Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-07 09:37:28 följande:
Nu har jag inte koll på vad ditt mål är, och jag själv behöver gå ner i vikt så jag kanske inte har belägg för att yttra mig... men det där verkar inte vara en speciellt hälsosam diet.... Du verkar inte ha ätit speciellt mycket så nog ingen fara från ett kalorieperspektiv men detta intag verkar inte ge dig tillräckligt mycket energi för att klara dig på. Visst, i en dag eller så men inte långsiktigt.
Jag har fått en del kommentarer om att jag äter för lite på 1500 kcal , och det gör jag kanske men samtidigt ligger många viktprogram på just 1500 kcal/dag. Jag försöker även äta bra kalorier så jag får i mig så mycket näring som möjligt.
Jag tror du behöver planera dina måltider bättre.
Ja, det var ju inte riktig meningen att jag skulle äta så där igår, dagen blev jhelt ur spår pga sömnen, som alltid leder till andra "biverkningar" för mig, som värk i både kroppen och huvudet och att min aptit liksom stängs av om jag inte äter på för länge.
Jag räknar väl inte kalorier egentligen utan jag räknar mest kolhydrater men eftersom jag gör det med en app blir det automatisk att jag ser kalorierna. Igår landade jag på just över 1000 kcal, och 40 kolhydrater (av max 130, mot normalkost 250-300). Idag, när jag inte sovit lika dåligt och inte kommer sova bort hela dagen, kommer det bli mer då jag kommer få in både frukost/lunch, middag och mellanmål..