Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-08 22:05:33 följande:
Det verkar som du blandar ihop mig TS
som åt 2 msk tacofärs med en annan som skrev att hen åt grädde. Jag behöver dessutom inte gå ner mer än 10 kg, 15 är för mycket. Jag har heller inte satt en datum för målvikt.
Jag ser inga problem med mina 2 msk tacofärs när jag registrerar dem, värre vore om jag inte gjorde det för det är då man låtsas att de inte fanns och man kan inte förstå varför man inte går ner i vikt. Alla val man gör räknas och det är därför man kan behöva räkna kalorier i början. Utan att få det svart på vitt kan det vara svårt att förstå hur många kalorier en varmkorv med bröd faktiskt innnehåller. När man kommer in i det så behöver man inte räkna längre, då har man ofta hittat sin nivå.
Att börja räkna och lära sig om kaloriintag samt göra ansträngningen med att lägga om vaner är väl exakt vad jäklar anamma handlar om? Jävlar anamma men famla i blindo hjälper väl ingen? Att det finns verktyg är väl fantastiskt?
Jag har aldrig heller känt mig färdig jag har alltid haft en relativt sund livsstil men just nu verkar åldern komma ikapp mig. Trots träning 4 dagar i veckan sedan 5 år tillbaks (så rutinen sitter) så tickar hg på. Jag äter inte mer än innan men jag antar att min förbränning gått ner. Därför måste jag lära mig att äta efter min nya förbränning. Förhoppningsvis är veckan som varit ett bevis på att min kropp fortfarande kan reagera positivt men eventuellt är mer känslig för skit och kaloriöverskott än tidigare.
Haha, blandar ihop med ts?
Du får nog ha lite bättre koll på villket konto du skriver från.