• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • milla2

ÅNGESTEN ÄR TOTAL! Nu har precis det gått 4dar å man börjar andas ut,då jag sa jag till en kompis att vi skulloe fika å att barnen kunde leka så kom de idag ca halv 2 jag ser direkt att pojken är lite halvblek och tog sig för magen lite.. men men kommer d så kan dom ju inte va skjuka tänker man..å d hade varit på dagis på fm..men iallafall så säger hon hopppas han inte blir sjuk för han satt typ still hela tiden..trors spöreg sa jag att mina barn måste ut eftersomk d bara masade runt hela tiden.. så vi ut å va väl ca inne en timme å nu har jag vä'drat i en timme.. tror ni vi blivit smittader nu?
    jag dör hellre änb att vi ska bli sjuka nu..fy fan.. ni som vet va ångset är vet kanske hur jkag känner mig just nu.. gaaahhhhhh..

• Anonym (antikräk)

milla2- förstår känslan helt att man vill hellre dö än bli sjuk.
    Jag tror inte att ´ni är smittade då pojken satt mest och så risken är liten.
    Usch, förstår ångesten. Det är så jobbigt att ha det. Tar all energi!

• middiz
    milla2 skrev 2010-04-28 15:49:49 följande:
    ÅNGESTEN ÄR TOTAL! Nu har precis det gått 4dar å man börjar andas ut,då jag sa jag till en kompis att vi skulloe fika å att barnen kunde leka så kom de idag ca halv 2 jag ser direkt att pojken är lite halvblek och tog sig för magen lite.. men men kommer d så kan dom ju inte va skjuka tänker man..å d hade varit på dagis på fm..men iallafall så säger hon hopppas han inte blir sjuk för han satt typ still hela tiden..trors spöreg sa jag att mina barn måste ut eftersomk d bara masade runt hela tiden.. så vi ut å va väl ca inne en timme å nu har jag vä'drat i en timme.. tror ni vi blivit smittader nu? jag dör hellre änb att vi ska bli sjuka nu..fy fan.. ni som vet va ångset är vet kanske hur jkag känner mig just nu.. gaaahhhhhh..
    Har han blivit sjuk då?
    Han kanske inte har magsjuka, kanske är det en förkylning som satt sej i magen..ätit något dåligt eller kanske ätit något han mage bara inte klarar av..?
    Han kanske var trött efter dagis och lite blek därför?
    Hoppas att det inte är något!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • milla2

kompisen ringde å sa han hade feber,men är rädd d kanske va kräksjukans början..smittade  helt säkert nu..fy rädd som f-n

• Aussielotta

Fridaooo --> Nej, min sambo var INTE på toaletten, däremot var min son på toan och han klarar sig utan hjälp av min sambo. Min son blev INTE smittad. Till saken hör att barnet INTE var lös i magen eller nåt sånt, utan det kom plötsligt på natten med kräkningar. Så han har säkert burit på smitta och kanske även hans pappa, som lagade maten. Det gick magsjuka på barnets dagis, så det är väl därifrån smittan kom.

Den familjen som "började" smittan känner mkt väl till min fobi och skulle aldrig "lura" mig eller undanhålla att någon av deras söner skulle vara lösa i magen eller må kasst. Att det gick magsjuka på dagis visste vi, men det gjorde det ju nästan på alla dagis i påskas....

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Grönsiska

usch nojjig nu, var på stan idag och skule åka hiss med lillan men fick vända i hissen då det luktade mysko, tyckte det luktade kräk. Såg inget på golvet eller så, men det kan ju ha blivit bortstädat. Tog rulltrappan up istället och en annan hiss ner. Hur stor är risken att vi ska ha blivit smittade om det var någon som varit magsjuk i hissen???...vi andades ju in lite av hissluften. Usch vill vekligen inte bli sjuk!!! Och vi som ska ha gäster i helgen.

• Anonym (antikräk)

tror inte att det är någon fara. Lukten sprider inte smittan..tror jag. Vet inte men tror inte det.

• middiz

Åh vad skönt, nu är säsongen snart helt slut enligt kurvan! Och imorgon är det maj..hur underbart är inte det?! Sommaren är snart här!

• Anonym (antikräk)

är det bara jag som fortfarande har ångest? Mår riktigt dåligt. Tänker på magsjuka hela tiden... Idag verkade dottern lite nere och blek. Fy f-n vad detta tär på mig. Måste få hjälp. Lär bli en sömnlös natt igen.

• middiz
    Anonym (antikräk) skrev 2010-04-30 22:45:59 följande:
    är det bara jag som fortfarande har ångest? Mår riktigt dåligt. Tänker på magsjuka hela tiden... Idag verkade dottern lite nere och blek. Fy f-n vad detta tär på mig. Måste få hjälp. Lär bli en sömnlös natt igen.
    Nej jag tänker på det precis heela tiden också... hade med dottern i massa affärer i förrgår så nu går jag och väntar på att hon ska bli sjuk, kunde knappt sova inatt..
    Men samtidigt så minskar det så mycket hela tiden nu så snart kan man vara ganska lugn, visst så kan man fortfarande bli smittad på sommaren men inte alls i samma utsträckning som vintern/våren!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5