• Livsglädjen

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 22:35
    Nu har jag startat en ny tråd, eftersom den här går ut om några dagar. Välkomna!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m43335403.html

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
  • Proletariatet
    Amathea skrev 2009-03-25 12:36:08 följande:
    Jonas o Mira har oxå fått det korrigerat, och är födda 2006.
    Full av förhoppning skrev 2009-03-25 12:41:51 följande:
    Tror att publikationerna var från 2007
    Okej, då beror det på det alltså
  • Livsglädjen
    Botebotrollen skrev 2009-03-25 12:25:59 följande:
    Men när kom de på det? För Tyra har fått alla sina vaccinationer korrigerat, hon är ju dock född -06.
    Samma här, Edvin (född -06) fick vaccinationerna korrigerat, men jag vet att rekommendationerna har ändrats sedan dess.
  • Amathea

Men de är ju ehlt fantastiskt att utvecklingen går framåt!

Jonas o Mira var ju med på en studie i början av mars.
    Nu fick vi mail med massa frågor som gäller oss som föräldrar, och relationen till barnen!
    Känns jättebra att fått erbjudandet om att delta i studien.
    Är de fler som fått det?
    Gällde nog bara barn födda 2006.

Nu ska jag ta min mage, en vän och bilen ner till ullared

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Livsglädjen
    Botebotrollen skrev 2009-03-25 12:27:37 följande:
    Nu blev jag lite sur, den här tråden har flyttats från prematurforumet till medlemsgrupper, den behöver ju ligga i prematurforumet för att nya mammor och pappor ska hitta oss. grrr-
    Jag fick meddelande från moderator att tråden hade flyttats och jag ifrågasatte det precis med samma argument som Botebotrollen. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, om vi bara ska låta det vara för den här tråden (den går ju ut om ca en månad) och sedan försöka lägga upp en ny tråd med en rubrik som inte har hänvisning till att det är "nummer si eller så" under Förälder/Prematur? Då kan FL flytta oss igen om det är så, men vi har iaf varit en stund på "rätt" ställe.
    Vad tycker ni?

Försöker klistra in "moderatortråden" här så ni kan läsa själva:

Fråga om flyttad tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40705201.html
    Hej!
    Jag undrar av vilken anledning "min" tråd blivit flyttad från Förälder/Prematur till Medlemsgrupper/Förälder/Blandat?
    Som jag ser det är en tråd om extremprematurer definitivt något som borde finnas under prematurrubriken. Hur ska annars nyblivna prematurföräldrar hitta oss?
    Vi har varit med om något så kaosartat att det inte går att beskriva känslan när man hittar någon som har varit med om ungefär samma sak, som förstår utan att behöva oja sig och tycka synd om oss.
    Det är inte jättemånga i Sverige som får barn så extremt tidigt som vi har fått och vi vill gärna kunna möta fler för att kunna vara ett stöd för varandra.
    /Anci

VulgusProfanum
    Igår 00:53
    Moderator
    Hejsan!
    Anledningen varför er tråd flyttats är att det är en medlemsgrupp.
    Det vill säga det är en tråd eller egentligen en fortsättningstråd (nr 13) där medlemmar med extremt prematura barn träffas och diskuterar.
    Detta gör att det klassas som en medlemsgrupp och därför är också tråden flyttad.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining

Livsglädjen
    Igår 12:35
    Men hur ska vi göra för att nya prematurföräldrar ska hitta till oss då?
    Det är ju inte heller alltid samma personer som är aktiva hela tiden.
    Det tillkommer ju nya hela tiden tack vare att vi finns under Förälder/Prematur?

VulgusProfanum
    Igår 13:57
    Moderator
    Hejsan!
    Vi är medvetna om detta och det kluras för fullt på nya lösningar men tillsvidare så kommer trådar som räknas som medlemsgrupper att placeras i den kategorin.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Riskiflickan

Vad dumt att de flyttat tråden, det är ju nya personer som ansluter till tråden hela tiden, vilket gör att det inte är nån medlemstråd, utan en tråd där föräldrar till prematurer ger stöd och stöttar varann och de som är nya i situationen kan hämta kraft...

