• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Emma w S

Jag har varit förkyld hela helgen och haft 39 graders feber. Igår släppte febern men jag blev mer slemmig och snuvig.
    Iallafall så idag när jag vaknade så kände jag att jag behövde gå på toaletten och var lös. Gick en halvtimme senare igen och det bara rann ur mig Jag är så jävla rädd för att ha blivit magsjuk också. Har nyss lämnat maken på tågstationen, han ska på jobbresa och är iväg till onsdagkväll. Hur ska jag kunna överleva? Är så rädd

• Anonym
    Emma w S skrev 2010-05-03 07:29:33 följande:
    Jag har varit förkyld hela helgen och haft 39 graders feber. Igår släppte febern men jag blev mer slemmig och snuvig.Iallafall så idag när jag vaknade så kände jag att jag behövde gå på toaletten och var lös. Gick en halvtimme senare igen och det bara rann ur mig Jag är så jävla rädd för att ha blivit magsjuk också. Har nyss lämnat maken på tågstationen, han ska på jobbresa och är iväg till onsdagkväll. Hur ska jag kunna överleva? Är så rädd
    Kan trösta dig med att det kan vara förkylningsviruset och febern som kan göra att den mage kommer ur balans. Så kan det även bli på små barn.
  • Emma w S
    Anonym skrev 2010-05-03 07:39:28 följande:
    Kan trösta dig med att det kan vara förkylningsviruset och febern som kan göra att den mage kommer ur balans. Så kan det även bli på små barn.
    Tack... det känns redan bättre. Och visstä är det som du säger, småbarn blir ofta kassa i magen vid förkylning. Det borde jag veta som har jobbat på förskola i 3 år. Men dtew bara låser sig för mig när jag är mitt i tankarna. Tack för att du påminde mig
  • Anonym

Jag vet hur du känner! Hur mår du nu?

• milla2

jag har ångest än men läste om kurvan å den är på väg  ner iallafall..alltid nått pos..

• Emma w S
    Anonym skrev 2010-05-03 12:05:20 följande:
    Jag vet hur du känner! Hur mår du nu?
    Jag mår bra
    det blev bra efter att jag loggade ut härifrån igårmorse
  • milla2

GAAAHHH rädd nu! min 5½månaders son kräktes ner hela mig nyss.. tror ni han är sjuk? han sover nu efter jag vågar inte mata honom mer.. jag måste ju eftersom jag bara ammar honom typ..uhh jobbigt detta..
    blir så små kräksjuka?

• Anonym
    milla2 skrev 2010-05-05 21:45:30 följande:
    GAAAHHH rädd nu! min 5½månaders son kräktes ner hela mig nyss.. tror ni han är sjuk? han sover nu efter jag vågar inte mata honom mer.. jag måste ju eftersom jag bara ammar honom typ..uhh jobbigt detta..blir så små kräksjuka?
    Det är nog ingen fara...det kan ha varit för mycket mat eller reflexkräkning...
  • H o p e

ÅÅÅhh va glad jag är att jag hittade er!!! Skrev mycket där innan vi fick vårt andra barn då jag mådde illa i 9 jävliga månader. Tror kanske att fobin har minskat något sedan dess. Men det är fortfarande det värsta jag vet. Jag skulle verkligen behöva gå i terapi för att bli av med det. Någon som har provat det?

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • Emma w S
    H o p e skrev 2010-05-05 22:50:29 följande:
    ÅÅÅhh va glad jag är att jag hittade er!!! Skrev mycket där innan vi fick vårt andra barn då jag mådde illa i 9 jävliga månader. Tror kanske att fobin har minskat något sedan dess. Men det är fortfarande det värsta jag vet. Jag skulle verkligen behöva gå i terapi för att bli av med det. Någon som har provat det?
    Jag vet inte om någon här har provat men jag har för mig det. Jag har själv gått i terapi men det var inte enbart för detta. Då kom det fram att min fobi grundar sig mycket i kontroll och rädsla för att inte ha kontroll. Det stämmer väldigt bra.

Jag skulle vilja ha en knapp där man bara stänger av fobin. Vad skönt det hade varit.

Just nu är jag uppe för att jag fick en släng av panikångest (som också grundar sig i emetofobi) ocj jag försöker slappna av på soffan istället, så jag inte ska störa maken.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5