Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-18 08:27:42 följande:
Måndag igen och samma som förra måndagen- upp 1,4 kg sedan i fredags! Det är klart att det enda sättet för mig att gå ner i vikt är ett tydligt kaloriunderskott och ren mat. Jag kommer ju aldrig gå ner i vikt på rigtigt på det här sättet..
Men jag vill trots det belysa några andra framsteg som en del av att jag försöker vara mer medveten. Ingen hämtmat på 2 veckor! Det är ganska stort för oss. Både denna och förra söndagen gjorde vi hemmagjord pizza, dvs egen deg och allt. Barnen vill ju gärna ha pizza. Så även om den hemmagjorda pizzan kanske innehåller lika många kalorier så är den som helhet ett bättre alternativ.
Jag försöker också tänka och välja klokare överlag.
Men de här kg sitter rejält och uppenbarligen så tillåts inget fusk.
Hur går det för er?
Just nu går det riktigt bra, jag är nästan på idealvikten och nöjd med min w/h.
Däremot är jag väldigt hungrig nu när jag börjat träna som vanligt igen. Jag tror faktiskt inte att det går att påverka mer än att jag får stå ut och tänka att jag förhoppningsvis vänjer mig och att kroppen kommer att anpassa sig. Jag är samtidigt inte trött eller så, ork att träna har jag.
Hur länge jag håller i detta är dock en fråga för sig... Får jag för mig att äta någonting riktigt kaloririkt som tex choklad eller jordnötter blir jag som galen. Att äta bara lite av det går inte.
Det är som att kroppen bestämt vill ha sitt fett på magen. Det är också en kompensation för minskad östrogenproduktion i äggstockarna, och det köper jag;
Lite extra fett är ok... Men min kropp verkar vilja ha rätt mycket fett där för att vara nöjd och det ställer jag inte upp på utan motstånd 😉
Idag har jag stått mig på 2 ägg och en macka med kaviar. Den sistnämnda var inte meningen, den slank ned i farten. Ligger alltså bra till idag inför middagen, som ska bli dagens sista mål. Tänkte äta lax och potatisgratäng, så landar nog på 700 kcal ca där.