• Anonym (Dags att ta tag i vikten)

Viktnedgång- någon som vill vara med?

Kvinna 43 år md ett BMI på 27,2. Skulle behöva gå ner 10 kg. Jag skulle gärna vilja hitta någon som också behöver gå ner i vikt och som vill vara med och peppa när motivationen tryter. Jag kommer att köra med ca 1600 kcal om dagen. 
    Har i övrigt en ganska aktiv livsstil även om jag har stillasittande arbete på kontor. Gillar att träna så den biten är på plats. Mitt problem är att jag äter för mycket. Känner mig ofta hungrig. Gillar även fet mat vilket inte gör det bättre

I dag är min första dag med nya dieten. Jag hoppas att du som också har en viktresa framför dig och som hade behövt någon som pepp på vägen hakar på. 

• Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?
  • Anonym (Andromeda)
    Svensson5 skrev 2024-12-06 13:04:09 följande:
    Anonym (Andromeda) skrev 2024-12-04 16:40:32 följande:
    Okej, maten är också en jättestor del. Jag vill ju ha muskler till slut av det jag tränar på gymmet, så jag prioriterar mina kalorier på protein... 

Men även om jag tränar gym 3-5 grr/v och äter rätt så händer ingenting om jag inte lägger till promenader...

Eller jo, jag bygger muskler under fettet, men vill ju bli av med fettet så att musklerna syns...:)

Om du inte går ner med 3-5 pass i veckan så äter du helt fel, eller så tränar du helt fel.
    Gruppträning tex ger minimalt muskler ,  det är som att ta en promenad 
    Dvs cardio
    Jag äter för lite det vet jag, men får inte i mig mer mat nu när jag prioriterar proteinet, blir så mätt... väger ALLT.

Sedan har jag problem med sömnen, och det behövs också för att bygga musklerna... 

Kör ingen gruppträning, utan tränar styrka. 

...............

Vikt 70,6 idag, bara 6 hg kvar till byta 10-tal, hoppas det går till nyår Skål
  • Svensson5
    Anonym (Andromeda) skrev 2024-12-06 14:34:14 följande:
    Jag äter för lite det vet jag, men får inte i mig mer mat nu när jag prioriterar proteinet, blir så mätt... väger ALLT.

Sedan har jag problem med sömnen, och det behövs också för att bygga musklerna... 

Kör ingen gruppträning, utan tränar styrka. 

...............

Vikt 70,6 idag, bara 6 hg kvar till byta 10-tal, hoppas det går till nyår Skål
    Det är bra att du gör det, då många tror att de tränar bara för att de har en aktivitet.
    Tänk på att det inte spelar någon roll om du kör 6 eller 10 rep, det viktiga är att inte ha något kvar att ge i sista setet i varje övning
    Nu är säkert sömn bra men Arnold sov bara 6 timmar, han sa  sleep faster 
  • Olsdotter
    Anonym (också) skrev 2024-12-04 10:43:55 följande:

Jag har kommit ner till 56 nu men har ett för stort midjemått hur fasiken gör man jag vill bara gråta. Är kort och har vägt 47 som minst som vuxen så kanske kan köra på ett tag till iof

men jag tycker verkligen att min kropp är bra nu förutom magen. Jag vill inte gärna få mindre rumpa lår

Kroppen är en svikare 

Jag tränar rumpan och låren för att hålla dem större.
  • Anonym (också)
    Olsdotter skrev 2024-12-07 20:49:00 följande:
    Jag tränar rumpan och låren för att hålla dem större.
    Tack för det tipset, jag är helt lost när det gäller detta så kanske har helt fel men vi kanske har ganska olika kroppar på något vis, när jag styrketränade så blev hela kroppen smalare? Var drygt 20 då iof om det har någon betydelse 

Och om lår och rumpa kan bli större av träning varför blir inte magen också bli större på folk om de tränar den? Eller kan den bli det?
  • Olsdotter
    Anonym (också) skrev 2024-12-08 10:53:58 följande:
    Tack för det tipset, jag är helt lost när det gäller detta så kanske har helt fel men vi kanske har ganska olika kroppar på något vis, när jag styrketränade så blev hela kroppen smalare? Var drygt 20 då iof om det har någon betydelse 

Och om lår och rumpa kan bli större av träning varför blir inte magen också bli större på folk om de tränar den? Eller kan den bli det?
    Ja, magen blir större om du tränar den

Man ska träna rumpan och låren med tunga vikter och tills man verkligen inte klarar en enda repetition till.

