• Anonym (Dags att ta tag i vikten)

Viktnedgång- någon som vill vara med?

Kvinna 43 år md ett BMI på 27,2. Skulle behöva gå ner 10 kg. Jag skulle gärna vilja hitta någon som också behöver gå ner i vikt och som vill vara med och peppa när motivationen tryter. Jag kommer att köra med ca 1600 kcal om dagen. 
    Har i övrigt en ganska aktiv livsstil även om jag har stillasittande arbete på kontor. Gillar att träna så den biten är på plats. Mitt problem är att jag äter för mycket. Känner mig ofta hungrig. Gillar även fet mat vilket inte gör det bättre

I dag är min första dag med nya dieten. Jag hoppas att du som också har en viktresa framför dig och som hade behövt någon som pepp på vägen hakar på. 

• Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?
  • Anonym (Andromeda)

Snart dax för ny vecka... Hur går det? Skrattande

• Svensson5
    Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-25 10:31:54 följande:

Helgen är överstökad. Fuskvägde mig i lördags, vågen stod still från fredagen. Vägde mig igen idag- upp 1 kg igen, som vanligt över helgen 😂 men om vågen visar 0,5 kg mindre på fredag än förra fredagen så är jag fortfarande nöjd. Jag accepterar att det är såhär, så länge som min långsiktiga viktnedgång visar på minus.

Man kan inte äta skräp och dricka alkohol varje helg om man ska komma någon vart.

Du får i dig tillräckligt med kemikalier och annat skräp genom den vanliga maten så att det räcker och blir över 

• Anonym (Andromeda)

Vägde in på 71 idag....
    Vet inte om jag vågar, men ett finns en LIIIITEN chans att jag kan hamna på 60-talet innan nyår... TystSkrattande
    Skulle vara så skoj...

Nu har kylan slagit till här hemma, får hoppas att det inte stoppar latmasken från att ta promenader, för det är det ENDA som gör något för viktminskningen på mig...

• Anonym (Andromeda)

"Vet inte om jag vågar hoppas" sa det stå...

• Anonym (också)

Jag har kommit ner till 56 nu men har ett för stort midjemått hur fasiken gör man jag vill bara gråta. Är kort och har vägt 47 som minst som vuxen så kanske kan köra på ett tag till iof

men jag tycker verkligen att min kropp är bra nu förutom magen. Jag vill inte gärna få mindre rumpa lår

Kroppen är en svikare 

• Anonym (också)

Som jag ser det så hade jag varit jätteglad om promenader var det som gör skillnad! För mig verkar det bara gå att komma åt genom maten, träning har inte hjälpt direkt

men promenader tar jag ändå för jag älskar att vara ute 

Anonym (Andromeda) skrev 2024-12-04 08:48:13 följande:

Vägde in på 71 idag....
    Vet inte om jag vågar, men ett finns en LIIIITEN chans att jag kan hamna på 60-talet innan nyår... TystSkrattande
    Skulle vara så skoj...

Nu har kylan slagit till här hemma, får hoppas att det inte stoppar latmasken från att ta promenader, för det är det ENDA som gör något för viktminskningen på mig...

• Anonym (Andromeda)
    Anonym (också) skrev 2024-12-04 10:48:15 följande:

Som jag ser det så hade jag varit jätteglad om promenader var det som gör skillnad! För mig verkar det bara gå att komma åt genom maten, träning har inte hjälpt direkt

men promenader tar jag ändå för jag älskar att vara ute 

Okej, maten är också en jättestor del. Jag vill ju ha muskler till slut av det jag tränar på gymmet, så jag prioriterar mina kalorier på protein... 

Men även om jag tränar gym 3-5 grr/v och äter rätt så händer ingenting om jag inte lägger till promenader...

