Botebotrollen skrev 2009-03-09 14:43:03 följande:
Åh, det skulle jag också få möjligheten att vara med på, men har tyvärr inte blivit erbjudna. Tyra är ju yngre än Jonas, men väger också strax över tio kilo och nu har bvc börjat klaga. Jag förstår inte varför egentligen, för hon är kort också.Måste få fråga, hur går det med bebisen i magen?
Vi har velat ha dietistkontakt sen Jonas skrevs ut från hemsjukvården.
Att han hade NEC och fick stomipåse, för att sen behöva akut-operera in tarmen igen, pga dålig viktuppgång borde ju varit nåt som dom gett gensvar på, men icke!
De va först när vi fick ny bvc-tjej, som jobbat på avdelningen på östra där stomibarn hamnar efter operation, som de hände något!
Jag tycker de är bra att bvc är uppmärksammade!
Nu i efterhand önskar jag att vi haft mer uppmärksammad personal kring oss efter att vi skrevs ut från neo.
Då kanske Jonas utgångspunkt hade varit bättre!
Med grodan i magen går de bra.
Sjukskriven 75%, så jag jobbar 2timmar/dag.
Hade i slutet av januari en liten tunnel-tendens längst in i livmodertappen, till följd av mina sammandragningar, men för 3 veckor sen såg det faktiskt bättre ut!
På onsdag ska jag till läkaren på kontroll.
Har känt den lilla/lille i flera veckor, och de är SÅ häftigt att "bara" känna på ett ställe i magen! Nu vet man verkligen vem det är som rör sej, vilket jag tyckte va lite tråkigt med jonas o mira.