• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Aussielotta

Milla2 och Antikräk --> Jag vill inte låta negativ, men jag är NUMERA övertygad om att det smittar innan. För en månad sedan var min sambo, min son och träffade två kompisar och deras söner. De var där på en söndag mellan kl 15-19 ungefär. Kl 03 på natten började en av sönerna kräkas. Nästan exakt ett dygn senare blir pappan till kräksonen, min sambo och den tre kompisen magsjuka. Jag kan förstå att pappan blev dålig, eftersom han torkat kräk, men att min sambo och den andra kompisen blev dåliga också är mkt märkligt eftersom de endast träffat kräksonen INNAN han insjuknade och inte heller har suttit och lekt med just honom, vilket dock min son gjorde. Han blev INTE magsjuk...mkt märkligt.

Så ja, det måste smitta innan, fast uppenbarligten inte alltid...Jag trodde verkligen inte vi ksulle få det, så jag var rätt lugnt, TILLS min sambo började kräkas....vart lite paff helt klart...

Hoppas ni klarar er, jag håller tummarna.

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Anonym (antikräk)

Undrar om jag blivit smittad. Min kompis vars barn var magsjuk i fredags och hon insjuknade själv igår. Hon var barnvakt på lördagen som nu är magsjuka. Om jag hade blivit smittad borde inte jag ha fått symtom redan, då barnen blev sjuka igår/natten till idag?
    Och så fick jag lite extra ångest, en annan kompis som jag tränar med ringde och berättade att hon inte kan träna ikväll då hon blev magsjuk imorse...
    Ångest ångest ångest. Känner mig illamående och knäpp.

Känner mig så fjantig och urlöjlig. Det är ju bara att kräkas.... man dör ju inte. Fan, varför kan jag inte vara normal!!!!

Imorgon kommer äldsta barnet hem från sin pappa. Har ångest för det oxå för hon har varit på två barnkalas i helgen... tänk om hon kommer hem med magsjuka??? Mitt älskade barn. Vill inte ha ångest över att hon kanske kommer hem med magsjuka.

• milla2

jag tycker du skulle fått symtom nu.. jag räknar timmar träffade de som blev sjuka i lörd gick hem från kalaset kl 13 så nu är d ju 56tim sen när kan man va säker tro?

• Anonym (antikräk)

milla2- ja det borde ju vara säkert nu. Det kan ju inte ta hur lång tid som helst innan man blir smittad.

• Fridayyy
    Aussielotta skrev 2010-04-25 22:50:27 följande:
    Milla2 och Antikräk --> Jag vill inte låta negativ, men jag är NUMERA övertygad om att det smittar innan. För en månad sedan var min sambo, min son och träffade två kompisar och deras söner. De var där på en söndag mellan kl 15-19 ungefär. Kl 03 på natten började en av sönerna kräkas. Nästan exakt ett dygn senare blir pappan till kräksonen, min sambo och den tre kompisen magsjuka. Jag kan förstå att pappan blev dålig, eftersom han torkat kräk, men att min sambo och den andra kompisen blev dåliga också är mkt märkligt eftersom de endast träffat kräksonen INNAN han insjuknade och inte heller har suttit och lekt med just honom, vilket dock min son gjorde. Han blev INTE magsjuk...mkt märkligt.Så ja, det måste smitta innan, fast uppenbarligten inte alltid...Jag trodde verkligen inte vi ksulle få det, så jag var rätt lugnt, TILLS min sambo började kräkas....vart lite paff helt klart...Hoppas ni klarar er, jag håller tummarna.
    Men kan det inte vara så att barnet som blev sjuk kanske redan var sjuk men bara bajsade lite lösare än vanligt, och att din sambo varit på toaletten och sedan ätit och haft smitta på händerna eller nåt. Hur smittades det annars?? Det smittar ju inte i utandningsluften och man måste ju få in smitta i mun eller näsa.
  • milla2

ingen sjuk än här tack å lov..nu är d en mycke jobbig period för mig hur går det med er?

• Anonym (antikräk)

milla2- förstår dig helt. Har ångest själv hela tiden och mår jättedåligt. Oroar mig hela tiden över att vi blir sjuka här hemma. Svårt att njuta av tillvaron. Tittar på äldsta barnet hela tiden om hon visar tecken på illamående eller magsjuka.
    Vi har kommit överrens med sambon att han tar barnen om dem blir magsjuka. Men det hindrar inte att jag blir smittad. Städar med klorin minst 4 gånger i veckan, handtag och toaletterna. Snacka om att det luktar badhus här hemma
    Äter actimel varje dag...
    Mitt äldsta barn är väldigt duktig gällande handhygien som tur är men har fått magsjuka ändå varje år. Hade i slutet på förra året och jag håller tummarna att vi slipper i år!

• Anonym

Är det inte dags att magsjukan minskar snart??

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5