• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata
    Anonym (Spyfobi) skrev 2010-03-25 15:32:40 följande:
    F****N Har sån ångest gubben ligger å spyr ja gråter å skakar i hela kroppen vill inte vara här har världens panik för att jag ska bli sjuk nu =( Jag vill inte
    då är vi inboxa gärna mig så kan vi sitta uppe ihop
  • Anonym (Spyfobi)
    zasata skrev 2010-03-25 15:40:33 följande:
    då är vi inboxa gärna mig så kan vi sitta uppe ihop
    Hur inboxar man??
  • Anonym (Spyfobi)

Vänntar på att grannen ska komma hem hon har handsprit. Som de e nu går ja å torkar av allting med en trasa indränkt i klorin kan ju säga att de luktar badhus här i huset. Gubben får snällt hålla sej i sovrummet.  Det är första gången under våra 8 år tillsammans som han har magsjuka.

• zasata
    Anonym (Spyfobi) skrev 2010-03-25 16:01:23 följande:
    Vänntar på att grannen ska komma hem hon har handsprit. Som de e nu går ja å torkar av allting med en trasa indränkt i klorin kan ju säga att de luktar badhus här i huset. Gubben får snällt hålla sej i sovrummet.  Det är första gången under våra 8 år tillsammans som han har magsjuka.
    Du går in på min sida och trycker skicka medelande..

Du är duktigare än mig på att städa kan jag säga. Toan får torkas med klorin, men jobbet med en 3åring som vill ta i allt!
  • zasata
    Anonym (Spyfobi) skrev 2010-03-25 16:01:23 följande:
    du ser svar längst upp på sidan..
  • kyssen1

Hej tjejer!

För vi verkar mest vara tjejer? Är en tvåbarnsmamma som är helt ny i denna tråd. Lider av svår spyfobi och känner igen mig i allas kommentarer.
    Vill bara göra ett lite annorlunda inlägg.
    Är det inte dags för lite peppning? Ska vi inte ta itu med våra problem istället för att gräva ner oss ytterligare? Jag känner att jag nått en gräns när jag börjat att desinficera mina barn. Jag vill inte att mitt liv ska vara så här. Jag vet att det finns sätt för oss att ändra på det, att bli FRISKA. För vi lider ju faktiskt av en sjukdom. Jag känner att jag vill styra mitt liv, leva mitt liv och kunna njuta av mina barn. Inte låta den här skiten få styra mina tankar 24h om dygnet!! Det är ju faktiskt inget vi kommer att dö av om vi råkar ut för det, ångesten är ju heller inte farlig även om det känns som om man ska dö.
    Sitter nu ensam hemma (maken jobbar natt) med två sovande barn varav den ena hade magsjuka igår. Ni vet ju alla hur mina tankar går... Det känns som om min hjärna har blivit kapad!
    Känner bara att jag vill ha hjälp med peppning, kanske vi måste göra sjukvården mera uppmärksamma på att detta problem finns och på att vi behöver hjälp? Det verkar ju vara hur vanligt som helst när jag läser på nätet. Och allas berättelser låter precis som om jag kunde skrivit dem själv.
    Om vi hoppar över allt säkerhetstänkande som vi alla är så bra på vad kan vi göra då för att må bättre? Jag har ringt idag och anmält mig till KBT terapi efter påsk. Läser även att detta inte alltid hjälper vid spyfobi men jag vill börja någonstans. Det nämns också EMDR, NLP och medicinering någon som känner till något om detta?
    Undra på att vi är trötta så mycket energi som vi lägger på detta! Jag känner att vi är värda bättre! Vi måste söka hjälp för att få ett normalt liv, jag är säker på att hjälpen finns där!
    Styrkekramar från mig!
  • zasata
    kyssen1 skrev 2010-03-25 21:45:37 följande:
    Hej tjejer! För vi verkar mest vara tjejer? Är en tvåbarnsmamma som är helt ny i denna tråd. Lider av svår spyfobi och känner igen mig i allas kommentarer. Vill bara göra ett lite annorlunda inlägg. Är det inte dags för lite peppning? Ska vi inte ta itu med våra problem istället för att gräva ner oss ytterligare? Jag känner att jag nått en gräns när jag börjat att desinficera mina barn. Jag vill inte att mitt liv ska vara så här. Jag vet att det finns sätt för oss att ändra på det, att bli FRISKA. För vi lider ju faktiskt av en sjukdom. Jag känner att jag vill styra mitt liv, leva mitt liv och kunna njuta av mina barn. Inte låta den här skiten få styra mina tankar 24h om dygnet!! Det är ju faktiskt inget vi kommer att dö av om vi råkar ut för det, ångesten är ju heller inte farlig även om det känns som om man ska dö. Sitter nu ensam hemma (maken jobbar natt) med två sovande barn varav den ena hade magsjuka igår. Ni vet ju alla hur mina tankar går... Det känns som om min hjärna har blivit kapad! Känner bara att jag vill ha hjälp med peppning, kanske vi måste göra sjukvården mera uppmärksamma på att detta problem finns och på att vi behöver hjälp? Det verkar ju vara hur vanligt som helst när jag läser på nätet. Och allas berättelser låter precis som om jag kunde skrivit dem själv. Om vi hoppar över allt säkerhetstänkande som vi alla är så bra på vad kan vi göra då för att må bättre? Jag har ringt idag och anmält mig till KBT terapi efter påsk. Läser även att detta inte alltid hjälper vid spyfobi men jag vill börja någonstans. Det nämns också EMDR, NLP och medicinering någon som känner till något om detta? Undra på att vi är trötta så mycket energi som vi lägger på detta! Jag känner att vi är värda bättre! Vi måste söka hjälp för att få ett normalt liv, jag är säker på att hjälpen finns där! Styrkekramar från mig!
    vad duktig du är som är själv med magsjuka barn!
    jag sitter här hemma i ren panik..!
    har gått kbt funkar inte för mig
    ätit medicin men slutade då jag valde amma (=läs skydda mot ms)
  • kyssen1

Jag är inte duktig utan tvungen. Han måste gå till jobbet och lilleman är frisk nu. Fast jag är ju helt säker på att jag och den store kommer att bli sjuka inatt. Har precis samma panik som du...

Men håller du inte med mig? Det räcker nu! Det måste finnas lösningar som ger oss ett fungerande liv. Om inte KBT fungerade för dig, ska du inte gå tillbaka till medicineringen då när du slutat amma då? 
  • Anonym (Spyfobi)

Alltså ja viste inte ens att de fans medecin? Är de typ samma som antideprisiva?? jag har provat flera olika antidep mediciner men inget som funkat har bara mått sämmre med dom.

• Anonym (Spyfobi)

Fins nu en grupp på Facebook för oss. Hoppas vi även kan sammlas där och stötta varandra.    Emetofober. För oss som har spy fobi eller är anhörig

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5