• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • zasata
    Serendipity skrev 2010-05-16 22:54:45 följande:
    ja... fast jag är aldrig säker på att det inte smittar. Vi har inte haft någon kräk-grej som _inte_ smittat än från barnens håll. Jag tycker också att det är jobbigt att höra när sonen har ont i magen, tycker det gör ont att kräkas, gråter, svettas och har det allmänt jobbigt. Alltså allt runtomkring.
    Min son på 8a mån är ett kräkbarn, så det funkar oftast..
    Dock tror jag dottern har kommit på att jag är rädd för hon har ooofta ont i magen .:(
  • Grönsiska
    zasata skrev 2010-05-16 22:39:01 följande:
    Är det bara vi som bor i en tra med en liiiten toa?Min barn är tre år och 8a mån..
    Vi bor i en tvåa med rätt så liiiten toa (två barn i samma ålder som dina). Förhoppningsvis bor vi större till sommaren.
  • Enniie

Usch. Mår inte bra alls. Sitter med hjärtklappning. Oron över att kanske bli sjuk eller börja spy, gör så att jag får en massa sammandragningar. Och sambon kommer inte hem fören imorgon natt. Vill bara sätta mig ner och gråta....

• Avelyn
    Serendipity skrev 2010-05-16 23:00:09 följande:
    Ska snart sova. En jobbig period, natten, när man har det jobbigt i sin fobi!! Är det så för er också? Måste bara säga, läste lite bakåt  i tråden ang att smittas _innan_ det bryter ut så har vi flera ggr senaste året varit "utsatta" för detta, dvs att sonens kompisar börjat spy efter vi precis gått hem/träffats på dagis och ingen av dessa gångerna har någon insjuknat. Däremot har han smittats 6-7 dagar efter de har varit sjuka, fast då _hemma hos_ den som varit sjuk. Säkert från ytor i hemmet etc.
    Jag håller med dig. När jag känner av fobin som mest kan jag knappt sova. Natten blir så oändligt lång
  • Avelyn
    zasata skrev 2010-05-16 23:01:16 följande:
    usch, borde lägga mig och sova.. men vågar inte- Tänk om sambon vaknar i natt och kräks?
    Hur gick det med sambon ?

Jag är fortfarande frisk men känner mig ännu inte lugn.
  • middiz
    zasata skrev 2010-05-16 22:39:01 följande:
    Är det bara vi som bor i en tra med en liiiten toa? Min barn är tre år och 8a mån..
    Vi bor i hus med bara en liten toa!
    Ska bli en till, som tur är,  i höst! Men vi har haft 5 magsjukor på den lilla toaletten när vi var tre i familjen och då klarade vi det på något konstigt sätt som jag inte förstår nu efteråt

Hoppas det går bra för er alla!
    (Behöver jag skriva att jag är såå lycklig över att dottern inte spydde pga magsjuka? Hon har fortfarande hög feber dock..inne på 7e dagen nu...)
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Serendipity
    zasata skrev 2010-05-16 23:00:30 följande:
    Min son på 8a mån är ett kräkbarn, så det funkar oftast.. Dock tror jag dottern har kommit på att jag är rädd för hon har ooofta ont i magen .:(
    Jo, sonen var också ett kräkbarn, från födsel till 13 månaders ålder. Rejäl reflux, fick t om Losec i omgångar. Men det var en annan sak känns det som...
  • Avelyn

Känns som om hela Maj månad förstörs av fobin för min del. Kan inte slappna av ännu med magsjukan som dottern hade. Det är 6:e dagen och ingen är sjuk ännu.

Så ringer pappan till mina äldsta två barn. De har varit hos pappa en vecka. Min 10 åring har kräkts (!) Han som redan varit magsjuk för tre veckor sedan. Då han hade huvudvärk med liger migrän nära till att misstänka, han har barnmigrän. Då han hade så ont i magen åkte pappan med honom till akuten för att utesluta blindtarmen. De har ringt nu och de tror det är migränen. Snart kommer sonen hem hit.

Hatar fobin! Min son är jättedålig och jag oroar mig för magsjuka när han kanske har något värre. Känner mig som en usel mamma.

• Serendipity
    Avelyn skrev 2010-05-17 10:21:00 följande:
    Känns som om hela Maj månad förstörs av fobin för min del. Kan inte slappna av ännu med magsjukan som dottern hade. Det är 6:e dagen och ingen är sjuk ännu. Så ringer pappan till mina äldsta två barn. De har varit hos pappa en vecka. Min 10 åring har kräkts (!) Han som redan varit magsjuk för tre veckor sedan. Då han hade huvudvärk med liger migrän nära till att misstänka, han har barnmigrän. Då han hade så ont i magen åkte pappan med honom till akuten för att utesluta blindtarmen. De har ringt nu och de tror det är migränen. Snart kommer sonen hem hit. Hatar fobin! Min son är jättedålig och jag oroar mig för magsjuka när han kanske har något värre. Känner mig som en usel mamma.
    Förstår precis Man VILL ju inte fokusera på fobin i första hand, men hjärnan säger annorlunda {#lang_emotions_yell}

Läste just smittskyddskurvan (ja, jag blir iallafall inte sämre av att göra det) och den bekräftar ju att Skåne fortfarande är drabbat. Det har jag ju märkt.. känner just nu 2 familjer som ligger i MS. I mitten av MAJ!!! {#lang_emotions_demon}
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5