Emetofobernas tråd 5
Hej Hej,
Nu har jag verkligen ångest. I förra veckan började det komma magsjuka på grannavdelningen på min sons dagis. Avdelningarna leker ofta tillsammans. I fredags blev en av fröknarna på grannavd sjuk och hon var dessutom vikarie på sonens dagis i fredags. I helgen blev en pojke på sonens avd magsjuk och idag skickade dom hem en kille med diarre.
Men det värsta av allt var att igår var min sambo och son hemma och lekte med en av sonens bästa kompisar mellan typ kl 15-18. Klockan 03-04 nånting på natten börjar kompisen att kräkas. Detta fick jag reda på imorse då jag fick ett mail av mamman iden familjen. FAN FAN FAN. Nu sitter jag som på nålar och väntar på att sonen OCH sambon (som förra vintern var magsjuk 3 ggr) skall få skiten. Det kommer liksom inpå en från alla håll och kanter nu. Varför försvinner det inte? Den här gången känner jag på mig att vi inte kommer att kunna värja oss från den, särskilt med tanke på att sonen och kompisen lekte igår. Kompisen var som vanligt hela dagen och kvällen. Undra om det smittar innan....
Dessutom är det två vikarier nu på sonens avd pga långtidssjukskrivna fröknar, vilket innebär att organiseringen och rutinerna inte är de bästa, så det känns som den här gången kommer vi att få det....VILLLLL INTE!!!!