Inlägg från: Aussielotta |Visa alla inlägg
  • Aussielotta

Emetofobernas tråd 5

Hej Hej,
    Nu har jag verkligen ångest. I förra veckan började det komma magsjuka på grannavdelningen på min sons dagis. Avdelningarna leker ofta tillsammans. I fredags blev en av fröknarna på grannavd sjuk och hon var dessutom vikarie på sonens dagis i fredags. I helgen blev en pojke på sonens avd magsjuk och idag skickade dom hem en kille med diarre.

Men det värsta av allt var att igår var min sambo och son hemma och lekte med en av sonens bästa kompisar mellan typ kl 15-18. Klockan 03-04 nånting på natten börjar kompisen att kräkas. Detta fick jag reda på imorse då jag fick ett mail av mamman iden familjen. FAN FAN FAN. Nu sitter jag som på nålar och väntar på att sonen OCH sambon (som förra vintern var magsjuk 3 ggr) skall få skiten. Det kommer liksom inpå en från alla håll och kanter nu. Varför försvinner det inte? Den här gången känner jag på mig att vi inte kommer att kunna värja oss från den, särskilt med tanke på att sonen och kompisen lekte igår. Kompisen var som vanligt hela dagen och kvällen. Undra om det smittar innan....

Dessutom är det två vikarier nu på sonens avd pga långtidssjukskrivna fröknar, vilket innebär att organiseringen och rutinerna inte är de bästa, så det känns som den här gången kommer vi att få det....VILLLLL INTE!!!!

Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • Aussielotta

Hej igen.
    Jag skrev häromdagen att min son och sambo varit hemma hos några kompisar i söndags (3 vuxna killar och 3 småkillar = killträff) och natten till måndagen blev kompisarnas son magsjuk med kräkningar. Min son och sambo gick därifrån kl 18. Kompisarnas son kräktes kl 03 på natten till måndagen. Jag som trodde att det inte smittade innan det bröt ut HAR SÅ JÄVLA FEL! För på måndagskvällen kl 22 blir pappan till kräksjuka son OCKSÅ kräksjuk och diarre. Fem timmar senare blir MIN SAMBO kräksjuk och med diarre. Ytterligare två timmar senare blir den tredje vuxna killen sjuk i diarrer... Fattar ni hur i helvete kunde det spridas så lätt? Och ingen av dem (förutom den första sonens pappa) har varit i närheten av någon spya, avföring eller liknande. TIll och med min son blev INTE sjuk trots att han gick på samma toa som den kräksjuke kompisen.

En teori jag har är att det spridits via maten som pappan i familjen lagade, men vore konstigt också.

Jag har varit så orolig hela dagen igår för att jag eller min son skulle blivit smittad av min sambo, eftersom det UPPENBARLIGEN smittas innan det bryter ut. Min son och sambo delade tex vattenflaska på kvällen innan sambon blev kräksjuk. Hittills har varken jag eller min son fått det, nu är det snart två dygn sen sambon blev sjuk. Hoppas verkligen att inte nåt händer inatt!!! Inbillar mig att vi är safe nu, eftersom de andra uppenbarligen fick sjukan så snabbt, inom ett dygn.... Men vem vet.

Summasumarum: DET SMITTAS INNAN DET BRYTER UT. Kan ju i vårt fall knappast varit någon annan som smittat alla fyra killarna, låter otroligt isåfall.

• Aussielotta

Milla2 och Antikräk --> Jag vill inte låta negativ, men jag är NUMERA övertygad om att det smittar innan. För en månad sedan var min sambo, min son och träffade två kompisar och deras söner. De var där på en söndag mellan kl 15-19 ungefär. Kl 03 på natten började en av sönerna kräkas. Nästan exakt ett dygn senare blir pappan till kräksonen, min sambo och den tre kompisen magsjuka. Jag kan förstå att pappan blev dålig, eftersom han torkat kräk, men att min sambo och den andra kompisen blev dåliga också är mkt märkligt eftersom de endast träffat kräksonen INNAN han insjuknade och inte heller har suttit och lekt med just honom, vilket dock min son gjorde. Han blev INTE magsjuk...mkt märkligt.

Så ja, det måste smitta innan, fast uppenbarligten inte alltid...Jag trodde verkligen inte vi ksulle få det, så jag var rätt lugnt, TILLS min sambo började kräkas....vart lite paff helt klart...

Hoppas ni klarar er, jag håller tummarna.

• Aussielotta

Fridaooo --> Nej, min sambo var INTE på toaletten, däremot var min son på toan och han klarar sig utan hjälp av min sambo. Min son blev INTE smittad. Till saken hör att barnet INTE var lös i magen eller nåt sånt, utan det kom plötsligt på natten med kräkningar. Så han har säkert burit på smitta och kanske även hans pappa, som lagade maten. Det gick magsjuka på barnets dagis, så det är väl därifrån smittan kom.

Den familjen som "började" smittan känner mkt väl till min fobi och skulle aldrig "lura" mig eller undanhålla att någon av deras söner skulle vara lösa i magen eller må kasst. Att det gick magsjuka på dagis visste vi, men det gjorde det ju nästan på alla dagis i påskas....

• Aussielotta

Anonym --> Svårt att se att det skule vara något annat än nån typ av magsjuka. Kraftiga diarrer får man väl knappast av annat än att man ätit något dåligt eller dragit på sig ett virus/bakterie av något slag.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5