• cloudberry79

Jag kan också sluta mig till skaran betryggande medmammor som fått sitt pyttebarn vaccinerat.. Vidar fick sina första sprutor (prevenar och vanliga 3-månadersvacc) vid okorrigerad ålder. Han vägde nästan 3 kilo och jag tyckte det var hemskt. Han rörde inte en min...

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • eeisor

Även sonen har blivit vaccinerad okorrigerat och det gick alldeles lysande. M gnydde till, sen var det över. Vill minnas att han sov hela natten för första gången och det var ljuvligt för en stackars sliten mamma...

Om att tråden är flyttad med hänvisning till att det är en fortsättningstråd låter som en ganska dålig förklaring. Tittar precis nu bland trådarna-senaste inläggen och hittar Shopoholics reor på nätet part 8 - ligger bland Konsument/inhandla, Akademiska Sjukhuset - del 3 i Svårt att få barn, Samlingsplats för UJ-ägare (Mountain buggy) del XIV i Barnvagnar och så till sist Hur många dagar har du kvar? Fortsättning! i Fosterutveckling.
    Då kan man ju fundera över varför just EPT-tråden ska flyttas? Bättre förklaring än fortsättningstråd får man nog komma med, tycker jag.

I övrigt så går vardagen sin gilla gång här, M har precis frisknat till efter ytterligare en förkylning, innan den senaste fick han vara frisk en hel vecka emellan, det känns som om det var första gången sen november. Otroligt skönt att slippa torka snor...

• Livsglädjen
    eeisor skrev 2009-03-26 07:15:48 följande:
    Om att tråden är flyttad med hänvisning till att det är en fortsättningstråd låter som en ganska dålig förklaring. Tittar precis nu bland trådarna-senaste inläggen och hittar Shopoholics reor på nätet part 8 - ligger bland Konsument/inhandla, Akademiska Sjukhuset - del 3 i Svårt att få barn, Samlingsplats för UJ-ägare (Mountain buggy) del XIV i Barnvagnar och så till sist Hur många dagar har du kvar? Fortsättning! i Fosterutveckling. Då kan man ju fundera över varför just EPT-tråden ska flyttas? Bättre förklaring än fortsättningstråd får man nog komma med, tycker jag.
    Ja, man kan ju undra om det är någon sorts automatisk sifferkoll eller om det sitter någon och "handkollar" alla trådar?
    Så, vad tycker ni om mitt "förslag" som jag skrev i inlägg #404? (om att testa att starta upp en ny tråd när den här går ut, under Förälder/Prematur)?
  • Emmy K
    Livsglädjen skrev 2009-03-27 21:48:28 följande:
    Ja, man kan ju undra om det är någon sorts automatisk sifferkoll eller om det sitter någon och "handkollar" alla trådar?Så, vad tycker ni om mitt "förslag" som jag skrev i inlägg #404? (om att testa att starta upp en ny tråd när den här går ut, under Förälder/Prematur)?
    Ja det får vi ju göra. Tråden bör ju finnas under "prematurbarn" så att nykomlingar hittar oss. Vi som har landat finns ju delvis här för deras skull, eller hur.
    Skall den kanske bara kallas EPT-tråden och så har vi inte någon nuffra på vilken tråden är i ordningen. Det kan ju faktiskt istället anges i introt bara för sakens skull.
  • Livsglädjen

Emmy K skrev 2009-03-27 22:24:03 följande:

Ja det får vi ju göra. Tråden bör ju finnas under "prematurbarn" så att nykomlingar hittar oss. Vi som har landat finns ju delvis här för deras skull, eller hur.Skall den kanske bara kallas EPT-tråden och så har vi inte någon nuffra på vilken tråden är i ordningen. Det kan ju faktiskt istället anges i introt bara för sakens skull.
    Ja, det är så jag menar... Vi testar väl när den här tråden går ut och ser om vi får vara kvar.
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13