Inlägg från: maariiaa |Visa alla inlägg
  • maariiaa

Emetofobernas tråd 5

FAN jävla skit. Min bror åkte precis hem. En stund efter att han kom hit så sa han at han kände sig illamående och att han hade spytt i går 2 gånger. FYFAN! Vi satt ch åt popcorn ur samma skål.. Ångest ångest...... Har gåt och spritat handtag och allt där han har tagit.. Mendet är säkert försent :(

• maariiaa

Usch vad jag känner mej deppig. Det är bara augusti än och ångesten är redan igång (jag är alltid lugn på sommaren) Men jag vet att jag inte kommer slappna av förns i maj... sååå långt kvar. Hatar detta jävla helvete. Funderar mycket på hur det skulle kännas att va normal och inte oroa sej..... Hur vanligt är det att man får sjukan mer än en gång per säsong?

• maariiaa

under sonens första levnadsår hade han det två gånger med bara några veckors uppehåll jag och karln fick det oxå, men bara en gång. Förra vintern fick jag det en gång och mannen en. Sonen klarade sig.  Jag tänker att vi alla kommer få det den gång per säsong och jag hoppas nästan att vi får det snart så harvi det överstökat ;) Samtidigt som jag fasar för det. Jag kan inte tänka i banorna att skaffa fler barn och det är endast för att jag inte vill hanteratvå magsjuka barn. Jag kan inte ens fundera över om jag VILL ha fler barn. Hur sjukt är inte det? Snackaom att låta det styra mitt liv..

• maariiaa

Fick iaf veta i dag att jag klarade min examen. Det tog bort lite av min deppighet iaf :) Hoppas att ni har en bra vecka!

• maariiaa
    Koppkaka skrev 2010-09-01 19:29:00 följande:
    Jag tackar gudarna för den här tråden. Jag har många gånger känt mig SÅ ensam med min fobi. Jag har sen jag var runt 5-6 år varit totalt LIVRÄDD för att folk ska spy. Det räcker med att jag hör talas om att någon på jobbet är sjuk så blir jag orolig över att det ska vara magsjuka, och då vill jag inte gå dit.

En gång i mellanstadiet fick jag gå hem från skolan av en vad jag tror var en ångestattack, tack vare att en kille i klassen höll på att spy i klassrummet. Jag satt bara och skakade och grät efter det och blev hemskickad av min lärare eftersom hon såg att jag inte fixade det. 

Om min sambo har ont i magen, har huvudvärk eller liknande går mina tankar automatiskt till "herregud, han kanske mår illa också så han måste spy sen", och så är karusellen igång...

Jag är rädd för att skaffa barn, för jag skulle inte klara av att ta hand om ett magsjukt barn som kräks överallt. Jag har ingen i min närhet som är lika rädd för detta som jag så jag har alltid trott att jag har varit så udda. Tack för den här tråden! {#emotions_dlg.flower}
    Vet du, det är på pricken jag känner det också. När min son var sjuk så var mannen den som fick ta hand om allt. ajg höll för örona när sonen kräktes ich bara skakade och grät. Tyvätt höll sig sonens magsjuka i i en vecka och under tiden så blev mannen sjuk han med, och jag reagerade genom att bli fly förbannad på han stackarn! Jag förpassade honom till vårt sovrum med en hink och han fick bara gå ut för att gå på toan. Jag hade hand om sonen i vardagsrummet och försökte att inte gråta och skrika rakt ut.
    Usch jag borde inte tycka synd om mej själv, jag borde tycka synd om min stackars fina familj som jag beter mej.
  • maariiaa

FAN! Det är typ 4 personer på min facebook som skriver att dom eller deras barn har kräkts. Hur kan magsjuka härja redan nu?
    Jag har kontaktat almänpsyk nu efter att ha jagat kuratorn påmin VC i ca ett år. Ska träffa en läkare och få ångestdämpande utskrivet. Nån som har erfarenhet av det?
    Väntan på KBT är ca 3 år... jag fick dock en ursäkt i från vc för att de inte har hört av sig och hjälpt mej under detta år som de har lovat. Kors i taket...

• maariiaa

de som

Emma w S skrev 2010-09-10 15:07:58 följande:
    vad tråkigt att höra... är det dagisbarn? kan det vara så att det är en förkylning i botten? En del barn reagerar ju med att bli sjuka i magen också då. Nu i dagisstart-tider så är de ofta extra mottagliga för jobbigare förkylningar. håller tummarna för att det är så.

Vill också gärna ha en kontakt men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, är inte överförtjust i vårdcentraler...
    Emma w S skrev 2010-09-10 15:10:28 följande:
    Just det, ångestdämpande... min räddare i nöden! Jag har oxascand och tycker de är jättebra! Den första tiden blir man ofta väldigt trött men när man har vant sig vid dem så blir man inte så trött längre sen. Jag tar dem kanske en gång i veckan, vid behov alltså. Har 10 mg, känns lagom för mig. Jag kan både jobba och plugga och köra bil när jag tagit dem, men det är lite hur man känner själv, man får bedöma hur man känner sig.
    Det var två barn som hade spytt flera kvällar i rad. Typ fem kvällar. Och det har inte förylning. :( Jag och sonen är hemma och är dunderförkylda så just nu kommer vi antagligen slippa magsjuka ;)
    vet ingenting om medeciner men du måste väl ha vänt dig någonstans för att ha fått ångestdämpande utskrivet?
    Jag har kontaktat allmänpsyk på sjukhuset för att få KBT. Men det är som sagt 3 års väntetid. :(
  • maariiaa

Bra med pepp!
    Är det någon här som sökt för detta och faktiskt blivit bättre?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5