• jomi

Emetofobernas tråd 5

Men Hallå kräkan ge dig nu!!
    Det är väl sunt förnuft att inte smitta andra med kräksjuka!
    LÄKARE REKOMENDERAR att man ska hålla sig hemma 48-72 timmar efter kräksjuka för det KAN smitta!
    Så är det bara!!!!

Kräksjuka ÄR jättesmittsamt och det är ju inget man helst vill ha emetofob eller inte!
    Jag skulle INTE vilja utsätta mitt barn för smittorisk med de riktigt trista påföljder som det kan få.....

Det är så tråkigt på förskolan när föräldrar INTE håller barnen hemma när de är dåliga!
    I höstas kom två barn tillbaks med diaree gissa hur det slutade!
    Föräldrarnas kommentar: De kräktes ju inte mer!!!!!! men ungarna var så trötta aatt de hängde knappt ihop!
    (och det händer OFTA! inte bara kräksjuka)

TÄNK på din OMGIVNING inte bara dig själv!

Längtar.....
  • jomi

kräkarn: Absolut förstår jag skillnaden jag är inte korkad!

Det jag BER dig och så många andra om ÄR:

Följ rekomendationerna och var hemma då smittorisken är HÖG inom48-72tim! efter sista symptom!!! 
    Det finns ju rekomendationer av en anledning..

Tänka på sin omgivning och inte bara på sig själv (Och det är inte bara riktat till dig)
    utan till ALLA !! oavsett sjukdom....sunt förnuft!
    Finns det en smittorisk så håller man sig hemma!!

Längtar.....
  • jomi

Jag är livrädd för att kräkas/andra kräka oavsett anledning......
    Får panikångest av att höra att någon har magsjuka eller har kräkts!
    Försöker sakta bättra mig men det tar tid.....

Längtar.....
  • jomi

Usch! Min brors familj är sjuka och jobbar kompisens dotter blev sjuk igår...FY!
    När man trodde att den var på väg bort så kommer den närmre än någonsin...HUA!

Tänkte bara tillägga att min jobbarkompis stannar hemma två dagar av respekt för smittorisk...det ni!! Inte vab utan semesterdagar...

Längtar.....
  • jomi

Trodde man att det börjar lugna ner sig...man sänker guarden lite DÅ!...
    Min brors familj igen!, jobbar kompis, och dagis *SUCK*

Måste bara få det skrivet av nån... det smittar inte förrens PERSONEN man träffat blivit sjuk eller varit sjuk va? det smittar alltså inte innan???????????????? eller?

Har inte träffat någon av följande DEN dagen de blev sjuka men är SÅ orolig ändå...

Längtar.....
  • jomi

Trodde det där ÄCKLIGA viruset var på väg bort?!!!!!!??????
    TAr det här aldrig slut!

SÅ skönt nu när man lämnar på dagis och INGA lappar sitter uppe och de säger att "vi är ute HELA dagarna" SKÖNT SKÖNT SKÖNT!

Vill slippa värsta oron nu!

Ska på BARN kalas på Lördag...ser INTE fram emot det ur smittsynpunkt finns alldeles för många oansvariga föräldrar*morr*

Jag tar omeprazol mot halsbränna/magkatarr...funkar bra men tar lite tid innan det ger effekt!

Längtar.....
  • jomi

Visst kan man kräkas av snor!
    Kolla bara alla småbarn som lätt kräks när de är förkylda för de inte får ut allt genom näsan!

Fräsa fräsa fräsa

zasata: fråga på apoteket de brukar vara väldigt duktiga!! hoppas det lättar för er pollenstackare...

Längtar.....
  • jomi

Hej igen!

Även jag har hållt mig borta länge nu!
    Är gravid i v11 och har mått riktigt illa och kräkts...
    Nu har DET lugnat ner sig iaf...jag överlevde denna gången med men med många tårar ;)

Fick meddelande från dagisfröken igår ALL personal (4st) låg hemma och kräktes!!!!!!!
    Vad kom det ifrån??????
    Det är för sjutton MAJ månad...ska inte den skiten vara över????????
    Dottern får följa med till jobbet halva dan idag för jag lämnar INTE!

Tur i oturen är väl att dagis vart stängt igår så vi har inte träffat NÅGON sen i Fredags vid 11!!!
    Känner mig inte safe ändå!
    Sen är det sommarfest i morgon på dagis...HADE NI GÅTT????

Längtar.....
  • jomi

Har fått reda på att 4 barn är sjuka med...
    Vad tror ni om smitt odds???????

Längtar.....
  • jomi

Nä det lutar åt INTE gå även om det är utomhus! tyvärr!!
    Hon får följa med till mitt jobb tills jag VET att ingen mer blivit sjuk!

Ska åka utomlands inom kort med så....

Men vad tror ni om att dottern är smittad om hon inte träffat någon sen Fred. vid 11
    BORDE vara safe nu va? nojjar som tusan...

Längtar.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5