Emetofobernas tråd 5
Jag har bara läst ungefär halva tråden och blir väldigt förvånad. På vilket sätt känner ni som skriver i tråden att ni får stöd?
Av alla inlägg jag läst finns det bara EN som faktiskt försökt ge PEPPING istället för att diskutera säkerhet och risker.. henne var det inte många som gav "plats" åt i tråden.
Fobier handlar ju om orealistiska reaktioner på jobbiga saker och med era sätt att "peppa" varandra kommer det aldrig bli bättre. Jag förstår att det är skitjobbigt och jätteångestfyllt, jag har själv kräkfobi av ganska allvarligt slag. Jag har svårt att åka kommunalt och vara bland folk osv.. MEN jag bilr inte friskare av att försöka bli av med det obehagliga, jag kan INTE ha kontroll över det. Visst försöker jag på precis samma sätt som ni, men skulle jag ha människor omkring mig som "hjälpte" mig genom att göra riskanalyser skulle jag nog bli rätt besviken faktiskt. Det är inte att hjälpa!
Det enda sättet att må bättre i sin fobi är att acceptera känslan av obehag och dit är det lång väg. Men ni som eldar på ångesten i den här tråden är alla på väg åt helt fel håll.. tyvärr!