-
Tycker du att det är roligt att sitta och märka ord? Nu vet vi alla att 48 tim bara är en rek..så snälla sluta hänga här i tråden och vara jobbig. Här stöttar dom varandra i sin spyfobi de behöver ingen som dig här.. tyvärr så stjälper du dom bara ist för att hjälpa som är syftet med tråden.Anonym (kräks) skrev 2010-03-16 12:14:29 följande:Om jag blir om-/tilltalad måste jag rimligen få respondera. Och ja. Rekommenderar. Förstår du skillnaden mellan "rekommendera" och "kräva"?
-
Spysjukan verkar onekligen inte lämnat oss för denna säsong, är jätte många här nere i sydsverige som insjuknat.... Man kan inte vara säker nångång på året längre, inte ens på sommaren, då florerar den ju ändå fast då har den bytt till ett trevligare namn nämligen sommarsjukan..... usch, dotterns ska börja på dagis i aug och då kommer jag att få äta ångestdämpande medicin för jag kommer att vara ett nervvrak!! Vad har jag gjort som förtjänar att ha drabbats av denna hemska fobi???
-
Alltså jag blir så arg!! En bekant till mig vars dotter kräkte massor i onsdagskväll och lösbajs på torskväll, natten till fred är hennes man dålig (mår endast illa och måste ligga still) nu ska de ha dop imorgon och bjuder på mat hemma hos dom efter!!! Kan de ha smitta kvar??? Jag VILL INTE GÅ!!!!!!
Vad hade ni gjort?? -
Vad duktig du är! Hejja hejja!Avelyn skrev 2010-05-15 07:41:01 följande:Gråtfärdig, Hoppas natten gått bra! Emma W S, Nja känner mig inte så duktig men gör så gott jag kan med ångest i kroppen. Ingen fler har insjuknat i natt och i dag har det gått 48 timmar. Ett litet mål på vägen. Dock inte sagt att vi inte kommer att bli sjuka. Ropar inte hej ännu. Jag borde bli sjuk.. min dotter blev ju dålig rakt på mig.. Jag var inte vaken efter midnatt även om det lyste grönt online på mig. Jag har automatisk inloggning. När min dator är påslagen är jag online utan att egentligen vara det. Efter tre vaknätter sov jag i natt. i dag ska jag gå ut med kidsen
-
Jag förstår inte hur de tänker.. hade känts bättre ifall de sköt på det till nästa söndag! Hon sa till mig att det har ju faktiskt gått 48 tim, jo, men det kan ju faktiskt finnas kvar, vet ju folk som blivit smittade upp till en vecka efter någon i familjen haft det. Varför har alla så jävla bråttom att återgå till det normala efter en kräksjuka?? Ångesten är total över att behöva gå dit och äta deras äckliga jävla mat och låta barnen äta på deras saker....
Nej, vi kommer att "sjukanmäla oss". -
Nej, det är inte släkt och inte särskilt nära vänner heller för den delen. Synd för jag gillar dom men detta tycker jag är brist på respekt! Nu har deras kompisar som dom träffade i tisdags ett dygn innan lilltjejen blev magsjuk dåliga, hela familjen ligger och spyr massor och bajsar!! Nä, vi har bestämt att jag går på själva ceremonin i kyrkan och sen överlämnar jag gåvan och sen kör jag hem till man och barn. Då känner jag mig safe!Grönsiska skrev 2010-05-15 22:25:29 följande:Hade definitivt inte gått hem till dem och ätit med familjen. Däremot hade jag kanske övervägt att vara med på själva dopceremonin i kyrkan och lämnat en dopgåva efteråt där. Är det inte släkt tycker jag att det kan vara helt ok att inte vara med på firandet efteråt under sådana här omständigheter.
-
Jag har nu lärt mig att magsjuka smittar visst innan den brytit ut!! Faaan
-
Var i parken idag och träffade grannens son och pappa. min lilla dotter på 14 mån får låna hans nyckelknippa och hålla i. sen säger han att de vart i badhuset igår och att deras son svalde så mycket bassängvatten så han spydde massor. Jag ville bara slita nycklarna ifrån min dotter men var ju tvungen att behärska mig och inte uppföra mig som en idiot!!! Det kan ju faktiskt vara magsjuka för helvete....
Faan, nu ska man ligga med total ångest de närmsta dygnen -
Jag tror bara att det är magen som är lite känslig efter magsjukan.Avelyn skrev 2010-05-21 09:21:45 följande:Efter att ha varit frisk 1 vecka och en dag, får min dotter på 5 år diarré efter två tårtbitar. Hon fyller 5 år i dag. Är det samma magsjuka som sitter i eller ny eller bara ngt tillfälligt ? *orolig* Min sambo har fått praktikplats via arbetsförmedlingen på ett dagis. Supernojig nu.. Fånigt av mig, men jag tycker det är lite smått obehagligt eftersom jag mår tillräckligt dåligt av att barnen vistas där. Tänk vad mkt fobin förstör av livet
-
Jag hade inte gått, tyvärr alltför många som skiter i 48 tim regeln bara för att man måste prompt gå på festen, vilka jävla egoister det finns alltså..
-
Lillisen: hade inte du blivit kvitt denna fobin? Har för mig att du startade en tråd om din sjukhistoria och hur du blev frisk?
-
när en vän till oss vars dotter fick konstaterat rota virus (de tog prover på avföringen) men hon hade diarré i många veckor! plus feber i ca en vecka. det gick så långt att hon slutade äta och förknippar nu mat med illamående och ont i magen, men det är en annan historia.. stackars lilla flicka!
-
första inskolningsdagen för dottern på dagis idag. Precis när vi kommit in så springer en kille fram och petar och slickar min dotter på kinden, fröken säger tt killen är väldigt närgången.. 2 sek senare så säger fröken att hon bara ska byta killens blöja för den luktade skit.. jag lyssnar på helspänn.. sen kommer hon ut till den andra fröken och säger att det var så mycket lösbajs att det hade läckt genom blöjan och ner på benen och att det var ett gränsfall om de skulle ringa hans mamma, nu är min puls på 200 han slickade precis på min dotter!!! När vi sitter ner och pratar så kommer fröken in och ber om den trådlösa telefonen ifall ifall hon behöver ringa mamman....
Nu är jag bergis på att han hade magsjuka och vår dotter smittats!!! Kan varken äta, sova eller tänka normalt, vill inte gå dit imorgon men tyvärr så måste jag ju det.. chanen är väl inte stor att dottern insjuknar inatt men imorgon eller övermorgon kanske?? Jag som har känt mig rätt bra i fobin ett tag har tagit ett rejält kliv bak igen. Ska försöka utmana fobin och gå dit imorgon som vanligt... -
Kan ju finnas massa anledningar till lösbajs tex mjölkmage, ätit något olämpligt eller att han är orolig för något?? men det är svårt att se när det endast är magsjuka man tänker på direkt!! jag undviker gärna att prata orter..zasata skrev 2010-08-25 21:52:18 följande:anonym: Hoppas det är något han ätit..
Tur jag inte bor i Jönköpin nu då ;-D Men kan vi inte under vintern försöka inte prata orter? snäääälla?