Inlägg från: LinnIvan |Visa alla inlägg
  • LinnIvan

Emetofobernas tråd 5

Kikar in här ibland och nu behöver hag erat stöd. Min 11 åriga dotter är hos sin pappa i helgen. Hade vaknat i morse o mått illa. Är lös i magen men har inte kräkts än iallafall. Lite feber. Mådde illa bara jag hörde om det. Hennes pappa jobbar bara Måndag o Tisdag denna vecka. Så jag bad han på mina knän om inte han kan vabba i två dagar?? Han har ALDRIG vabbat tidigare! Jag grät i telefonen. Fan att ingen kan förså mig i detta! Mår jättedåligt o känner mig som en dålig mamma!

Han börjar 14 i morgon o jobbar till 00 så hon kan o vill ju inte vara ensam. Så jag hämtar henne så klart. Så rädd bara att jag ska bli sjuk, är gravid också o så har vi en lillebror också.

Varför kan han inte förstå o ställa upp???? Varför????

Bara gråter här hemma! Ska på ultraljud i morgon men just nu känns ju allt bara skiiit!

• LinnIvan

Usch ja, jag är också kvar här med den förbannade ångest som detta helvete ger en! ALLA är sjuka runt om mig känns det som! Dottern mår illa sen i Söndags men jag hoppar det inte är kräkhelvetet!
    En kompis är sjuk, två på min kurs, syrrans två bonusbarn osv osv!

Hela jag är alldeles matt! Det värsta är tycker jag är att INGEN kan förstå utan det skämtas och skrattas om det! Hatar det, och vill verkligen bara bryta ihop och gråta ibland så de kanske fattar!

• LinnIvan

Kikar in en vända då och då. Men det verkar som sagt väldigt lugnt härinne.

Någon som vet hur det ser ut nu? Minskar eller ökar skiten?

• LinnIvan

Fyyy, nu behöver jag erat stöd igen! RIngde min mamma nyss o inatt har min syrra spytt!!! Jag var ju med dom igår! Så, kommer vi också bli sjuka nu tro? Fan vad jag hatar detta!!!!

• LinnIvan

Är risken stor att jag blir smittad om jag åker hem till min mamma (där de är sjuka) o hämtar en sak bara? Om mamma kommer ut?

• LinnIvan

Känner ni igen detta?

Idag skulle vi gå in o fika på stan. Fullt i folk, livrädd o ångest att nån e magsjuk...men det går ganska ok...men där...DÄR SITTER ETT BARN!!! Inbillar mig att han ser hängig ut o får lov att ha stenkoll på han hela tiden! Hans mamma trodde väl jag var en galning eller nåt. Då vi ska beställa springer hon ut med killen o jag blir livrädd o stelnar till i hela kroppen! TÄNK OM HAN SKA SPY!?!?!?

Men hon skulle nog bara lugna ner han för han var så bråkig! Sen sitter jag o stirrara hela tiden. Tänk om han spyr!!! Jag hade liksom tagit mina saker o rusat därifrån!!

är detta normalt liksom?

• LinnIvan

Fy fan för detta! Blir bara värre o värre för mig nu! Var på affären, ser en massa tänkbara magsjukor överallt!  Såg en övergiven kundkorg med varor i......så klart hade nån blivit dålig o lämnat den där.
    Då jag betalade låg en pappersrulle där man packar i varorna.....så klart hade nåt barn kräkat där o nån hade torkat upp.
    EN dan står o hänger vid en hylla....hon var ju säkert magsjuk!

Alltså hur orkar vi med detta?

• LinnIvan

Hur stor risk är nu detta??

Dottern har vart med en kompis hela dagen. Denna kompis morbror var på besök/middag där. Dottern åt också med dom.

Sen hade morbrodern blivit magsjuk på kvällen då de åkt hem!

Är det risk att min dotter blivit smittad???

• LinnIvan

Kikar in o ger er en stärkande kram allihopa! Idag lyser solen o vi är en dag närmare våren!

• LinnIvan

Hur hanterar ni detta inför era barn? Min dotter på 12 vet hur jag är. Men min 5 åring vet inte. Men som nu ikväll tex så har han ont i magen o jag blir ju så klart supernojjig! Går o tjatar o tjatar på han hur han mår osv.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5