Inlägg från: Anonym (lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lillan)

Emetofobernas tråd 5

Hej! Jag har inte skrivit på ett tag. Tycker mest det var jobbigt att läsa om alls illamående och magsjukor här i tråden så jag har hållt mig här ifrån för att inte tänka på att vi kan bli sjuka. Men nu härjar magsjukan på min sons dagis och jag har mått så dåligt hela veckan.. Vet inte vart jag ska ta vägen vissa dagar =( Får panik bara av att tänka på det. Jag måste ju jobba nästa vecka (denna har han vart hemma och vart dunderförkyld) och jag vill verklige INTE. Får ont i magen bara av att tänka på att han måste dit och ev bli magsjuk. Min lille kille kräktes 2 ggr igår men det var pga allt slem i halsen. Jag vill verkligen inte att vi blir sjuka! Ångesten är enorm just nu!!! Någon som kan dämpa min ångest?

• Anonym (lillan)

Jag behöver oxå lite stöttning jag med just!! Det går magsjuka på min sons dagis och min ångest är på topp just nu!! Hur skall man kunna hantera sin ångest.. kommer inte sova något inatt då jag kommer vara så oroliga.. Vill inte att han ska gå till dagis alls på hela veckan men vi jobbar båda två.. hur gör ni när ångetsen är så stark??
    Är inte magsjukan väldigt tidig i år?? Trodde jag skulle få någon lugn månad till... =(

• Anonym (lillan)

Jag vet att vi inte ska prata om statistik här i tråden, ska inte gå in på några detajer om hur det ser ut nu. Jag bara funderar på varför magsjukefallen ökar för varje år? Är det någon här som har koll på detta? Har dom blivit bättre på att få reda på hur många som är sjuka eller hur fungerar det? Eller är det verkligen så att det blir mer och mer sjuka för varje år som går? Hoppas hoppas inte på det sista!

Lider verkligen med er som har stor oro och ångest just nu! Men kämpa kämpa, den jobbigaste perioden är snart över! Våren kommer snart och vi blir både piggare, gladare och mindre sjuka! =) Kramar till er alla!

• Anonym (lillan)

Vill bara skicka en stor kram till er alla som lider där ute nu!
    Jag har mått ganska bra trotts min ångest och oro i vinter. Känner att det går mot bättre tider nu och hoppas alla ni andra kan känna er mer positiva till att det är ljust ute kl 18 Skrattande och att snart våren kommer! Upp med hakorna nu tjejer!! Hoppas ni får en fin helg!

• Anonym (lillan)
    Frosk skrev 2011-04-08 12:18:39 följande:
    Och jag vet att vi inte ska prata om kurvan här, men nu har den gått spikrakt neråt i två veckor!
    Det var väl ok att skriva va?
    Det gillar vi verkligen =) Helt okej för min del att skriva det! Härligt att det vänder!
  • Anonym (lillan)

Antar att det är några av er här inne som har barn.. Mådde ni illa under graviditeten? Hur tacklade ni det? Jag är snart i veckan 8 och mår såååå illa och är inte alls långt i från att kräkas =( Kommer bli tokig på detta om det håller i sig länge.. Någon som har något tips på hur man kan slappna av eller hur man kan stilla illamåendet?

• Anonym (lillan)
    Tack för tipsen! Ska testa och se om det är något av det som funkar. Är inte så jättekul att äta när man får kräk känslor av all mat man ser..

Och till råga på allt så kommer gubben hem och spyr.. är så trött på alla sjukdommar ju så jag håller på att bli tokig! Hur vet man om det är maten eller magsjuka? Gömmer mig just nu hos mina föräldrar för att slippa att bli smittad.. Fick sådan panik när han kom hem från jobbet så jag flydde Skäms
  • Anonym (lillan)
    Fridayyy skrev 2011-04-14 17:46:01 följande:
    Usch stackare!!Vilka symptom har han då?

Grav.illamående är jobbigt men det blir nog inte värre än du har nu, så var det för mig iaf, det låg på samma nivå ungefär.
    Han är både lös i magen och har kräkts 4 ggr ca. Det låter som magsjuka tycker jag med matförgiftning kan väl yttra sig på samma sätt? Eller kommer matförgiftningen tätt inpå att man ätit?

Det jobbig med mitt illamående är att det går som i vågor.. lite lugnare en stund för att sedan ta fart så jag nästan kräks.. Hoppas på att det inte håller i sig i så många veckor!
  • Anonym (lillan)

Känns som att vi inte kommer få reda på om det var maten eller magsjuka.. blir vi andra i familjen sjuka så var det ju magsjuka.. Hoppas verkligen inte det är det.. har sån ångest. Har inte haft sånt ångestanfall på jättelänge. Tycker det är riktigt jobbigt att inte veta om jag kommer bli sjuk eller inte.. är nog det som är värst med sjukdomen, är lättare om jag blir sjuk först. Känns som det kommer att bli en sömnlös natt i natt =(

• Anonym (lillan)
    lollisen skrev 2011-06-07 00:46:36 följande:
    Befinner mig i vår allas värsta mardröm just nu... Ont i magen, mår tokigt illa, feber, förkyld och springer på toan.... Lös... Nu bara väntar jag på att börja kräkas... Funderar till och med på att stoppa fingrarna i halsen bara för att liksom bli av med det... Så sjukt obehagligt att vänta ut detta! Får ju panik när det inte bara kommer, att man måste vänta å må såhär dåligt... :'( gråter...
    Usch din stackare!! Finns inget hemskare! Hoppas att du slapp kräkas och att du mår bättre nu!
  • Anonym (lillan)

jag får både panik och ångest när jag hör någon som kräks..

Har lite lätt panik nu då min son busade och stojade så förut så han kräktes.. tror ju inte det är något men kan inte hjälpa att det kommer.. Förstår inte hur jag skall klara av ett barn till.. får bara ångest av att jag skall vara gravid och föda barn i november.. =( Vet inte hur jag skall klara det. Min son kommer få dagis förbud..

Trodde iaf att jag skulle få gå oro och ångestfri iaf till oktober men icke. Det kom väldigt tidigt i år, känns som om det blir värre för varje år =(

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5