Hela kroppen blir kanske smalare, men rumpan blir relativt tex midjan större om man tränar rumpan mer/ tyngre än man tränar magen.
  • Anonym (Balklänningen)
    Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-12-05 13:27:58 följande:

Här går det lite sådär... jag har inte gått upp i vikt utan ligger kvar på 68 kg... men ingen fortsatt viktnedgång. Jag VILL men klarar inte av att äta fitnessdiet mer än någon vecka. Fortsätter dock att dra ner på allting annat så jag inte går upp. Just nu vill jag bara överleva stundande långresa/ jul utan att gå upp i vikt. Om jag klarar av att hålla mig stabil så är jag mycket nöjd. Sen tänker jag ner 2 kg till efter jul, tar ca 1,5 månad, sen får jag nog ta en ny paus och hänga på platån ett tag och sedan vidare 2 kg i taget. 62 kg är målet. 6 kg låter som "ingenting" men det visar sig vara en stor utmaning. 
    Just nu har jag ett BMI på 25.9, går jag ner 6 kg hamnar jag på ett BMI på 23.6. 3 kg räcker för att komma ner till ett BMI som är under övervikt, det hade varit skönt. 
    Jag kan med avund tänka tillbaks på när jag var 24 och plötsligt fick feeling och skulle träna och komma i form. Tränade 4-5 dagar i veckan (precis som jag gör idag), stramade upp maten en del (typ som jag gör idag) sen rann kg av och jag gick från BMI 23.1 till 21. Minns att en fick komplimanger från både män och kvinnor (det är inte det som jag jagar/drivs av) men fuck gammelkroppen alltså. Nu när man går ner i vikt så syns ju även den rynkiga huden från graviditeterna mer än när man har lite hulll på magen 😂 det ska fasiken inte vara lätt

Sorry för neg inlägg

I hear you. Jag är på 65,7 kg just nu och det är årslägsta. Jag satte målet att komma i en långklänning 11 januari (den har hängt så många år att jag kan ha den igen) och det ska nog kunna gå, men det är såååå segt vid 50+.
  • Anonym (Balklänningen)

65,5 kg.

Morr, detta ska gå.

Fast egentligen vill jag bara äta julgodis nu.

• Olsdotter

Nu efter helgernas svullande och tyvärr noll träning visar vågen + 2 kg.

Märkligt nog visar måttbandet 66 cm i midjan och 97 över höften... Verkar som att jag mest tappat muskler, men inte ökat nämnvärt i bukfett... Vet inte vart dessa 2 kg+ hamnat, det måste väl ändå vara ännu mer jag ökat i fettvikt eftersom att jag tydligt tappat muskler över baken och även dessa torde väga en del 🤔

Ibland känns detta med att få målkroppen som rena trolleriet...

Jag ska opereras inom några veckor, så efter det blir det ingen träning på ett tag och direkt kalorirestriktion får ge vika för att proppa kroppen full med proteiner, vitaminer och mineraler...

Hur går det för er andra i gänget här inne? Är du fortfarande taggad TS?

• Olsdotter
    Anonym (Balklänningen) skrev 2024-12-16 07:49:35 följande:

65,5 kg.

Morr, detta ska gå.

Fast egentligen vill jag bara äta julgodis nu.

Höll du i under julen? Hur har det gått?
  • Anonym (Balklänningen)
    Olsdotter skrev 2025-01-03 18:13:37 följande:
    Höll du i under julen? Hur har det gått?
    Ungefär samma nu. Men det var svåååårt... Skrattande
Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?