Inlägg från: Emma w S |Visa alla inlägg
  • Emma w S

Emetofobernas tråd 5

milla2

Du kan alldeles säkert vara lugn. Jag hade själv varit supernojig och orolig men när man inte varit "utsatt" som du så kan man se det mer rationellt och därmed kan jag säga att du kan vara lugn.

zasata

ägg är ibland lite luriga, beroende på vad man ätit innan eller om man inte ätit alls så kan man få ont i magen. Jag kan få det iallafall.

• Emma w S

Min tur att vara orolig

Träffade en kompis idag som är läkarstudent, hon hälsade på mig i sina sjukhuskläder och jag skulle få tillbaka en drickflaska som jag glömt hos henne. På avdelningen där hon har praktik nu går det calicivirus... Hon berättade detta för mig precis när vi pratat färdigt. Jag är jätterädd nu!!! Tänk om hon bär smitta på sina kläder. och överför detta på mig. Vad ska jag göra med drickesflaskan? Jag hade god lust att bara slänga den men den har kostat nästan 200 spänn så det vill jag iörsökte ångkoka den lite samt har tvättat den med klorin. Alla mina kläder åkte direkt i tvätten och jag har duschat samt spritat med alkogel och klorinat mina händer. Tagit biobics och druckit en snaps.

• Emma w S
    zasata skrev 2010-04-14 20:04:15 följande:
    ingen fara alls.
    visst är du teaterdocka på sme?
    jag är jollyjumper ;)
  • Emma w S

Nu känner jag mig orolig igen... Inte för det i eftermiddags för det skulle vara alldeles för tidigt. Men jag har ont i magen, och har halsbränna. Det är säkert bara oron som spökar men ändå. Fan att man ska vara så rädd!

• Emma w S
    zasata skrev 2010-04-14 21:28:00 följande:
    Jag brukar ta en gravicion (eller hur dom stavar) dom hjälper mig mkt. även primperan.
    jag har link som är mot halsbränna. primperan har jag inte, men jag har lugnande tabletter att ta till. skulle gärna vilja ha primperan, för visst är de antiemetika?
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-04-14 21:36:29 följande:
    vad betyder antiemetika? Link gillar jag med
    att den förhindrar kräkningar
  • Emma w S

Jag har varit förkyld hela helgen och haft 39 graders feber. Igår släppte febern men jag blev mer slemmig och snuvig.
    Iallafall så idag när jag vaknade så kände jag att jag behövde gå på toaletten och var lös. Gick en halvtimme senare igen och det bara rann ur mig Jag är så jävla rädd för att ha blivit magsjuk också. Har nyss lämnat maken på tågstationen, han ska på jobbresa och är iväg till onsdagkväll. Hur ska jag kunna överleva? Är så rädd

• Emma w S
    Anonym skrev 2010-05-03 07:39:28 följande:
    Kan trösta dig med att det kan vara förkylningsviruset och febern som kan göra att den mage kommer ur balans. Så kan det även bli på små barn.
    Tack... det känns redan bättre. Och visstä är det som du säger, småbarn blir ofta kassa i magen vid förkylning. Det borde jag veta som har jobbat på förskola i 3 år. Men dtew bara låser sig för mig när jag är mitt i tankarna. Tack för att du påminde mig
  • Emma w S
    Anonym skrev 2010-05-03 12:05:20 följande:
    Jag vet hur du känner! Hur mår du nu?
    Jag mår bra
    det blev bra efter att jag loggade ut härifrån igårmorse
  • Emma w S
    H o p e skrev 2010-05-05 22:50:29 följande:
    ÅÅÅhh va glad jag är att jag hittade er!!! Skrev mycket där innan vi fick vårt andra barn då jag mådde illa i 9 jävliga månader. Tror kanske att fobin har minskat något sedan dess. Men det är fortfarande det värsta jag vet. Jag skulle verkligen behöva gå i terapi för att bli av med det. Någon som har provat det?
    Jag vet inte om någon här har provat men jag har för mig det. Jag har själv gått i terapi men det var inte enbart för detta. Då kom det fram att min fobi grundar sig mycket i kontroll och rädsla för att inte ha kontroll. Det stämmer väldigt bra.

Jag skulle vilja ha en knapp där man bara stänger av fobin. Vad skönt det hade varit.

Just nu är jag uppe för att jag fick en släng av panikångest (som också grundar sig i emetofobi) ocj jag försöker slappna av på soffan istället, så jag inte ska störa maken.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5