Viktnedgång- någon som vill vara med?
Hur resonerar ni andra runt att äta de kalorier man förbränt vid träning? Förr har man ofta hört (jag är som sagt 43) att det är så enkelt som ett nollsummespel. På senare tid finns det en del rön om att det kanske inte fungerar helt så. Dvs att man kan inte äta upp de kalorierna förbränt via träning. Några av dem, yes, om man tränar hårt, men annars är teorin att kroppen kompenserar på annat vis för att hålla kaloriförbränningen ganska jämt med eller utan träning. Med det sagt så är träning bra av så många andra orsaker! Man känner sig gladare, kroppen mår bättre och man ser ofta bättre ut.
hur resonerar du?
Denna veckan känns ganska seg? har levt typ som förra veckan. Ligger nu 1 hg lägre än i fredags. Hade hoppats på mer resultat? skillnaden mot förra veckan är att jag inte har haft med mig lunchlåda på jobbet. Vi har buffé på jobbet nämligen. Där har jag ätit denna veckan. Valt så rent och nyttigt som möjligt, samtidigt vet man ju inte kalorierna till 100% när man själv inte lagar. Får väl börja med matlådorna igen? suck