktiskt friska underbara dagar.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5