• Anonym (Dags att ta tag i vikten)

Viktnedgång- någon som vill vara med?

Kvinna 43 år md ett BMI på 27,2. Skulle behöva gå ner 10 kg. Jag skulle gärna vilja hitta någon som också behöver gå ner i vikt och som vill vara med och peppa när motivationen tryter. Jag kommer att köra med ca 1600 kcal om dagen. 
    Har i övrigt en ganska aktiv livsstil även om jag har stillasittande arbete på kontor. Gillar att träna så den biten är på plats. Mitt problem är att jag äter för mycket. Känner mig ofta hungrig. Gillar även fet mat vilket inte gör det bättre

I dag är min första dag med nya dieten. Jag hoppas att du som också har en viktresa framför dig och som hade behövt någon som pepp på vägen hakar på. 

• Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?
  • Anonym (mera mera)

Jag har ett bmi på 44,3/45,5, och har beslutat mig för att käka lågkolhydrat/liberal lchf fram till jul i hopp om att gå ner i alla fall 3-5 kg innan dess. Jag har varit inne på att göra det förr men av olika anledningar behövt bryta. Annars gillar jag faktiskt att äta så. Jag klarar mig lätt utan massa ris, pasta, potatis och bröd.

Jag är extremt stillasittande så jag har även som mål att få till minst 2000 steg på min stegräknare varje dag men helst mer. 

Jag har svårt att motivera mig i allmänhet, jag försöker men jag är väldigt bra på att vara väldigt dum mot mig själv.

Lycka till. 

• mammatill6

Har gått ner dryga 20 kg, 20 kvar. Är gärna med. Äter 1900-2000 kcal/ dag. Har inga andra förbud men äter mat jag kan äta mycket av och ser till att äta 3mål plus 2 mellanmål för att inte vara hungri.

• Anonym (Solros)

Jag är på :)

Började i januari på 84,4, till mina 155 cm.
    Åt vad jag ville 4 månader under sommaren men nu är jag strikt med att inte äta sötsaker som glass och godis. Piortetar protein men äter allt annat med måtta.

Idag vägde jag 71,9 = -12,5 kg. Går långsamt men hellre det än att jag ger upp.

Försöker gå på gym några gånger i veckan och ibland promenader.

Ts, du skrev att du var hungrig, försök öka upp proteinet det gör dig mätt... testa en vecka och utvärdera sedan :)

Jag äter skinka/kyckling/ägg och keso/kvarg till frukost och är proppmätt. 

Till lunch/middag, testa ta en köttbit extra och låt det vara värt de kalorierna mot att du är nöjd hela kvällen och inte känner sug att småäta...

• Anonym (Solros)

Är så glad nu, var ju tvungen att räkna ut bmi eftersom ni andra gjort det...

Idag vägde jag in på ÖVERVIKT, jag har inte FETMA lägre Skrattande

• Anonym (också)

Orkar inte räkna varenda måltid utan jag räknar tex hela paketet som jag öppnar och sedan när jag tar av samma nästa dag så räknar jag inte med det. Så drar jag av 1500 en gång per dag från den totala summan. Borde väl bli rätt i slutändan?

• mammatill6
    Anonym (också) skrev 2024-11-04 16:27:02 följande:

Orkar inte räkna varenda måltid utan jag räknar tex hela paketet som jag öppnar och sedan när jag tar av samma nästa dag så räknar jag inte med det. Så drar jag av 1500 en gång per dag från den totala summan. Borde väl bli rätt i slutändan?

Förstår faktiskt inte hur du menar.
  • Anonym (också)
    mammatill6 skrev 2024-11-04 18:23:23 följande:
    Förstår faktiskt inte hur du menar.
    Varje gång jag tar en ny vara så räknar jag hela den varans kalorier, även om jag inte äter upp allt då. Men att allt jag äter sammanlagt blir medräknat
  • Anonym (också)
    Anonym (också) skrev 2024-11-04 18:34:26 följande:
    Varje gång jag tar en ny vara så räknar jag hela den varans kalorier, även om jag inte äter upp allt då. Men att allt jag äter sammanlagt blir medräknat
    Och att mitt mål är 1500 kalorier per dag, så en gång per dag drar jag ifrån den summan
  • mammatill6
    så om du kokar en portion ris från en förpackning, räknar du då hela förpackningen? och sen inte räknar alla andra gånger du äter? Fattar inte ändå. Hur gör du om du brer en macka? Räknar hela limpanm osten och smöret?
  • Anonym (Solros)
    Så gör jag också typ, jag väger upp vad jag vill ha i mig och äter från en tallriken under hela dagen i omgångar...

Tar jag en proteinbar räknar jag hela direkt, men kan äta på den flera gånger.

(Jag räknar så jag får i mig tillräckligt protein, inte kalorier, finns ingen chans att komma upp I för många kalorier)
Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?