Botebotrollen skrev 2009-03-25 12:27:37 följande:
Nu blev jag lite sur, den här tråden har flyttats från prematurforumet till medlemsgrupper, den behöver ju ligga i prematurforumet för att nya mammor och pappor ska hitta oss. grrr-
Jag fick meddelande från moderator att tråden hade flyttats och jag ifrågasatte det precis med samma argument som Botebotrollen. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, om vi bara ska låta det vara för den här tråden (den går ju ut om ca en månad) och sedan försöka lägga upp en ny tråd med en rubrik som inte har hänvisning till att det är "nummer si eller så" under Förälder/Prematur? Då kan FL flytta oss igen om det är så, men vi har iaf varit en stund på "rätt" ställe.
Vad tycker ni?
Försöker klistra in "moderatortråden" här så ni kan läsa själva:
Fråga om flyttad tråd
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40705201.html
Hej!
Jag undrar av vilken anledning "min" tråd blivit flyttad från Förälder/Prematur till Medlemsgrupper/Förälder/Blandat?
Som jag ser det är en tråd om extremprematurer definitivt något som borde finnas under prematurrubriken. Hur ska annars nyblivna prematurföräldrar hitta oss?
Vi har varit med om något så kaosartat att det inte går att beskriva känslan när man hittar någon som har varit med om ungefär samma sak, som förstår utan att behöva oja sig och tycka synd om oss.
Det är inte jättemånga i Sverige som får barn så extremt tidigt som vi har fått och vi vill gärna kunna möta fler för att kunna vara ett stöd för varandra.
/Anci
VulgusProfanum
Igår 00:53
Moderator
Hejsan!
Anledningen varför er tråd flyttats är att det är en medlemsgrupp.
Det vill säga det är en tråd eller egentligen en fortsättningstråd (nr 13) där medlemmar med extremt prematura barn träffas och diskuterar.
Detta gör att det klassas som en medlemsgrupp och därför är också tråden flyttad.
Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
Livsglädjen
Igår 12:35
Men hur ska vi göra för att nya prematurföräldrar ska hitta till oss då?
Det är ju inte heller alltid samma personer som är aktiva hela tiden.
Det tillkommer ju nya hela tiden tack vare att vi finns under Förälder/Prematur?
VulgusProfanum
Igår 13:57
Moderator
Hejsan!
Vi är medvetna om detta och det kluras för fullt på nya lösningar men tillsvidare så kommer trådar som räknas som medlemsgrupper att placeras i den kategorin.
Don´t pee on my leg and tell me it´s raining