Eller jo, jag bygger muskler under fettet, men vill ju bli av med fettet så att musklerna syns...:)
  • Anonym (Dags att ta tag i vikten)

Här går det lite sådär... jag har inte gått upp i vikt utan ligger kvar på 68 kg... men ingen fortsatt viktnedgång. Jag VILL men klarar inte av att äta fitnessdiet mer än någon vecka. Fortsätter dock att dra ner på allting annat så jag inte går upp. Just nu vill jag bara överleva stundande långresa/ jul utan att gå upp i vikt. Om jag klarar av att hålla mig stabil så är jag mycket nöjd. Sen tänker jag ner 2 kg till efter jul, tar ca 1,5 månad, sen får jag nog ta en ny paus och hänga på platån ett tag och sedan vidare 2 kg i taget. 62 kg är målet. 6 kg låter som "ingenting" men det visar sig vara en stor utmaning. 
    Just nu har jag ett BMI på 25.9, går jag ner 6 kg hamnar jag på ett BMI på 23.6. 3 kg räcker för att komma ner till ett BMI som är under övervikt, det hade varit skönt. 
    Jag kan med avund tänka tillbaks på när jag var 24 och plötsligt fick feeling och skulle träna och komma i form. Tränade 4-5 dagar i veckan (precis som jag gör idag), stramade upp maten en del (typ som jag gör idag) sen rann kg av och jag gick från BMI 23.1 till 21. Minns att en fick komplimanger från både män och kvinnor (det är inte det som jag jagar/drivs av) men fuck gammelkroppen alltså. Nu när man går ner i vikt så syns ju även den rynkiga huden från graviditeterna mer än när man har lite hulll på magen 😂 det ska fasiken inte vara lätt

Sorry för neg inlägg

• Anonym (också)

Och för mig går det fortsatt neråt, jag hade gått ner 8 hg till i morse så antar att min räknemetod med kalorierna funkar. Får väl se när vikten stannar

• Svensson5
    Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-25 10:27:34 följande:
    Om det nu är så att du har rätt och det är ett missbruk, så förändrar det väl inte poängen med mitt inlägg? Tråden är tänkt som en plats för oss som vill gå ner i vikt, där vi vill uppmuntra varandra genom pepp. Att klanka ner på någon som har en tendens att överäta, om det så är en dålig vana eller missbruk hjälper väl inte? Att peppa personen till att ta nya tag är väl det enda riktiga? 
    Till skillnad från andra missbruk är det ju så med mat att vi inte kan sluta äta den. Om vi nu leker med att du har rätt i att detta är ett missbruk, så tänk så mycket mer pannben det krävs för at inte överäta iom att du inte kan sluta äta helt. Och nej, det fungerar inte bara så att det är viss mat som triggar en, och undviker man den så är det lugnt. Det kan vara så enkelt att aptiten just den dagen är överväldigande. Din portion blir lite för stor, såsen smakar lite för bra och man äter lte för mcyket, det kan vara tillräckligt för att man då även tar av godisskålen, kakan eller vad fan som helst, för att man blivit igång triggad. 
    Fortsätter man sen även nästa dag, och nästa dag så kommer det ju gå åt helvete med vikten. Kan man ist acceptera att just idag blev det inte så bra, men det var en dag av 364 kommande där jag kan göra bätre val så är det nog inte hela världen. Skuldbeläggning är nog den värsta känsla som man ska ingjuta hos någon som kämpar med vikten. 
    Anonym (Andromeda) skrev 2024-12-04 16:40:32 följande:
    Okej, maten är också en jättestor del. Jag vill ju ha muskler till slut av det jag tränar på gymmet, så jag prioriterar mina kalorier på protein... 

Men även om jag tränar gym 3-5 grr/v och äter rätt så händer ingenting om jag inte lägger till promenader...

Eller jo, jag bygger muskler under fettet, men vill ju bli av med fettet så att musklerna syns...:)

Om du inte går ner med 3-5 pass i veckan så äter du helt fel, eller så tränar du helt fel.
    Gruppträning tex ger minimalt muskler ,  det är som att ta en promenad 
    Dvs cardio
Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?