• jomi

Emetofobernas tråd 5

middiz: Jag brukar må precis som du när det är lite för mycket eller om magkatarren drar i gång.....
    Testa att äta lite men ofta och se om det hjälper!
    Magen kanske är hungrig och bullrar lite extra för det....
    Kram

Längtar.....
  • jomi

Mina78: Det är DAGIS jag är mest rädd för i magsjuketider för att man VET att smittorisken är så hög och föräldrar som inte håller barnen hemma tillräckligt!!!!!!!
    Fy fy fy fy!!!

BRA är ju iaf att barnen inte träffats under helgen om man ska se nåt positivt!

Emma: Har också problem med magen under menstider....riktigt trist!
    Likaså innan en  magkatarr ger mig såna symptom..

Längtar.....
  • jomi

Som sagt så har barnen inte träffats sen i fredags, det minskar ju risken en hel del!
    En del utbrott blir ju små....men jag förstår ändå din oro...
    Pepp Pepp härifrån!!

Längtar.....
  • jomi

zatza: Kan det inte vara Magkatarr??
    Då är det ju jättevanligt med illamående särskilt vid mat, bullrig mage samt diaree......
    Bara en tanke....
    Testat lite novalucol?eller starkare som losec eller omeprazol?

Djupa andertag gumman ! du kämpar så bra!
    KRAM

Längtar.....
  • jomi

Anonym gravid: Jag är själv gravid och hade ett helsike i början fram till v.16 ungefär!
    Fick Lergigan Comp utskrivet av läkare hade INTE klarat det utan dem!
    Du kan även testa Postafen åksjuketabletter men´man blir så trött av dem...

Andra huskurer får du nog känna dig fram vad som känns bäst för dig....äta lite men ofta brukar ju vara effektivt...

Lycka till!

Längtar.....
  • jomi

alveline: Har ni tur har ju inte barnen träffats på hela helgen vilket minskar smittorisken en hel del!

Bra chans att trotsa fobin även om jag verkligen förstår att det känns väldigt obehagligt!!
    Kanske kan ha henne där en kortare stund om det känns bättre...

Längtar.....
  • jomi

Alveline: Har ingen mer blivit sjuk på Onsdag så kan du lämna och vara lugn!

Längtar.....
  • jomi

Lollisen:hur går det? du är stark klart du fixar detta!
    Finns nog betydligt skitigare toaletter man besökt...tex sjukhus,vårdcentral eller så....*ryser*
    Träffade din härliga pojk idag som bjöd mig på sandchoklaadtårta men geggamoj dricka

Jag reser gärna utomlands men är mer noga med handhygienen, äter inte vissa grejjer annars NJUTER jag bara!!
    Flyger inte gärna men det är pga helt andra anledningar skulle göra det om det blir en sån resa...vi bilar helst pga friheten :)
    Kan väl hålla med om att turkiet och egypten inte känns så lockande.....

Längtar.....
  • jomi

Hur går det för er ni som hade det jobbigt igår?
    Ny dag nya tankar eller??

Längtar.....
  • jomi

Lollisen: jodå...gravid i v. 31
    Hemma i soffan med tvångsvila så inte liten kommer ut för tidigt!
    Har fått stränga order från läkare att inte dra hem baciller(hosta,nysningar,och givetvis magsjuka kan sluta riktigt illa) från dagis så hoppas verkligen de kan hålla sig undan ett tag till
    jag har ju inte fobi för kräkningar mer än om det är smittsamt så jag liiider verkligen med en del andra härinne som får kämpa mest hela tiden...

Tror nog du kan pusta ut redan nu annars borde ditt illamående redan ha eskalerat.....
    Du verkar inne i en bra "fas" annars, peppar på de andra här inne...härligt!

Längtar.....
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5