zasata skrev 2010-03-26 17:53:08 följande:
hade inte låtit dom komma.klarasde du dig när sonen var sjuk? igår fick sambon diare, ca 40 timmar senare. har idag med. nu dottern med. ca 40 timmar senare. Trodde det var över nästan ju.. Trodde att det skulle bli bättre nu! Hur länge kan diarren sitta i? Är det fortfarande magsjuke virurs? DOm äter nu och är pigga. Dottern är väl inte jättepigg men sambon mår bra för ö
vrigt.Vi bor ju i en tra bara och har en toa. JAG ORKAR INTE MER! Vill bara krypa ner i sambons famn och gråta.
Nej det lutar åt att dom får stanna hemma. Känner att min ångest bara stiger och stiger sen hon ringde i eftermiddags.
Vet inte hur länge diareé kan stanna kvar men iaf allt ifrån 1 dygn till 3 kanske.
Även om diareén försvinner så kan viruset sitta kvar i tarmarna så var noga med att använda klorin närmsta veckan efter det släpper.
Att bara ha en toa är riktigt jobbigt. Sen vi flyttade och har 2 iaf så känns det bättre för mig. Tanken på att 2 ska bli dåliga samtidigt och dela på en toa är nära döden upplevelse.
Jag tror att jag skulle fixa att bli sjuk om jag blev garanterad att min man inte blir smittad. Att en håller ställningarna. Dessutom har jag nog mer ont av att han kräks än att jag själv gör det.
Tänk så här att det går över. Det här är inte för alltid. Om en vecka är allt som vanligt igen och vår o sommar är på ingång nu. Det är ljust och varmt och allt ordnar sig.
Det är sånt mantra jag har. Varje gång sonen blir sjuk så får jag liksom rabbla detta för mig själv. Det är snart över och dom flesta dagarna på året är ju faktiskt friska underbara dagar.