• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Avelyn
    Anonym (Gråtfärdig) skrev 2010-05-14 18:20:31 följande:
    Ja, jag vet inte vad jag skall ta mig till nu. Jag vågar inte gå in i sonens rum för att se om han sover, eller om han nu har spytt då jag ställde en bunke i rummet nu innan han lade sig. Jag vågar ingenting. Kan knappt andas, sitter med hjärtklappning, och det känns inte bättre när man vet att man är helt själv hela helgen och tom tills på tisdag. Höggravid på det, så magsjuk är inget jag vill bli om det nu är så att sonen har det. Jag blev själv sjuk 2006. Spydde konstant i flera månader utan att läkaren visste vad det berodde på, efter det så har jag mått illa i stort sett varenda dag, och nu har det gått några år, så man borde väl vara van. Men jovisst, jag är van med MITT illamående. Det kan jag hantera till en viss gräns, men inte när andra spyr eller mår illa. Usch vad jag bara vill gråta just nu !
    Känner med dig. Hur gammal är din son ? Har han magsjuka nu ?
  • Anonym (Gråtfärdig)
    Avelyn skrev 2010-05-14 18:40:19 följande:
    Känner med dig. Hur gammal är din son ? Har han magsjuka nu ?
    Han fyller 5 i augusti. Jag vet inte riktigt säkert om det är det. Han har spytt 2 gånger under dygnet, första gången vid 13 tiden och andra gången vid 15-16 tiden. Sen har det inte vart något mer. Han pendlar från jätteglad och sprallig till trött, men enligt min mamma som hade honom natten tills idag, så hade han knappt sovit något, så jag vet inte om det är därför...

Det jobbigaste är ju att man är helt själv, och kommer vara det hela helgen. Det känns ännu mer tragiskt att jag faktiskt just nu nästan tycker mer synd om mig själv än sonen... Jag hoppas bara att dem båda barnen sover hela natten nu... Hoppas...
  • Avelyn
    Anonym (Gråtfärdig) skrev 2010-05-14 19:08:49 följande:
    Han fyller 5 i augusti. Jag vet inte riktigt säkert om det är det. Han har spytt 2 gånger under dygnet, första gången vid 13 tiden och andra gången vid 15-16 tiden. Sen har det inte vart något mer. Han pendlar från jätteglad och sprallig till trött, men enligt min mamma som hade honom natten tills idag, så hade han knappt sovit något, så jag vet inte om det är därför... Det jobbigaste är ju att man är helt själv, och kommer vara det hela helgen. Det känns ännu mer tragiskt att jag faktiskt just nu nästan tycker mer synd om mig själv än sonen... Jag hoppas bara att dem båda barnen sover hela natten nu... Hoppas...
    Då är han nog född samma år som min dotter. Håller tummarna för att han sover hela natten. Min tjej var mgsjuk i veckan och har varit ok i snart 48 timmar. Sitter med samma skräck som dig. Jag tycker också mest synd om mig här hemma. Har vi fobi så har vi.

Vi får ta en timme i taget nu. Inte tänka längre fram. Dricka en kopp te och titta på tv. Försöka fokusera på små saker. Allt för att orka med. Jag är ett vrak jag med. Behöver du någon att prata med i natt, sitter jag förmodligen upp och kollar tråden här och sme emellanåt.

Kram!
  • Anonym (Gråtfärdig)
    Avelyn skrev 2010-05-14 19:36:20 följande:
    Då är han nog född samma år som min dotter. Håller tummarna för att han sover hela natten. Min tjej var mgsjuk i veckan och har varit ok i snart 48 timmar. Sitter med samma skräck som dig. Jag tycker också mest synd om mig här hemma. Har vi fobi så har vi.Vi får ta en timme i taget nu. Inte tänka längre fram. Dricka en kopp te och titta på tv. Försöka fokusera på små saker. Allt för att orka med. Jag är ett vrak jag med. Behöver du någon att prata med i natt, sitter jag förmodligen upp och kollar tråden här och sme emellanåt. Kram!
    Jo, jag kommer nog vara vaken ett bra tag till. Jag har ingen ro alls i kroppen, men då jag satte mig och grät alldelses nyss, så har spänningarna släppt lite iallafall, även om man är på helspänd. Idag går jag också in i vecka 33, så jag hade tänkt boa lite ikväll för bebisen, det borde väl hjälpa lite iallafall... Jag hoppas på det iallafall... Fy tusan för detta alltså....
  • Emma w S

Ser att Alveline är vaken... hur är det? jag tycker du låter sund när du tänker dricka lite te och ta en timme i taget. du är duktig du.

• Avelyn

Gråtfärdig,

Hoppas natten gått bra!

Emma W S,

Nja känner mig inte så duktig men gör så gott jag kan med ångest i kroppen. Ingen fler har insjuknat i natt och i dag har det gått 48 timmar. Ett litet mål på vägen. Dock inte sagt att vi inte kommer att bli sjuka. Ropar inte hej ännu. Jag borde bli sjuk.. min dotter blev ju dålig rakt på mig..

Jag var inte vaken efter midnatt även om det lyste grönt online på mig. Jag har automatisk inloggning. När min dator är påslagen är jag online utan att egentligen vara det. Efter tre vaknätter sov jag i natt.

i dag ska jag gå ut med kidsen

• Anonym (€)

Alltså jag blir så arg!! En bekant till mig vars dotter kräkte massor i onsdagskväll och lösbajs på torskväll, natten till fred är hennes man dålig (mår endast illa och måste ligga still) nu ska de ha dop imorgon och bjuder på mat hemma hos dom efter!!! Kan de ha smitta kvar??? Jag VILL INTE GÅ!!!!!! 

Vad hade ni gjort??
  • Anonym (€)
    Avelyn skrev 2010-05-15 07:41:01 följande:
    Gråtfärdig, Hoppas natten gått bra! Emma W S, Nja känner mig inte så duktig men gör så gott jag kan med ångest i kroppen. Ingen fler har insjuknat i natt och i dag har det gått 48 timmar. Ett litet mål på vägen. Dock inte sagt att vi inte kommer att bli sjuka. Ropar inte hej ännu. Jag borde bli sjuk.. min dotter blev ju dålig rakt på mig.. Jag var inte vaken efter midnatt även om det lyste grönt online på mig. Jag har automatisk inloggning. När min dator är påslagen är jag online utan att egentligen vara det. Efter tre vaknätter sov jag i natt. i dag ska jag gå ut med kidsen
    Vad duktig du är! Hejja hejja!
  • Fridayyy
    Anonym (€) skrev 2010-05-15 07:55:02 följande:
    Alltså jag blir så arg!! En bekant till mig vars dotter kräkte massor i onsdagskväll och lösbajs på torskväll, natten till fred är hennes man dålig (mår endast illa och måste ligga still) nu ska de ha dop imorgon och bjuder på mat hemma hos dom efter!!! Kan de ha smitta kvar??? Jag VILL INTE GÅ!!!!!!  Vad hade ni gjort??
    Smittan kan vara kvar i några veckor på olika saker, barn kan ju spy på saker och sen är det andra barn som stoppar allt i munnen. Jag hade inte gått dit, inte hem till dem när de var sjuka så nyss. Man ska ju vänta minst 48 timmar med att laga mat.
  • Avelyn

Anonym ,

Jag hade inte heller gått på dopet. Trist men riskerna skulle kännas för stora.

En nära anhörig till mig ( ej emetofob som mig ) bjöd hem folk på middag tre dagar efter magsjuka hemma. Samtliga gäster blev dåliga. Ryser vid tanken.. Detta var ett par år sedan.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5